Preview: Galactic Civilizations 2: Dark Avatar

Pokud máte rádi strategie a sci-fi, jistě vám neuniklo druhé pokračování tahovky Galactic Civilizations, které v březnu dorazilo i k nám. O dodatku GCII se šušká už pěkně dlouho a nahlas, takže jestli vás zajímá víc, mrkněte na tohle preview.

Žánr: Vesmírná strategie
Platforma: PC
Výrobce: Stardock Entertainment
Vydavatel: TotalGaming.net
Homepage hry:
www.galciv2.com
Datum vydání: podzim 2006

Galactic Civilizations II: Dread Lords byla celkem vydařenou vesmírnou strategií, která spojovala možnosti boje, rozšiřování teritorií, průzkumu a diplomatických jednání s několika zajímavými prvky. Jedním z nich byla různě nastavitelná umělá inteligence, která se místo cheatování a různých pozitivních handicapů snažila odvodit svoje kroky z analýzy hry lidského oponenta. Například pokud jste během obchodování napadli svého spojence, všichni další obchodní partneři si na vás začali dávat pozor a situace se po čase mohla vyvinout zcela opačně. Druhou předností byla poměrně obšírná možnost navrhování a úpravy mnoha herních prvků od výroby vlastních vesmírných korábů vybavených vámi vynalezenými technologiemi po možnost od základu si navrhnout původní civilizaci. Ve stopách těchto vlastností se ponese i chystaný expansion pack GCII: Dark Avatar, a samozřejmě přispěje do mlýna i svou troškou.

  

Ve vesmíru nežijí jen samí dobráci, ale taky hromada vykutálených zlosynů. Hráčům GC se jistě vybaví Drenginská říše a jejich názory na úlohu lidstva u drenginské večeře. Pokud jste si přáli poznat blíž tuto rasu a její historii či zahraniční politiku, Dark Avatar vám vychází vstříc. Na začátku první kampaně vás totiž umístí do pozice vedoucího klanu Drenginské říše, která tentokrát nedobrovolně hraje roli kladné strany. Z jejího středu totiž vykrystalizovalo tvrdé jádro Korathů, Drenginů zbavených posledních zábran, jejichž jediným cílem je proměnit zbytek galaxie v pohřebiště. Síla a vliv Korathské kliky je na vzestupu a pověst, neřkuli přímo osud zbytku říše bude ve vašich rukou.

Postav si svého mimozemšťana

Tato kampaň však bude sloužit pouze jako úvod do příběhu Dark Avatara, přesněji do jeho pevné části. V dalších fázích hry totiž nastoupí model náhodného generování galaxií, v nichž bude mít hráč možnost navrhovat vlastní vesmírné rody, a to kromě hratelných ras jako novinku i svoje oponenty. U nich bude moct určit nejrůznější atributy včetně schémat chování, úrovně inteligence, způsobu hry, stylu a designu vesmírné flotily, a samozřejmě vzhledu a způsobu vedení dialogu s okolím. Novým slibným rysem, který je ještě ve fázi ladění, bude možnost průmyslové špionáže a sabotáže. Tato dvousečná zbraň, která může být použita i proti hráči, umožňuje za prostředky investované do této oblasti najímat agenty a vysílat je záškodničit na cílové planety. Agenti mohou být odhaleni a odstraněni pouze jinými agenty na stejné nebo vyšší úrovni, takže fungující zpravodajská služba bude novou významnou složkou vaší říše.

  

Další inovací bude možnost využití asteroidových pásů, které do hry vnáší prvek taktizování nad obsazováním planet. Jedinou věcí, která prozatím hráče během kolonizace zajímala, byly statistiky a možnosti využití samotné planety. Pásy ovšem mohou obsahovat některé nové nebo vzácné materiály, případně poskytovat pozičně strategický prostor. Pokud se hráč rozhodne vybudovat na nich základnu, budou sloužit jako zdroj nejbližší kolonizované planetě. Rozšířen bude i potenciál lodního designu, který v Dark Avatarovi bude pracovat s novými částmi vesmírných plavidel ve vylepšené grafice. Zároveň se však Stardock zaklíná, že se už nevyskytnou bugy z prvních verzí GCII, kdy ku příkladu flotila slabých, ale rychlých lodí díky přednosti v útoku masakrovala bitevní křižníky, které mohly palbu opětovat až pokud vůbec přežily. Při komplexnosti GCII a novinkách, které se v Dark Avatarovi mají objevit, je ale skoro jisté, že hráči nějakou tu skulinku v pravidlech opět vyšťárají.

Těšíme se
  • Vytvoření rasy podle hráče
  • Průmyslová špionáž a sabotáž
  • Větší volnost v designu lodí
Bojíme se
  • Grafických a herních bugů
  • Nedodržení data vydání

Vedle dalších novinek Dark Avatar představí také unikátní planety, jež budou ke kolonizaci vyžadovat pokročilou úroveň dopravní a průmyslové technologie, rozvinutý systém diplomatických dohod nebo vylepšenou umělou inteligenci. Galactic Civilizations II: Dark Avatar by měl být vydán digitálně na on-linovém distribučním systému webu TotalGaming.net na podzim tohoto roku, a pokud Stardock opravdu dokáže GCII: Dread Lords citlivě oživit novými prvky, čeká nás jistě pozoruhodný expansion pack.

Jak se těšíme: 78%

Váš názor Další článek: Ubisoft je na tom letos lépe

Témata článku: , , , , , , , , ,