Preview: Ghost Recon: Future Soldier – budoucnost na dlani

Ruští nacionalisté se vzbouří a pustí se do tvrdé kampaně proti Evropě, přičemž po krku jim půjde jednotka supermoderních vojáků. Přidejte se.

Je to běžný úkaz všech zábavních médií – téma nabude velké oblíbenosti, čehož se chytnou i konkurenti a ždímají jej, jak jen mohou. Výsledkem je bezpočet sequelů a prequelů či úplně nových projektů, které sdílejí stejný základ a snaží se vytěžit z jeho popularity maximum. Jenže nic netrvá věčně, naplnit lze i tu nejhlubší studnu. Konzumenti se jednoduše přejedí a zprvu dojná kráva se přetransformuje na starou mumii, určenou na výstavu do muzea.

 

Prostor dostane nová látka, u které se proces opakuje a tak to bude pokračovat dál a dál, dokud se ze Slunce nestane supernova.

ghost_recon_future_soldier_06.jpg

Ozvěny z budoucnosti

Přesně toto nastalo u hry Medal of Honor na PSX, která představila pro jedny strasti a pro jiné slasti druhé světové války. Výsledkem byl boom vyplivující jednu kopii či variaci za druhou. Vznikla pokračování, nové a ještě úspěšnější série, přičemž za pár let se toho nakupilo tolik, že to hráče jednoduše přestalo bavit.

Díky časovému posunu má jednotka Ghost Recon k dispozici hračky, o kterých se dnes píše jen ve vědeckofantastické literatuře

Nyní probíhá jiný boom, vyvolaný úspěchem titulu Modern Warfare; žhavým zbožím je válka v přítomnosti, ať už na středním východě nebo kdekoli jinde. Podobné tituly se začínají objevovat na každém kroku, situace se opakuje. Do popředí se však s každým dalším pokusem dostává i strýček stereotyp, je proto vždy příjemné vidět snahu i o něco jiného. Samozřejmě mám na mysli nový Ghost Recon.

ghost_recon_future_soldier_03.jpg ghost_recon_future_soldier_04.jpg

Každý díl série poukazoval na konflikt odehrávající se ve více či méně vzdálené budoucnosti a Future Soldier na tom není jinak. Tentokrát se pohneme patnáct let kupředu, do ultranacionalisty ovládaného Ruska, snažícího se dobýt celou Evropu. Díky časovému posunu má jednotka Ghost Recon k dispozici hračky, o kterých se dnes píše jen ve vědeckofantastické literatuře. Podle tvůrců jsou to všechno technologie, které uvnitř americké armády existují ve formě prototypů či plánů.

Jednou z nich je například posilující exoskeleton, dovolující nést více než 130 kg nákladu a zároveň umožňující využívat všech akrobatických pohybů, jež se vojáci během výcviku naučili. Druhou, ještě zajímavější věcičkou, je plášť, který láme světlo a vyvolává tak částečnou neviditelnost. Návrat slaví i tzv. com-cross, což je hledáček, sbírající informace z okolí a zpřehledňující situaci na bitevním poli.

ghost_recon_future_soldier_07.jpg ghost_recon_future_soldier_08.jpg

Samozřejmě nebudou jednotliví členové jednotky oplývat všemi udělátky, to by se z nich staly nezastavitelné stroje. Budete si muset vybrat mezi třídami, které se liší dovednostmi a dostupnou výbavou. První skupinu zastupuje komando kromě velké výdrže disponuje i velkou palebnou silou (přenosné ramenní raketomety hovoří za vše). Dalším zástupcem je průzkumník, využívající zmíněnou částečnou neviditelnost, což se hodí na tichá odstranění nepřítele nebo sabotáže. Třetí skupinou jsou snipeři, které snad nemá cenu blíže představovat. Posledním přírůstkem do jednotky je inženýr zaměřující se na techniku. Dokáže na dálku ovládat bojové roboty nebo odpalovat EMP granáty a vyřadit tak veškerou elektroniku v dosahu.

Profesionálem bez výcviku

artwork_01.jpgNejčastějším problémem při hraní taktických multiplayerových her je především hráčova neznalost samotné taktiky. Kolikrát se chcete pobavit precizním postupem v týmové hře, ovšem pokazí vám to někteří jedinci, kteří po mapě bezhlavě poskakují a jdou, jak se říká, přímo na porážku. O tento nedostatek by se měl postarat nový systém kooperace. Stačí stisknout příslušné tlačítko na ovladači a stanete se součástí týmu, nad jehož pohybem má plnou kontrolu velitel. Ostatní se jen starají o míření a případné střílení. Pokud si však připadnete, že je váš pohyb příliš omezený, stačí tlačítko pustit a jste zase sami sebou. Zajímavostí je i přenášení některých schopností na druhé, jako kupříkladu v případě průzkumníka, který po připojení celou skupinu zneviditelní. Nový systém má podle tvůrců snížit nároky na taktické myšlení hráčů a zpřístupnit tak požitek z týmové hry komukoli.

Kampaň nabídne čtrnáct misí, které by měly ukousnout 12 až 14 hodin čistého herního času. Slibovány jsou různé pohledy na probíhající konflikt, dostanete se tak do kůže obyčejných civilistů nebo i bodyguarda ruského prezidenta. Multiplayer nabídne hru až pro šestnáct hráčů, a to v několika módech, jako jsou Team Deathmatch či Capture the Flag.

Stačí stisknout příslušné tlačítko na ovladači a stanete se součástí týmu, nad jehož pohybem má plnou kontrolu velitel

Další budou podle všeho oznámeny v následujících týdnech a měsících. Dostane se i na levelování díky zkušenostem, které budete získávat jak ve hře pro jednoho hráče, tak ve hře více hráčů, dosáhnete nové úrovně, jež odemkne řadu vylepšováků postavy a zbraní. Zbraně budete moct přenášet z jednoho módu na druhý, nebudete se proto muset trápit stejnou věcí dvakrát.

ghost_recon_future_soldier_01.jpg ghost_recon_future_soldier_02.jpg

Vypadá to slibně. Milovníky armády jistě potěší možnost vyzkoušet si v akci moderní kusy vybavení, které jsou odrazem skutečnosti a za řadu let dost možná spatří světlo světa. Podle obecných reakcí zatím nejde o žádnou pastvu pro oči, věřím ale, že je to hlavně raným stádiem vývoje a do budoucna se leccos změní. Datum vydání je sice v nedohlednu, ovšem s blížící se výstavou E3 se určitě dočkáme nějaké té novinky. Do té doby budeme muset jen držet palce, ať se něco nezvrtne, jelikož potenciál je zde obrovský.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Third person akce
Výrobce: Ubisoft Paris | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. května 2012 (X360, PS3)
29. července 2012 (PC)
  • Futuristické technologie
  • Zábavný multiplayer
  • Pestré střídání úkolů a prostředí
  • Osekání taktických prvků
  • Místy až moc jednoduché
  • Ojedinělé chybky v AI

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A