Preview: God of War 2 – krev jako kaviár

Krev. Spousta krve. Všude samá krev. Ale ona sem tak nějak patří. Ano, bavíme se o God of War, tedy druhém díle, kde se člověk královsky baví a krev všude kolem je jen jakési dobarvení. Nasaďte temně rudé brýle, zábava se blíží.
Preview: God of War 2 – krev jako kaviár

Platforma: PS2
Žánr: Akční hra
Výrobce: Sony
Vydavatel: Sony
Homepage: zatím nemá
Předpokládané datum vydání: Q1 2007

 

Přibližně před rokem se u nás objevila akční hra God of War, v níž jsme se podívali na zoubek nejedné mýtické zrůdě. Ne, že by hlavní hrdina, Kratos, byl nějaký zubař, ale jeho návštěva v zatuchlých kobkách byla pro jejich nestvůrné obyvatele přibližně stejně přitažlivá, jako by se za zubařem měli vydat. Jen u dentisty většina lidí nevykrvácí, což byl osud, jenž Kratos kolem sebe rozséval. A tento krvavý karneval s prvním dílem neskončil, s příchodem příštího jara budou pole dokonale pohnojena zbytky dalších nepřátel.

CK GoW Tours - náplasti s sebou

Kam že se to vydáme plenit tentokráte? Doba levných dovolených v Chorvatsku je pryč, takže se vrátíme na místo činu – do starověkého Řecka. Opět se potkáme se slavnými stvůrami z mýtů a legend, klasickými kostlivci a podobnou nemrtvou sebrankou počínaje, přes minotaury a medůzy, až ke gigantickým kyklopům. A když se budete hodně snažit, nerozdrtíte frenetickým mačkáním všechna tlačítka, ale jen většinu, dostane se i na staré známé bohy. Jestli se tentokráte postavíte na jejich stranu, nebo se tvůrci rozhodnou vydat se jinou cestou, se dozvíme až časem.

  
Máš babu * Hoch se lekl, až opadal * Stejně už jsi vykrvácel

Náš hrdina se bude opět všemi těmi houfy různých nepřátel muset probojovat. Kdo by čekal nějaké zapeklité logické problémy, bude nejspíše překvapen, protože opět bude vše pečlivě podřízeno patřičně násilné akci. Teda nějaký ten rébus prý budete muset zdolat, ale nemusíme se bát, že by v tu chvíli ubylo krve. Povídá se, že občas bude třeba použít vašich protivníků jako závaží, není snad třeba dodávat, že v tu chvíli se již zdaleka nebude jednat o živou váhu.

Proč že to pořád narážím na krev a brutalitu? Kdo hrál první God of War, jistě ví, že hra si sice zakládala na úžasné akci, nezapomněla však tento životabudič patřičně krvavě okořenit. I když, říkat o chvíli, kdy údy nepřátel nacházíte na míle od jejich původního umístění, že se jedná o životabudič, je zvrhlejší, než hra samotná. Nemusíte se bát zbytečného násilí, všechno by mělo i v druhém díle být použito čistě účelně k doplnění atmosféry. Aspoň se všichni naučí, že když do někoho bodnou, tak z něj teče krev a ve většině případů už nevstane.

Jak mrtvoly leží a běží

Ale i tohle by se dalo ve hře poměrně jednoduše vyvrátit. Ke starým nepřátelům se samozřejmě mají podle všeho přidat i někteří noví, třeba trvanlivější kostlivci. Ne, že by měli na sobě posunuté datum „spotřebujte do ...“, ale spíš jejich smrt nic neznamená. Už ji přeci jen jednou zažili, tak proč si to nezopakovat. Pokud po jejich skonání budete věřit, že už se s nimi neuvidíte, můžete se ošklivě mýlit. Dovolí si klidně ještě jednou poskládat zbylé kosti k pohybu, který však bude nebezpečně zaměřen na vás. Takže ještě jednou, nikdy nevěřte něčemu, co už jednou vstalo z hrobky.

  
Kolik očí máš, tolikrát jsi kykolpem * Pane řidiči, vystupte si * Tohle je moje prolízačka

Samozřejmě, že na zabíjení nepůjdete pouze s holýma rukama. Kratos by si měl s sebou přibalit klasickou kombinaci čepele s čepelí, to vše úhledně propojeno řetězem, šest devadesát bych prosil. To však neznamená, že by zmizela možnost roztrhnout protivníka jako hada, pokud už na tom nebude jeho zdravotní stav nejlépe. Opět se dočkáme rozličných fatalit, jemiž bude možno dokončit krvavou práci. Ať už budete protivníky trhat, usekávat jim údy, ukroutíte jim hlavu, nebo kyklopovi probodnete jeho jediné oko, neměly by se prý podobné prvky opakovat tolik, jak tomu bylo dříve.

Kouzelná kouzla

A co že to tedy vlastně bude nového? Podle všeho se Kratos přes léto neflákal jen v posilovnách, ale vyrazil si taky na pláž, kde mu zřejmě některá ze slečen učarovala. Ne, že by to byl důvod pro změnu šatníku, přeci jen si náš hrdina ponechává svaly volně viditelné, ale spíš se rozhodl, že by taky mohl někomu učarovat i on. Bohužel však pro jeho protivníky, vybral si trochu špatný cíl. Vybral si je. A namísto kurzu krásy se rozhodl pro kouzla domácích kutilů – magické půlení, kouzelné nasekání na kostičky, čarovné změření rakve i s přímým použitím a podobné vychytávky by nás prý měly potkat.

  
Rozcvička gymnatů * Tys jej přefiknul * No to teda čumím

Změny se však nedočká technický háv celé akce. Když už máme pěkný engine z prvního dílu, proč bychom jej nepoužili i pro pokračování? Ke sice pravda, že se tak ochudíme o možnost vydat hru pro next-gen konzole, ale zase máme jistotu exkluzivity pro PS2. Sony se rozhodla, že PS3 má dostatek velkých titulů a může se zavděčit i milionům vlastníků konzole současné generace. Navíc si tak ušetří čas, jenž pak bude využitelný jinde, třeba k pilování hry samotné.

Těšíme se
  • Akcéééé!

  • Drobné akční rébusy

  • Magie

  • Krev na správném místě

Bojíme se
  • Technologické zastaralosti
  • Opakovaní

Autoři si vůbec poměrně věří. Už o prvním díle tvrdili, že se jedná o hru jejich snů, což hráči mohli jen potvrdit. Stejné rčení nyní používají v posunu, že dvojka bude to pravé, ještě lepší než původní hra. Uvidíme za půl roku zda se jim podaří se překonat.

Jak se těšíme: 85 %

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: SCEA | Webové stránky hry
  • Hratelnost
  • Brutálnost
  • Nápaditost
  • Grafika, hudba, zvuk
  • Pestřejší prostředí
  • Slabší konec
  • Občas lehce otupující

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

dnes | | 8 N/A
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A