No, Crysis 2 toho podle mne moc nepředvede. Protože jednička byla prodejní zklamaní (na vině je zejména tehdy šílená HW náročnost a své udělal i únik hry týden před vydáním), tak dvojka nebude graficky lepší než jednička. CE3 bude myslím hlavně lépe optimalizovaný a pojede na konzolích. Mimochodem, konzolová verze CE3 odpovídá zhruba STŘEDNÍM detailům PCčkového CE2, jen tak mezi námi...
Konzolové hry už dávno nestojí 2000,-, to jste zůstal zaseklej někde v minulosti :) Dneska, když jste dostatečně chytrý a inteligentní, lze konzolovou hru (i novinku) sehnat podstatně levněji.
Konzole brzdí vývoj? Možná (přecejenom mají pevně daný výkonnostní strop), ale myslíte si, že neustálý vývoj se distributorům vyplatí? :) Zrovna Crysis je krásnou ukázkou toho, že pokrok někdy škodí. Ta hra měla zpočátku mizerné prodeje. Sice se přes ten milion přešvihla, ovšem to byl docela festovní porod. Kromě pirátů byl hlavní důvod skryt v marketingu a HW náročnosti. Marketing předhazoval screeny focené na maximální nastavení, jenže ouha! Jen VELMI, ale VELMI málo strojů v té době dokázalo Crysis na plné koule rozhýbat. Většina lidí hrála na střední detaily, ale už to nevypadalo tak jako na těch screenech :) Takovou hru si koupí velmi málo lidí s dostatečně výkonnými stroji, protože ne každému se chce kupovat novou grafiku za x tisíc Kč jen kvůli Crysis (někteří by potřebovali rovnou celou novou mašinu)...
Budete se divit, ale už na PS1 jsou zábavnější hry než Crysis. PS3 sice není zpětně kombatibilní s PS2 (tady mne Sony zklamala), ale PS2 je dneska krásně levná a i hry jsou poměrně laciné. Mojí mašince jsou dva roky (resp. svoji PS2 mám teprve dva roky) a vůbec mi její zastaralost nevadí. Teď jsem dojel dlouhý tříhodinový závod v Gran Turismu 4 a byl to zážitek, jaký mi PC závody (kromě těch nejhrubších a nejortodoxnějších simulací typu rFactor; to však nejsou hry pro běžné hráče) nedají. Posmíváte se zastarávajícím konzolím a přitom vám rychle zastarává 3D API. DX 10 se moc neohřálo (a skoro nic neukázalo) a už se blíží DX 11 :)
Nevím, jestli jsem Vás nazval pirátem. Prošel jsem celou diskuzi a jediná moje vlastní zmínka o warezu je ta, že ochrana PS3 doposud nebyla prolomena. Pokud jednoznačně ukážete nějaký důkaz (můj post), kde jsem vás jednoznačně nazval pirátem, omluvím se vám; to mi nečiní žádné problémy. CryEngine na scéně ještě nějakou dobu bude - a to proto, že nikdo si v současné době NEDOVOLÍ vytvořit engine jeho parametrů či dokonce lepší - je to prostě moc RISKANTNÍ a DRAHÉ ;) Heavy Rain na scéně taky bude a myslím, že dlouho. Příběh, postavy, vizuální stránka, atmosféra a vžití se do čtyřech hrdinů, kdy coby hráč máte nad nimi plnou zodpovědnost (všichni mohou zemřít!), (údajně) absence save/load mechanismu, kdy si "vyžerete" veškeré důsledky vašeho jednání. Divil bych se, kdyby taková hra zapadla. Můj tip je, že nezapadne. Cena? Nebude nejnižší, ale čas od času se objeví titul, který za ty peníze prostě stojí. Heavy Rain má silnou aspirací být takovou hrou. Raději si zahraji "graficky omezenou" hru s výborným kriminálním příběhem, značně uvěřitelnými postavami a hutnou atmosférou než nějakou obyčejnou střílečku, kterou zachránil nadčasový a v současné době technologicky nejpokročilejší engine. Burnout Paradise na PC je méně hodnocený než na konzoli? To nevím, ale neprodával se tolik jako konzolová verze. A víte proč? Protože PCčkáři značku Burnout doposud neznali, takže nevěděli co od té hry čekat. Tudíž si ji raději nekoupili. PS3 je po nedávném snížení ceny naopak celkem levná. Za cenu "pitomé" grafiky, která SAMA O SOBĚ neudělá NIC (resp. potřebuje ostatní hardware a data, aby něco udělala), máte plně funkční multimediální centrum s mnoha funkcemi a hry taky zvládá na výbornou. Tak nevím, co tu trepete. Myslím, že něco kopií Heavy Rain se prodá, ta hra si to zaslouží.
Hevy Rain se kultem pravděpodobně stane. Pokud autoři necouvnou ze svých značně odvážných plánů, tak tu bude hra, jaká tu už hodně dlouho nebyla. Přečtěte si pořádně (mimochodem výborný) článek, k němuž se tahle diskuze vztahuje - má to být krimi/psycho-thriller (takové hry se dají spočítat na prstech jedné, možná dvou ruk) se značně dospělou zápletkou i dějem. Třeba v článku zmíněná Madison se zjevně stane obětí násilníka, který ji bude nutit ke striptýzu a možná i sexu. Co se stane, když Madison nebude poslouchat, případně pokud nebude dostatečně čilá při svlékání? Brutální napadení? Znásilnění? Možností je hodně a vše je zatím spekulace. Ovšem nás čeká něco, co jsme hodně dlouho neviděli (minimálně od doby skvělého Fahrenheita). Proti tomuhle je Crysis jenom značně nalěštěnou střílečkou pro malé dětičky.
PS3 je tichoučká, u PC originálek je potřeba mít disk v mechanice.
Direct X 11 v PC verzi Crysis 2? Pamatujete na první Crysis, kdy "DX 10" efekty byly jen pro Vistu? Proč ty uvozovky u DX 10? Protože ty efekty šly jednoduchým trikem zapnout na Win XP (DX 9.0c), takže to NEBYLY skutečné DX 10 efekty ;)
BTW: SCobra je můj bývalý spolužák z VOŠ, takže se celkem známe. Navíc, on byl dlouho dobu čistý PCčkář, až nedávno si koupil PS2 a PS3 ;) Takže se do něj nenavažujte :)
Jinak: Já technologii fandím, mám rád technologie. Jako hobby dělám do 3D grafiky a editace videa včetně efektů. Pročež smekám před CryTek a tím, co s CryEnginem dokázali. Ano, CryTeci dokázali velkou věc. Problém je v tom, že technologie je JEN jedna z mnohla součástí obrovského celku zvaného "videohra". A ani zdaleka se nejedná o nejdůležitější součástku, i jiné součástky (jako třeba hratelnost, atmosféra, postavy, etc.) jsou nesmírně důležité, přímo vitální pro hru jako celek. Ale pokud má hra superšpičkovou technologii a přitom není schopná hráči nabídnout takový HERNÍ zážitek jako jiné hry se "slabší" technologií, pak je něco špatně. Hodně špatně...