Preview: Heavy Rain - pořádný interaktivní film

Před léty byl pojem interaktivní film synonymem pro nejhorší brak mezi hrami, v současné době se však zdá, že již tomu tak není. Pokud se vám zalíbila hra Fahrenheit, můžete si být skoro jistí, že vás zaujme i Heavy Rain od stejných autorů.

Platforma: PC, PS3
Žánr: interaktivní film/adventure
Výrobce: Quantic Dream (
http://www.quanticdream.com/)
Vydavatel: Atari (
http://www.atari.com/)
Homepage: zatím není
Předpokládané datum vydání: neznámé

Ještě před letošní Electronic Entertainment Expo v Los Angeles se o Heavy Rain nevědělo nic. Quantic Dream však hru předváděli na stánku společnosti Sony, protože je chystána hlavně pro PS3. A jak se zdá, ukáží nám na ní opravdové významy sousloví next-gen grafika. Ve spojení s jejich předchozím dílem je jasné, že si opět užijeme silného příběhu, jehož tok však budeme sami ovlivňovat.

Podle všech informací by Heavy Rain mělo dějově zapadnout někam před Fahrenheit. Uvidíme, zda bude předchozí dílo navazovat pouze volně, nebo nalezneme nečekané souvislosti, které by mohly vysvětlit některé ze záhad, se kterými jsme se už měli možnost setkat. Rozhodně by bylo zajímavé sledovat i vlastní příběh Fahrenheit z jiného pohledu, než jsou role všech zúčastněných. Možná se tak dostaneme blíže i k úvodní vraždě.

Autorům se však ještě nezachtělo děj nijak blíže komentovat, takže je samozřejmě docela možné, že Heavy Rain se bude před Fahrenheit odehrávat pouze časově, třeba někdy v průběhu osmdesátých let, čemuž by i odpovídaly některé z uveřejněných materiálů. Těžko pak soudit, zda bude na Heavy Rain původní příběh navazovat, i když vždy se mohou nějaké souvislosti najít. Quantic Dreams už jednou ukázali, že dokáží velmi dobře manipulovat svými diváky, nebo spíše hráči.

  
Já ti jednu střelím  * No co, tak mám zbraň, snad jsi se nepo*** * Různé pohledy odhalují možnosti hry

Rozhlédnete-li se nyní okolo článku, narazíte na několik obrázků, kterými se již Quantic Dreams pochlubili. Ty pocházejí z technologického dema, jež předváděli na letošní E3. To však nemusí mít ani nejmenší spojitost se hrou samotnou, spíše naopak. Naleznete v něm casting, který má pouze ohromit diváky svojí grafickou vyspělostí. Hlavní hrdinka při něm sehrává klasickou depresivní scénu, nechybí při ní ani slzy a výhrůžky, že se zabije. Postupně přejde do útoku a vyhrožuje vám, že zemřete její rukou. Celá tato historka je pouze zkouškou herečky před započetím točení filmu a vy jste při tom kameramanem.

Heavy Rain - technologická ukázka - 55 MB

Právě filmy budou nejspíš velkou inspirací pro Quantic Dreams. Jak bylo vidět již na Fahrenheit, neváhají využít klasických filmových efektů a klišé k dotvoření kvalitní herní atmosféry, přesto však nesklouznou ke klasickému schématu z doby začátku her na DVD. Pamětníci možná vědí, o čem mluvím, pro ostatní jen vysvětlím, proč bylo označení hry za interaktivní film spíše urážkou. S příchodem možnosti dávat do her filmové sekvence ve slušné kvalitě totiž vznikaly filmy, kdy v určitém okamžiku musel hráč zareagovat. Pokud se nepovedlo, game over, smůla, zkus to znova.

Až Fahrenheit byla jedna z prvních her, kdy se význam tohoto sousloví naprosto obrátil. Stejně tak bychom se prý měli dočkat filmového příběhu a atmosféry i v Heavy Rain, opět primárně na konzolích od Sony. Je docela pravděpodobné, že se dočkáme i předělávky pro PC, ale je otázkou, zda bude vůbec nutná. Filmové zpracování hry přímo svádí ke sledování děje pěkně pohodlně ze sedačky, kdy se vše podstatné neodehrává na monitoru, ale v televizi, jak je tomu u správného filmu.

  
Barevné efekty bylo možno na E3 střídat dle libosti * Co nového přináší silný herní engine * Ať si dělá vrásky grafika, ne my

Jedním z lákadel pak bude i grafika, kterou bude oplývat PS3. Pokud se opět vrátím ke výše zmíněné technické ukázce, pak je jasné, že se autoři budou snažit ždímat z PS3 slušný grafický kabátek pro vaše dobrodružství. V reálném čase by měly být počítány nejen efekty prostředí, ale třeba i odlesky ve vlasech hrdinů, nebo třeba záhyby kůže při pohybu mimických svalů v obličeji. Každý úsměv tak může být jiný, stejně jako by se na vás neměl nikdo dvakrát stejně zamračit.

Hlavním rozdílem oproti filmu pak bude samozřejmě volnost, kterou vám hra poskytne. Opět se můžeme těšit na několik odlišných zakončení, podle toho, jak budete hrou procházet. Otázkou zatím zůstává, zda se autoři vrátí k osvědčenému schématu střídání hrdinů na obou stranách barikády, kdy sice honíte sami sebe, ale výborně se při tom bavíte. Těžko však odhadovat ve chvíli, kdy není ani jasné, zda budete vůbec někoho honit.

Těšíme se
  • Nevidná grafika
  • Unikátní zápletka
  • Návaznost na Fahrenheit
  • Filmová atmosféra
Bojíme se
  • Přílišné filmovosti
  • Zaměření na grafiku

I kdyby byla hra Heavy Rain pouze kopií Fahrenheit s lepší grafikou a novým příběhem, měli bychom se na co těšit. Autoři nám snad přinesou ještě nějaké to vylepšení navíc, protože příprava hry je zatím pouze v plenkách. Nebylo ani oznámeno jakékoliv datum, kdy bychom ji mohli čekat, ale vzhledem k určení pro PS3 je nepravděpodobné, že by se tak stalo vůbec letos. Kdo si počká, ten se snad kvalitní hry dočká. Jen houšť a větší kapky.

Jak se těšíme: 75%

Dostupné pro: PS3
Žánr: Adventury | interaktivní thriller
Výrobce: Quantic Dream | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 23. února 2010 (Severní Amerika)
  • Poutavý příběh
  • Skvělá atmosféra
  • Uvěřitelné postavy
  • Spousta možností a víc konců
  • Skvělá hudba, dabing
  • Drobné nelogičnosti
  • Interaktivních objektů mohlo být víc
Diskuze (2) Další článek: Boje ve FF XIII podobné Advent Children

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,