Preview: Hellgate: London – pokořitel Diabla II na obzoru

Londýn ovládla pekelná stvoření. Drtivá většina obyvatel byla zabita a celého města se zhostila beznaděj, strach a smrt. Tohle vše by nám rád nabídnul Hellgate London, skvěle vyhlížející titul, snažící se zkombinovat RPG prvky s FPS akcí.
Preview: Hellgate: London – pokořitel Diabla II na obzoru

Platforma: PC
Žánr: RPG s FPS akcí
Výrobce: Flagship Studios
Vydavatel: Namco
Distributor ČR: Neznámý
Homepage:
http://hellgatelondon.com/
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2006

Jednou z nejúspěšnějších RPG her vůbec se stalo druhé pokračování Diabla. Dodnes lze narazit na tucty hráčů, kteří si pečlivě vypracovávají svého hrdinu a brouzdají nehostinným světem plným temných stvoření.

  

Kde jste se tu vzali? * Čáry máry, co to zase je? * Úsměv hoši!

A ne náhodou lze spojovat titul Hellgate: London s Diablem. Několik zaměstnanců, dříve pracujících na vývoji obou dílů této klasiky, totiž odešlo z Blizzardu a založili společně nové vývojářské studio Flagship Studios. A tak – snad právě díky tomtuto spojení – bude mít Diablo s Hellgate: London nemálo věcí společného. Je tedy docela možné, že od něj můžeme očekávat daleko více, než jen obyčejnou RPG akci z pohledu první osoby. Pekelné brány se totiž opět otevřely…

Bude zamračeno, místy přeháňky a dají se očekávat hektolitry krve

Londýn je zajímavé město. A tvůrci si jej pro tuto hru vybrali záměrně, neboť disponuje mnoha zajímavými zákoutími a pestrou historií. Ve hře naleznete různé protiletecké kryty, jenž se používaly za 2. světové války, pak akvadukty či metro. Z toho plyne, že se hráči mohou těšit na kilometry dungeonů a podzemních bludišť ovládáné odpornými stvořeními, která bude třeba poslat zpět tam, kam patří – za pekelnou bránu Hellgate.

Příběh se odehrává několik desítek let v budoucnosti, po velké mimozemské invaze na Zemi. Ta pro lidstvo skončila katastrofou - a děj hry je zasazen zhruba pět let poté.

  

To je pařmen * Těm to ale sluší * Asi se špatně vyspal

Jedním z hlavních taháků, ne nepodobných již zmiňovanému Diablu, jsou náhodně generované mapy a rozmístění nepřátel. S tím souvisí i fakt, že každá z postav se bude vyvíjet několika různými způsoby, a tím pádem nabídne zcela odlišný způsob hry. Zatím však nebylo blíže specifikováno, co konkrétně tímto prohlášením autoři mysleli.  

Hra bude samozřejmě disponovat řadou RPG prvků a základy, na kterých bude postavena, zná nemálo hráčů z jiných RPG počinů. Váš hrdina bude nabývat na svých silách a zkušenostech hlavně díky zabíjení nepřátel. Jak tomu bývá zvykem, i v tomto případě bude vše rozděleno do levelů a nabyté body si hráč bude moci rozdělit do příslušných dovedností a schopností.

Nejlepší obrana je útok

Na likvidování nepřátel budou mít velký vliv samozřejmě i zbraně. Ty si budete moci buďto koupit, nebo sebrat od zabitých protivníků. Zprvu samozřejmě začnete jako obyčejný člověk, který si však postupem času okrádáním a zabíjením přilepší na „živobytí“.

Je však zřejmé, že ne veškerou výbavu bude moci ihned používat, neboť bude záviset do jisté míry i na zkušenostech a vlastnostech vašeho hrdiny. Veškerá zbroj či zbraň vaši postavu bude také něco stát na vlastnostech, což zabrání tomu, aby každý měl jen to nejlepší – protože kupříkladu skvělé brnění omezí třeba pohybové vlastnosti nebo schopnost koncentrace.

  

Kde je tady kavárna? * Tady ne * Poteče asi krev, ale čí, že…?

Zároveň bude ale dobré myslet i na to, před čím vším vás daná zboj chrání. Například nějkterá je dobrá proti ohni a snižuje fyzické poškození, ale před jedem či elektřinou neobstojí.

Co se týče výzbroje, hráči se dostane do rukou nejeden lákavý kousek. Mezi střelnými zbraněmi najdete třeba Blight caster, což je toxická zbraň; Cluster rifle, která střílí explosivní střely;  Shockvawe, založený na speciálních vlnách, které nepřátele zraňují či je na určitou dobu omráčí; a spousty dalších.

Mezi zbraně na blízkost se řadí často vídaný Firebrand, opatřený speciálním horkým ostřím; Shockblade, disponující elektřinou; či úsměvná kriketová pálka, se kterou můžete nepřátele prostě umlátit k smrti. Zbraní bude opravdu mnoho a všechny doposud oznámené zde prostě nemá smysl vyjmenovávat.

Nedílnou součásti hry by ale měly být i speciální modifikátory, které naleznete hlavně u mrtvých nepřátel. Pomocí nich si budete moci svoji zbraň opatřit lepšími technickými vlastnostmi, palivem, speciálními raketami či municí, které zvýší její palebnou sílu. Mimo modifikátory ve hře budou i Relikty, což jsou kouzelné předměty a také vylepšující vaši zbraň.

  

Trochu toxických látek neuškodí * Mě už dnes nic nepřekvapí * To umím taky

Spousta nebo téměř každá z nich totiž bude mít speciální sloty – otvory, do kterých půjdou vložit. Velikost Reliktů bude různá, tudíž ne všechny půjde použít na každou zbraň.

Pokud jste hráli jakýkoliv díl ze série Fallout, jistě si pamatujete na mnohdy vtipné a bizardní komentáře k věcem, které jste právě měli v inventáři. Tvůrci Hellgate: London toto zpestření do hry vložili také, tudíž bude u každého objektu  inventáři napsána nějaká hláška nebo komentář. Kupříkladu u pásku byl na jednom videu text se zněním „doposud jsem neviděl opasek, pod který bych nemohl udeřit“.

Nad Londýnem se stahují mračna

Náplň Hellgate: London bude víceméně prostá – řežba, obírání mrtvých těl a zase řežba. Nečekejte žádný rozmanitý a propracovaný systém rozhovorů s NPC ala Fallout či Neverwinter Nights. Jedním z hlavních cílů bude i hledání přístupových cest pro démony a jejich následné uzavírání.

  

Co na mě chytáš? * Měli byste si tady uklidit * No nic, já se stavím jindy

Zajímavě zní fakt, že postavy budou moci vyjadřovat své emoce a u svého vlastního bojovníka si bude moci hráč navolit barvu kůže, vlasů a podobně. V rozhovoru s Billem Roperem dokonce vyplynulo, že na postavě bude celkem 28 měnitelných věcí. Hra bude klasická FPS akce, ale pohled půjde i měnit, jak je vidno z okolních screenshotů, třeba na snímání postavy zezadu. V bojích by nemělo záležet na tom, kam se do protivníka trefíte, ale hlavně na vlastnostech hrdiny, od kterých se bude odvíjet stupeň poškození.

Hellgate: London bychom se měli dočkat někdy v prvním čtvrtletí roku 2006. Aktuálně je již hotovo více jak 60 procent hry. V blízké budoucnosti tvůrci slibují i spuštění upravené homepage hellgatelondon.com, kde by měla přibýt řada nových informací.

Na co se těšíme
  • Bude to jako Diablo 2
  • Bude to lepší než Diablo 2
Čeho se bojíme
  • Bude to odvar Diabla 2

Hellgate: London vypadá na skvěle vyhlížející mix RPG s FPS akcí s krásnou grafikou. Pekelné brány čekají, až se budou moci otevřít a vypustit své hrůzy do světa...

Jak se těšíme: 90%

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Forza Motorsport 7: vstup giganta na scénu (recenze)

Forza Motorsport 7: vstup giganta na s…

Na okruh se vydal další z velkých favoritů letošního závodu o titul závodní hry roku 2017. Forza Motorsport 7 je konečně tady, pojďme si jí tedy rozebrat kousek po kousku.

3.  10.  2017 | | 4 N/A
Herní agenda: zářijový výběr jako předzvěst podzimních hitů

Herní agenda: zářijový výběr jako před…

První měsíc tohoto školního roku je za námi, a tak je čas na naši pravidelnou agendu. Podzimní sezóna je v plném proudu, takže si konečně můžeme vychutnat pecky jako druhé Destiny, datadisk k Dishonored nebo nové závody Project Cars. To ale není ani zdaleka všechno.

4.  10.  2017 |
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A