PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Mafia 2 – dospělá gangsterka

Jeden z nejslavnějších počinů české herní scény pomalu klepe na dveře v pokračování, a tak jsme pro vás připravili souhrn známých informací.
Kapitoly článku

Dveře auta se otevřely a ze stínu vystupují dva elegantně oblečení muži. Jeden z nich se seriózním, klidným hlasem otázal: „Pane Angelo?“. Starší pán si oba prohlédl, ovšem než stačil něco odpovědět, hleděl do dvojce hlavní lupary. „Pozdravuje vás Don Salieri.“

 

VIDEO: 958 'Mafia 2 - rozšířená vánoční zpověď'

Podobně mnoho důvěřivých fanoušků snilo o pokračování mafiánské gangsterky po vzoru Maria Puza. Pomsta Angelova vnuka by však na pana Vávru byla až příliš kýčovitá a troufám si říct, že i pod jeho úroveň. Sami vývojáři již od počátku tvrdí, že se nehodlají k prvnímu dílu příliš vázat.

Vrátíme se v čase do poválečného období, kdy se nám do rukou dostane život války přeživšího Itala Vita Scalletiho

Ostatně důvod je pro to logický. První díl nasadil laťku až moc vysoko. Snažit se ho napodobit by bylo šílenství. Jaké tedy bude doopravdy pokračování?

Vojákem proti své vůli

Protentokrát se vrátíme v čase do poválečného období, kdy se nám do rukou dostane život války přeživšího Itala Vita Scalletiho. Jeho strastiplná cesta chudého občana Empire City ovšem skončila neúspěšnou loupeží. Jedinou záchranu pro něj tedy představovala válka.

mafia02.jpg mafia03.jpg

Svérázný gentleman Vito

mafia2_box_01.jpgVito Scalleta měl velmi těžký život. Jeho otec emigroval ze Sicílie v naději na lepší zítřky, ovšem záhy se jeho naděje setkala s tvrdou realitou. Mafiánské dráhy života mu utekly před nosem a on tak skončil v zapadlém domě a platem o velikosti almužny. Vito měl zkrátka předurčeno stát se pouličním zlodějíčkem a se svým přítelem Joem Barbarem se také dali brzo do práce. Jednou se však rozhodli ukousnout si příliš velké sousto a nepovedená krádež banky nakonec dostala Vita za mříže. Jediný způsob, jak se vyhnout vězení, bylo narukovat do války a s těžkou zbraní brázdit Evropu. Nyní se však vrátil a jeho přítel Joe na něj rozhodně nezapomněl. Jeho cesta za opravdovým mafiánem může začít.
 

Že by byl tenhle nelítostný drsňák zrovna vlastenec se rozhodně říct nedá. Dostaneme-li však na výběr mezi vychlazeným noclehem za mřížemi či frontou, nic lepšího člověku nezbývá. Nyní se ale Vito vrací a jeho dávný přítel Joe Barbaro jej začíná pomalu zasvěcovat do života opravdových mafiánů. Jak je ale z jejich minulosti patrné, tihle dva to rozhodně nebudou mít snadné.

mafia04.jpg

Příběh by měl být rozdělen do tří kapitol a pravděpodobně bude obsahovat 18 misí, při nichž se seznámíme se třemi mafiánskými rodinami: Falcony, Clementi a Vinci. Zatímco v průběhu první kapitoly se budeme jen tak rozkoukávat, druhá by nás již měla naplno vtrhnout do víru událostí.

Důraz bude kladen na vyprávění příběhu a reálnost hry

Budeme si tak muset vybrat, ke které ze tří rodin se náš gentleman přidá. Ohledně poslední kapitoly mluví sama za sebe slova Dona Vávry: "Jak to Joe a Vito podělají…"

Našlapovat zlehka, ale hlasitě

mafia08.jpgPodobným sloganem se zřejmě řídili manažeři společnosti Take-Two. Ačkoliv v průběhu posledních let nakrmili žaludky hladových fanoušků alespoň z poloviny, ze všech informací šla cítit nesmírná opatrnost. Přesto byla Mafie prakticky neustále na očích a jen málokdo ze zapálených hráčů dnes o chystaném pokračování stále neví.

Očividně se chtějí vyhnout následnému zklamání z nesplněných slibů. Dal bych ruku do ohně za to, že i hoši z 2K Czech nás nechtějí připravit o všechna herní překvapení ještě dříve, než si hru vůbec někdo nainstaluje.

Drsná realita

mafia2_box_02.gifAť už člověk chce nebo ne, Mafia si bere inspiraci ze skutečného života a její prostředí bylo, a bohužel stále je, krutou realitou. Mafie samotná, často označována „velkými pány“ Itálie jako Cosa Nostra („naše věc“), vznikla v polovině 19. století s přílivem Italských imigrantů na východním pobřeží. Její moc byla nejsilnější v průběhu 20. století, dokud ji vyšetřování FBI v 80. letech výrazně nesnížila. Její síla spočívá v odlišné struktuře založené na cti a sounáležitosti, a především také díky infiltraci „svých“ lidí na důležitá místa. Mafie byla zřejmě nejvíce zpopularizována románem Kmotr od italského spisovatele Maria Puza a dodnes je její prostředí oblíbeným tématem nejen herních designérů, ale také filmařů či spisovatelů.
 

Střípky informací se však postupem času poskládaly a nyní máme celkem ucelenou představu o podobě finální verze. Že na to naši čeští přátelé opravdu mají, to dokázali již dříve a stále nám to dokazují. Toho, že by své sliby nedodrželi, se tedy nebojím.

Skládání puzzle, aneb co už se ví

Empire City by protentokrát mělo být o rozloze dvakrát větší než předchozí Lost Heaven (tedy cca 10 čtverečních mil), přičemž inspiraci hledali především v New Yorku, ale také v San Franciscu. Celé město pak bude přístupno již od začátku hry. Pokud se obáváte podobnosti s GTA IV, můžete být klidní. Hra se odehrává ve zcela jiném období, ale sami vývojáři nás ujišťují, že (ačkoliv jsou oba zastřešeni jednou firmou) s Rockstarem nebude mít Mafie nic společného.

mafia2_art_02.jpg

Největší důraz bude kladen na vyprávění příběhu a reálnost hry, s čímž souvisí i možnost hráče ovlivnit výsledné dění. Můžeme se tak těšit i na alternativní zakončení. Vedlejších misí bude víc než dost, ovšem nic ve stylu přines, zabij, ukliď.

mafia09.jpg mafia10.jpg

mafia2_box_03.jpgNostalgické vzpomínání

První díl Mafie vyšel již v roce 2002 a sklidil nebývalý úspěch. Tehdejší příběh obyčejného taxikáře Tommyho Angela dokázal prodat okolo 2 miliónů kopií a dodnes na ni i přes své zastaralé zpracování s chutí vzpomíná mnoho fanoušků. Získal si je nejen kvalitně vyprávěným příběhem, ale zejména také odlišným zpracováním, při nichž bylo znát pro Illusion Softworks typické realistické pojetí. Slovy Dana Vávry: je lepší natřískat pět chytrých nepřátel, než dvacet hloupých.
 

S tím uklízením by to však až zas takový problém nebyl. Kufr auta bude plně přístupný a častokrát nám poslouží například k uschování zbraní, či těch, kteří jejich účinek již pocítili. Samotných aut přitom bude ve hře okolo osmdesáti. Opět, jak je již u Illusion Softworks (dnes již 2K Czech) zvykem, všechny názvy budou smyšlené. A to i navzdory inspiraci v historických vozech. Jestliže vám ale řízení nevoní, k dispozici budou i klasické prostředky veřejné dopravy, jako například metro, taxi či autobus.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce
Výrobce: 2K Czech | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 24. srpna 2010 (USA), 27. srpna 2010 (Evropa)
  • Živoucí město
  • Slušné přestřelky
  • Zajímavý příběh a postavy
  • Výborný soundtrack
  • Spousta detailů
  • Spousta ježdění pro nic
  • Nepřehlédnutelné bugy
  • Bitky jsou nudné

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,