PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Mafia 2 – dospělá gangsterka

Jeden z nejslavnějších počinů české herní scény pomalu klepe na dveře v pokračování, a tak jsme pro vás připravili souhrn známých informací.
Kapitoly článku

Odpadne i tolik proklínaná přísnost příslušníků policie. Nyní budou mnohem vstřícnější. Nebudou nás nahánět za kdejakou hloupost. Dokonce si mají všímat i ostatních řidičů. Posily si zavolají jen při opravdu výjimečných případech a budeme-li mít co dočinění s robustnějším strážcem zákona, i útěk bude mnohem snadnější.

Managerský mišmaš

mafia2_box_04.jpgMnoho nezasvěcených fanoušků se jistě musí ztrácet v tak složité změti firem a obchodů. Jak to tedy bylo? Již v roce 2004 nám dal Petr Vochozka náznak spolupráce s Take-Two. Avšak až 8. ledna 2008 vznikl oficiální web 2K Czech. Následně na to vydala Take-Two tiskovou zprávu ohledně odkoupení Illusion Softworks. Předběžné odhady sice hovořily zhruba o 10 mil. dolarů, ovšem nakonec se ukázalo, že výsledná částka se vyšplhala na 28 mil. dolarů (tedy zhruba více než 400 mil. korun). Do samotného vývoje Mafia 2 pak byly vyhrazeny náklady dosahující výše 100 mil. korun. Nyní tedy 2K Czech, dřívější Illusion Softworks, patří pod pobočku 2K Games vydavatelského giganta Take-Two, který zároveň vlastní Rockstar Games (tvůrce GTA).

 

mafia2_11.jpgmafia2_12.jpg

Když přijde na tasení zbraní, k dispozici nám bude krom obsáhlého zbraňového arzenálu také systém krytí, jenž je přirovnáván ke Gears of War.

Z prostředí Empire City tak budeme mít pocit, že tohle město opravdu žije svým vlastním životem

Budeme se tak moci skrývat za překážkami a střílet dokonce i naslepo. Slibovaná je také možnost mrštit po nepříteli cokoliv, co máme po ruce. Nemohu se však ubránit obav z plastického vizuálního zpracování. Velký důraz má být kladen i na propracovaný systém bojů zblízka.

 mafia2_art_03.jpg

K tomu všemu patří dnes již celkem zavedené činnosti, jako například nakupování, sázení v baru, či posilování v tělocvičně (ačkoliv nové GTA od podobných možností upustilo). Drobnou perličkou pak bude i možnost vyvolat hospodskou rvačku a podobné detaily. Očividně poznáme život mafiána ze všech dostupných stránek.

Illusion Engine coby iluzí reality

O skutečných kvalitách enginu jsme se mohli sami přesvědčit ve vánočním traileru, který jako první přinesl záběry ze samotné hry. Ačkoliv bylo seskládáno pomocí cut-scén (kterých bude ve hře okolo dvou hodin), dal nám alespoň částečně nahlédnout do tajů herního prostředí. A že je to práce skvostná, je znát již na první pohled. Vždyť jen tváře byly nasnímány hned ze 122 bodů.

 mafia2_07.jpgmafia2_08.jpg

Je mi celkem fuk, že má paňmáma čelist odfláknutou, nebo je socha pany Marie příliš plastická. Ať si ti pitválci říkají, co chtějí. Jde přeci o video z nedodělané verze hry.

Ohledně dabingu zatím žádné informace nejsou, ale podle všeho bychom se jej dočkat měli

Krom toho všechny ostatní informace jsou natolik působivé, že jsem ochoten jí podobné neduhy s čistým svědomím odpustit. Vždyť jen ten pohled na živé město a úžasnou práci se stíny člověku sesunuje čelist na úroveň pánve.

mafia2_box_05.jpgDění za oponou

O vývoji Mafia 2 je sice oficiálně známo až od 21. srpna 2007 (ačkoliv díky chybě německé ratingové společnosti USK to mnozí tušili již o den dříve), kdy vyšla tisková zpráva, náznaky nám tvůrci pravidelně dávali již od roku 2002. Zpočátku se sice počítalo jen s rozšířením pro první díl, následně se z toho však vylouplo rovnou celé pokračování ve spolupráci s Take-Two. A tak po konverzi prvního dílu na PS2 a Xbox zahájily vývoj pokračování. S příchodem nové generace konzolí však nastaly velké problémy a engine dostal obsáhlých změn. Proto také vývoj trvá více než 5 let.
 

Každá postavička má svůj život. Někdo jen tak bezduše hledí do výlohy, támhle zase někdo mrzne na zastávce s cigaretou v ústech a o kousek dál se milostný pár snaží zahřívat vlastními těly. Z prostředí Empire City tak budeme mít pocit, že tohle město opravdu žije svým vlastním životem.

 Mafia2_art_04.jpg

Illusion Engine samotný je soukromým dílem 2K Czech, kdy stejně jako jeho předchůdce LS3D je určen výhradně pro potřeby Mafie. Součástí je samozřejmě i změna počasí, poškození aut (podle všeho lepší než u Burnout Paradise), či realistická fyzika za použití PhysX technologie. Zda se však dočkáme změny ročního období s ohledem na vánoční trailer, je spekulativní. Hardwarové nároky prozatím nebyly oficiálně oznámeny. Jisté ale je, že hra určitě nebude vyžadovat nejnovější DirectX 10.

Mafie vládne hernímu podsvětí

Okolo nové Mafii se také motá velký informační šum ohledně české lokalizace. Ačkoliv byl od Cenega Czech (distributor Take-Two v ČR) oznámen, stále se jedná pouze o textový překlad. Ohledně dabingu zatím žádné informace nejsou, ovšem podle všeho bychom se ho dočkat měli. Ačkoliv je pro vydavatele angličtina přednější, byla by to velká nespravedlnost.

Káru natankovat, bouchačku nabít

mafia2_box_06.jpgZ trailerů a nejrůznějších screenshotů dokázali vnímavější fanoušci vyzvědět několik použitých druhů aut. Těšit se můžeme na vozy, jež svou inspiraci hledaly ve značkách jako například Ford, Schubert, Lassiter, či Pontiac. Dočkáme se ale i netradičních kár, jako třeba dřevěné vozítko s oblibou přezdívané „dřevěňák“, či naopak klasické, věrohodně ztvárněné policejní vozy a dobové autobusy. Ze zbraňového arzenálu se nám do rukou dostane tradiční Colt 1911, trochu razantnější MP40, či oblíbená baseballová pálka. Ovšem vzhledem k avizované možnosti uchopit a rozbít cokoliv o kohokoliv počítám s arzenálem mnohem pestřejším.
 

Datum vydání je prozatím stanoveno na podzim letošního roku, ale podle mnohých odhadů bychom se do Empire City mohly podívat nejpozději koncem října. Svědčí o tom i vypuštění hry do předprodeje s příjemnou cenou 899 Kč pro PC verzi a 1699 Kč pro PS3 a X360.

 mafia2_09.jpg mafia2_10.jpg

Mafia 2 zkrátka ohromuje, a dělá to již pěknou řádku let. Ačkoliv se druhý díl snaží ubírat jiným směrem, neubráním se obavám z následného srovnávání obou dílů. Nemalujme však čerta na zeď. Prozatím známé informace svědčí o tom, že se máme na co těšit. S přihlédnutím na opatrnost vydavatelů a předsevzetí, s jakými autoři do vývoje šli, se příliš nebojím, že své sliby nesplní. Tahle legenda nás zkrátka nenechá spát.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce
Výrobce: 2K Czech | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 24. srpna 2010 (USA), 27. srpna 2010 (Evropa)
  • Živoucí město
  • Slušné přestřelky
  • Zajímavý příběh a postavy
  • Výborný soundtrack
  • Spousta detailů
  • Spousta ježdění pro nic
  • Nepřehlédnutelné bugy
  • Bitky jsou nudné

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,