Preview: Metroid Prime 3: Corruption – konec jedné éry

Halo, Doom, i Half-Life jdou s brekem s nepořízenou, když hledáme nejlepší hru viděnou z vlastního pohledu. Metroid Prime, tak zní jméno jejich pokořitele. Hra, která není jen tupou střílečkou, ale organickou sloučeninou chytlavé akce, bezbřehé fantasie a úžasné hratelnosti. A teď se nás čeká již třetí díl.

Platforma: Wii
Žánr: Akční
Výrobce: Retro Studios
Vydavatel: Nintendo
Homepage: zatím nemá
Předpokládané datum vydání: 2007


Nintedo to není jen Mario. Ani Mario a Zelda. Ale Mario, Zelda a Metroid. Dobře, z dílen Nintenda pochází i spousta dalších úžasných her, ale nás v tento okamžik zajímá pouze „nejsvětější trojice“, respektive posledně jmenovaný. Metroid. Původně klasická 2D scrollovací akční plošinovka z Nesu, později přerod do třech rozměrů v podobě Metroid Prime. A právě ten navrátil už lehce zapomenutou sérii na vrchol hráčského zájmu. První ukázky hry se nesetkaly s kladným přijetím, fanoušci a herní žurnalisté si bok po boku klepali na čelo – co je to za nápad, Metroid ve 3D? Ovšem tvůrci si z toho nic nedělali a dotáhli hru do zdárného konce. A všem nevěřícím Tomášům sklaplo, aby se jejich tvář po čase opět rozjasnila. Tentokrát, když si na vlastní joypad vyzkoušeli kvality hry.

Pak už šlo vše ráz na ráz, vysoké hodnocení střídalo ještě vyšší hodnocení, všichni se předháněli v oceněních jako hra roku, fanoušci měli novou modlu a Samus Aran si zaznačila další zářez na svém arm cannonu. A pořádný, Metroid Prime patří do Top 10 nejlépe hodnocených her všech dob na serveru Gamerankings. Mimochodem, další hrou z prvního pohledu a zároveň i jediným zástupcem PC je v tomto žebříčku Half-life 2 na posledním, tedy desátém místě. Ale zpátky k Metroid Prime. Druhý díl s podtitulem Echoes už tak brilantní hodnocení nesbíral, přeci jen se už nejednalo o revoluci, pro mnohé fanoušky je však lepší než samotný Prime. Uvidíme, co řeknou na třetí díl Corruption, který má bát velkým vyvrcholením původní Prime trilogie (Hunters nepočítejte). Původně měla hra spatřit světlo světa co by launchová hra pro Wii, a to by byla zatraceně silná rána konkurenci do zad – nová Zelda a Metroid, ovšem tvůrci si dali odklad na rok 2007 a brousí hru do nebeského lesku. Snad z té nebeské záře neoslepneme. Podle zatím uveřejněných informací je to klidně i možné.

Korupce všude, kam se podíváš

Nemluvím o situaci na našich úřadech, ale stále o Metroid Prime 3. Jak už jsem zmínil, má se jednat o závěr trilogie, a proto se tak nějak počítá, že jste obeznámeni z předchozím dějem. Vše začíná šest měsíců po událostech na Aetheru. Aurora Unit, hlavní počítač Galaktické Federace byl napaden neznámým virem. Velení podezřívá vesmírné piráty, a tak svolává lovce odměn, mezi nimi i naši Samus Aran, aby se pokusili najít řešení. Na scénu se dostává Dark Samus, která uzavřela spojenectví s piráty a společně rozsévají po planetách tajemnou látku Phazon. Zůstává tedy na hlavní hrdince, aby šla po jejich stopách a zastavila rostoucí korupci a Dark Samus jednou a provždy.

  
Skoro jako park u nás za domem * Takhle budete hrát Corruption * Víc rukou snadněji vraždí

Kritici předchozích dílů vždy upozorňovali na slabou prezentaci jinak dobře napsaného příběhu. Tomu v Corruption odzvonilo. Vše se nese v daleko epičtějším střihu, podle prvních ukázek nebude hra šetřit in-game animacemi, poprvé se dočkáme i plnohodnotného dabingu! Samus nebude na všechno sama a svými speciálními dovednostmi mají přispět i další lovci. Už na E3 byl vidět jeden z nich – Rundus, kterak naši hrdinku zachraňuje v hodině dvanácté při souboji Ridleym (fanoušci vědí své). Další informace mluví o éterické a fialové lovkyni, schopné se změnit do podoby pirátů. Víc podrobností o dalších lovcích zatím není známo, ostatně to se týká i podrobnějších informací o příběhu. Ale kdo z vás by jej chtěl znát už teď? Nikdo, věřím. Navíc hlavním tahákem Metroida nikdy nebyl příběh, ale úžasná hratelnost plná chytrých nápadů. A Corruption slibuje to samé.

Samus Aran ve vrcholné formě

Hlavní principy hry se od předchozích dílů měnit nebudou. Stále se jedná o akci silně orientovanou na prozkoumávání lokací a řešení problémů, jak dál. Nesmí chybět typické prvky – skenování předmětů, možnost se měnit do koule a zpřístupňovat si tak další cestičky. Opět budete moci odhazovat bomby, pálit ručním kanónem i jej nabíjet pro silnější střelu. Systém nových zbraní nemá vycházet z předchozích her na Gamecube, ale spíše ze Super Metroida. Uvidíme, jak to přesně bude fungovat. Už teď je jisté, že dočkáme nového paprsku – v kombinaci s roentgenovým hledím dokáže střílet i přes zeď. A když už jsme u těch zbraní, nemají chybět rakety, nikoliv jako silné modré paprsky, ale opět návrat k 2D klasice. Skvěle znějí informace o novém hledí, které dává Samus možnost ovládat její bojovou loď. Tedy konkrétněji využívat její palebné podpory. Překáží vám obrovský kámen v cestě vpřed? Palubní kanóny z něj nadělají hromadu štěrku. Vysmívá se vám partička pirátů? Dva kulomety klestící si krvavé stezky v jejich řadách vám zjednají autoritu.

  
Ach ano, Samus a její brnění * Jasnější než tisíc sluncí * Levitace ti nepomůže

Tvůrci nehodlají ponechat nic náhodě a vše pilují do nejmenší podrobnosti. Staré dobré věci nechávají, některé upravují a spoustu nových přidávají. Stejně jako v předchozích dílech vás co chvíli čeká nějaký nový nápad a bylo by jen hloupé, je všechny vysypat z rukávů předčasně. O čem je však třeba vědět co nejvíce, je ovládání.

Lepší než myš a klávesnice

Metroid Prime bude další z řady her, která ukáže, intuitivně se dá střílet i na konzolích. Vše se ovládá pomocí dvojce Wii-mote plus nunchaku. Wii-mote má sloužit co by zaměřovač a představovat hrdinčin arm canon. Tlačítko A poslouží ke střelbě, směrová šipka dolu pálí rakety a zbylé tři směry mení hledí. Tlačítko B představuje skok a opět nesmí chybět i dvojitý skok. Analogová páčka na nunchaku pak ovládá pohyb, tlačítko Z změní hrdinku v kouli a C slouží k uzamčení cíle. Jasné, prosté, intuitivní.

  
Dark Samus v novém a Samus ve starém 

Při hraní prvního dema si mnozí stěžovali na slabou citlivost při pohybu zaměřovače. Tvůrci si vzali připomínky k srdci a v pozdější verzi předvedli možnost nastavovat si citlivost dle své potřeby. Sice se jedná pouze o tři přednastavené možnosti, ale i tak se jedná o velký krok vpřed, jenž umožní pohodlné hraní všem. Navíc ovládání na Wii přidá některé nové prvky. Třeba zcela přepracovaný vlečný paprsek. Stačí uzamknout předmět, jako třeba nepřátelský štít, seknout pomocí nunchaku dopředu, čímž se paprsek „zasekne“ a následně trhnout. Voilá, nepřítel už je bez štítu. Podobných nápadů určitě hra přinese celou řadu.

Větší, hezčí, barevnější

Po vizuální stránce je vidět velký pokrok oproti Echoes. Všechny lokace mají být daleko rozsáhlejší, navíc díky střídání planet se dočkáme i celé řady různých prostředí. Prozatím se ví o vesmírné základně Sector Zero, zasněžených ruinách,  potemnělé kobky a těžko popsatelné cizácké planetě. Pestrost prostředí patřila mezi silné stránky hry, takže se určitě nemusíme bát ani tentokrát.

Těšíme se
  • Atmosféra
  • Ovládání na Wii
  • Vtahující příběh
  • Spousta nápadů
  • Vybroušená hratelnost
  • Audiovizuální stránka
Bojíme se
  • Čekání

Celkově není sebemenší důvod se obávat, že Metroid Prime 3: Corruption po herní stránce propadne. Na to jsou v Retro Studios až moc zkušení. Jediné, čeho se strachovat, jsou bezesné noci strávené s ovladači před obrazovkou. Ale toho se bojíme rádi, ne?

Jak se těšíme: 99% 

Diskuze (6) Další článek: Galerie: Lost Planet

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,