Preview: Mortal Kombat Armageddon – bitva všech bitev

Poslední souboj dobra a zla na konzolích současné generace. Nevídaná podívaná a velkolepé pojetí bitek, jaké nemá v rámci bojovek konkurenci. Boje na zemi i ve vzduchu... Anebo třemi slovy: Mortal Kombat Armageddon.
Preview: Mortal Kombat Armageddon – bitva všech bitev

Martin DemigerPlatforma: PS2 (Xbox)
Žánr: bojovka
Výrobce hry: Midway
Vydavatel hry: Midway
Pravděpodobné datum vydání: 18.10. 2006

Tekken, Virtua Fighter a Soul Calibur. To je jen zlomek toho, po čem může milovník bojovek sáhnout. Nikoliv náhodou se v žebříčku nejhranějších a nejlepších her v tomto úzce zaměřeném žánru lesknou samá známá jména, která se co chvíli rozrůstají o nové díly. I když se to nezdá, vyvíjet bojovku není lehké. Nikdo od vás sice nečeká propracovaný příběh, o to víc se však hledí na hratelnost a grafiku. S vizuální podstatou věci by ještě problém nebyl – najme se banda grafiků, která se o kvalitu grafiky postará. Ale hratelnost? To už je větší oříšek. Vyvážit dokonale rozdílnost všech postav a  navrhnout intuitivní ovládání přece jen nezvládne jen tak někdo. V případě Mortal Kombat Armageddon však strach mít nemusíme. Dvacetiletá praxe v oboru je zárukou skvostného bojového systému!

   
Kráska, že? * Musíte se... soustředit * Letecký den

Počátky série Mortal Kombat se datují na staré konzole jako byla Amiga, Genesis nebo SNES. Na těchto prehistorických zařízeních zároveň MK slavil největší úspěchy, na které na konzolích dnešních už nenavázal. Za zmínku stojí snad jen loňští Shaolin Monks, kteří si po zásluze vykoledovali dobré hodnocení u kritiky a slušná čísla prodejnosti, díky nimž se můžeme těšit na nové pokračování. To ponese podtitul Armageddon a slibuje vše nejlepší z předchozích dílů a ještě něco navrch.

Když říkáme vše, myslíme tím opravdu každou drobnost, na níž jste mohli v předchozích letech narazit. Dokonce jsou připraveni všichni borci a borky, s nimiž jsme s už jednou viděli. Aby taky ne – mají k shromáždění na jednom místě dobrý důvod. Chystá se totiž bitva bitev. Armageddon. A všichni u toho musí být.

   
"Výroba" postavy... * Tuhé boje... * A elegantní krasavice

Když pomineme maximalistické pojetí – viz skupinové foto ke konci textu – můžeme říct, že si v otázce hratelnosti Armageddon ponechává tvář svých předchůdců. Oproti klasickým bojovkám se tedy můžeme těšit na herní systém, který si ze smrti utahuje a podává ji natolik komickým způsobem, že jej snad nikdo nemůže brát vážně. Opět nás čekají tuhé bitvy, na jejichž konci se můžeme těšit na drastické a zároveň úsměvné způsoby, jak s nepřítelovým životem naložit. Jinými slovy: tradiční systém fatalit.

   
Boje nepostradají akčnost

Druhým dechem ovšem musíme dodat, že slovíčko „tradiční“ není zas až tak na místě. Na rozdíl od minula, kdy jste byli odkázáni na výtvory vývojářů, si nyní budete moct vyrobit fatalitu vlastní. Každá bitva se díky tomu může stát ojedinělou záležitostí, nehledě na to, že si budete moct stahovat fatality ostatních hráčů. Každý hráč může prostřednictvím internetu zpřístupnit kolegům své výtvory. Podobně tomu bude i v případě bojovníků, které si nyní můžete také vlastnoručně upravit k obrazu svému.

   
Tohle nedopadne dobře * Kdo svítí, má za tři * Řekněte "sýr"!

Bojový systém na tom bude podobně jako vše, co Armageddon nabídne. Základy si bere z předchozích dílů a přidává k tomu něco málo navíc. V tomto případě jde o systém útoků, který se konečně neomezuje pouze na zem. Nový Mortal Kombat by v tomto ohledu měl být průkopníkem: tvůrci slibují kromě pasáží, kdy se nehneme z podlahy, také úseky, během nichž naopak budeme létat ve vzduchu jako v kung-fu filmech z osmdesátých let.

Na co se těšíme
  • Desítky hratelných postav
  • Letecké souboje
  • Možnost vytvořit si vlastního bijce a fatalitu
Čeho se bojíme
  • Zastaralá grafika
  • Nevyváženost postav

Mortal Kombat Armageddon vypadá až podezřele dobře. Tvůrci slibují desítky hratelných postav ze všech dílů série. Možnost vytvořit si vlastního hráče i fatalitu. Samo sebou také úžasnou grafikou podívanou (zde berte slova vývojářů s rezervou; hra využívá enginu z loňských Shaolin Monks) na hranici možností konzolí dnešní generace a multiplayer, v němž změříme síly s oponenty z celého světa. Nabízí se proto řada otázek. Unese Midway skutečně tolik, kolik si naložilo? Zvládne vyvážit desítky herních postav, aby některé nevyčnívaly a jiné zase výrazně nepokulhávaly? Odpovíme si na podzim letošního roku.

Jak se těšíme: 80 %