Preview: Need for Speed ProStreet – evoluce budiž pochválena

V listopadu se tradičně objeví nový přírůstek do známé a komerčně úspěšné série Need for Speed. Věřte nebo ne, autoři slibují několik podstatných změn k lepšímu – arkádoví závodníci se však nemusí obávat odklonu od zavedeného stylu hry.

Platforma: PC, PS3, X360, Wii, PS2, PSP, NDS
Žánr: arkádové závody
Výrobce: EA Black Box (
http://www.eablackbox.com)
Vydavatel: EA (
http://www.ea.com)
Datum vydání: listopad 2007

 

 

Každoroční vydávání dalšího pokračování oblíbené série Need for Speed patří neodmyslitelně k hernímu průmyslu stejně jako vášnivé diskuse na téma „konzole A versus konzole B”. Bohužel, méně samozřejmá už je kvalita jednotlivých dílů. Současnému a vcelku povedenému pokračování Carbon předcházel rozporuplný Most Wanted, a tak bych mohl pokračovat dál a dál do minulosti.

  
Vypadá to hezky, že? * Možnosti zkrášlení auta budou opět rozmanité * Jak dlouho ten lak vydrží?

Nicméně chystaný titul NFS ProStreet se očividně chce mermomocí vymanit ze střídavé (ne)povedenosti. Nejmarkantněji se tato snaha projeví v okamžiku, když si nablýskaný sporťák sjedná intimní setkání se zdí v rychlosti přes 180 km/h. V NFSPS se již žádný okázalý výsměch do očí bezpečnosti silničního provozu a realističnosti konat nebude, protože, věřte nebo ne, ty vzduchem létající objekty nejsou žádné bonusy za „fakt hustej kreš“, nýbrž Newtonovými zákony vyrvané kusy vašeho čtyřkolového pokladu. Ojediněle, při zvláště divokých bouračkách, můžete dokonce své auto zrušit úplně, což znamená nejen odstoupení ze závodu, ale i finančně náročnou opravu zničeného vozu. V první řadě lze čekat spíše efektní podívanou na zprohýbané plechy, urvaná zrcátka a odřený lak než snahu o nejreálnější jízdní vlastnosti ovlivňující následky každého ťuknutí do zdi. Ačkoliv pohled na více či méně zdeformované krásné automobily může na někoho působit depresivně, rozhodně nelze zakomponování destrukčního modelu nepochválit, ať již při tom syknete tiché „konečně“ nebo ne.

  
Na startu se mohou sejít různorodé vozy * Bavorský elegán hlásí návrat * Tohle spraví jen WS Platinum

 

Cesta z přeplněného města

 

Posun k serióznímu závodění se projeví i na dějišti zběsilých autíčkových klání. Závody budou probíhat jen za denního světla, navíc zapomeňte na ulice velkoměsta za běžného provozu. Stejně tak zde budou absentovat i dotěrní strážci silničního zákona, hlavní dění se přesune na klasické závodní tratě a ovály rozmístěné různě po zeměkouli – tvůrci zatím předvedli trať v nevadské poušti a městský okruh v Tokiu. Menší změny se dočká také průběh hry, kdy se má vše důležité odehrávat během jakýchsi víkendových srazů motorizované mládeže. Na jedno místo se navozí vytuněné automobily (na takovou akci si můžete přivézt až tři auta) a hudební aparatura. Namísto konzumace nebo prodeje návykových látek však budete závodit v nejrůznějších disciplínách.

  
Za to čelní sklo ho dopraváci nepochválí * Pro začátek postačí starší vůz * Reklamy, všude jen reklamy

 

Autoři jmenovitě přichystali starý známý smykovací Drift, jenž má být ještě lepší co do manévrovacího prostoru, dále nechybí na precizní řazení náročná jízda po rovince během Drag závodů a kromě „okruhového“ módu Grip nabídne nové NFS Speed chalenge. Vaším úkolem zde bude jízda co nejvyšší rychlostí, která se na několika úsecích zaznamenává. Na první pohled nevypadá rychlá jízda po rovné silnici vedoucí americkou pouští nijak náročně, jenže to by kolem tratě nesměly být šikovně umístěny sloupy elektrického vedení a různé terénní překážky. V případě nárazu si vzhledem k destrukčnímu modelu užijete parádní podívanou ve stylu Kobry 11, avšak vítězství se v daný okamžik stane jen nenaplněným snem.

 

Alchymie aneb vyladění auta

 

Kvůli realističtějším jízdním vlastnostem, kdy auto na silnici lépe sedí, záleží na samotném nastavení vozu více než v minulosti. Různé barevné neóny a samolepky jsou sice ohromující, jenže při vyrovnaných soubojích na závodní dráze vám příliš nepomohou. V tomto ohledu se vyplatí důraz na vylepšení mechanických částí auta. Ovšem i při zvolení nového spoileru je třeba dávat pozor, jaký vliv bude mít na jízdní vlastnosti a krom toho není vůbec od věci vyštelovat si závodní speciály pro jednotlivé herní disciplíny. Než vlastnit jedno auto na všechno, vyplatí se pořídit si několik specializovaných vozů. Nicméně pokud nemáte zrovna velké potěšení ve vybírání optimálního nastavení, uvítáte novinku v on-line módu, kdy hráči mohou své ideální vyladění nabídnout ostatním. A jakéže stroje se budou ladit? Zatím se ví o návratu značky Honda a rozmanitějšího výběr přibližovadel i co se stáří týče. Nic proti nejnovějším bourákům, ale starší vozy mají také něco do sebe. 

  
Čím víc čoudu, tím větší machr * To se někdo neumí o své auto starat * I starší vozy mají něco do sebe

 

Jejich počítačem ovládání řidiči mají přislíbenu lepší inteligenci, mezi jejíž projevy spadá například šikovné blokování soupeřů a také „lidskost“ v podobě dělání chyb. Soupeři vám takto znepříjemní cestu za titulem „street king“, která podle všeho již nebude lemována místy rozpačitými animacemi. Tímto se dostávám k nejdůležitější informaci a zároveň k ujištění, že sličná slečna ve hře přesto bude – nyní má jméno Krystal Forscutt. 

                                                                              

Příjemným faktem je, že nové NFS na videích ze hry vypadá prakticky stejně skvěle jako na obrázcích. Všechny odlesky, detailní auta a kouřové efekty slibují parádní podívanou, alespoň ve verzích pro PC, PS3 a Xbox 360. O NFSPS pro Wii a PS2 zatím informace nejsou, nezbývá než doufat, že kolize a vylepšený fyzikální model dorazí i na tyto platformy.

 

Na co se těšíme
  • Bouračky
  • Reálnější závodění
  • Výborná grafika
  • Rozmanité tratě
Čeho se bojíme
  • Obtížnost
  • Stereotyp
  • Zbytečné osekání verzí pro PS2 a Wii

 

Jak se těšíme: 80%

Diskuze (9) Další článek: World of Warcraft láme další rekordy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,