Preview: Neverwinter Nights 2 – návrat krále

Kdybychom měli jmenovat několik her, které v průběhu posledních let formovaly scénu RPG, pak by v tomto seznamu rozhodně nechybělo jméno Neverwinter Nights. A protože dva milióny prodaných kusů je slušný počet i pro škudlící producenty, bylo jasné, že pokračování dříve či pozdeji přijde. A ten čas se nyní blíží...

Platforma: PC
Žánr: RPG 
Výrobce: Obsidian Entertainment (
http://www.obsidianent.com/)
Vydavatel: Atari
Homepage:
http://www.nwn2.com/
Datum vydání: Léto 2006

Možná je poněkud předčasné nazývat následující text preview, ale na samotných stránkách Neverwinter Nights 2 je nápis „Coming 2006“ – vyjde v roce 2006. Pokud budeme přiměřeně optimističtí a vezmeme v úvahu zpoždění, jaké měly původní NWN, pak můžeme doufat, že si NWN2 koupíme již letos na vánoce. Což je za chvilku, takže si povíme, co už je o této hře známo.

  

Atari i samotní vývojáři Obsidian Entertainment jsou tajemní jako hrad v Karpatech. První screenshoty se objevily teprve na konci minulého roku a první nekvalitní video na konci letošního ledna.

Nekonečný příběh

Uplynulo několik let od války mezi Luskanem a Neverwinterem, která zdecimovala Sever, a krajina se jenom pomalu vzpamatovává. Napětí mezi městskými státy na pobřeží opět eskaluje a nikdo si tak nevšímá hrozby, která přichází z malého městečka u bažin jménem West Harbor.

Zde by taky měla začínat hra. Hráč se ujme role bezvýznamného vesničana/námořníka/náhodného kolemjdoucího (však to znáte) a je čirou náhodou přítomen v okamžiku, kdy je městečko napadeno. Poté, co útok odrazí, začnou se na povrch vyplavovat skutečnosti, které z běžného útoku činí něco mnohem hrozivějšího. Sami uznáte, že velká bitva mezi Králem Stínů a Neverwinterem, která se před dlouhou dobou udála na místě, kde nyní stojí West Harbor je poměrně neobvyklou událostí, zvláště protože si nikdo není zcela jist, jak vlastně skončila…

Jak už to tak bývá, půjdete po této stopě a z vesničana (lvl 1 rolník) se postupně proměníte v opěvovanou legendu Severu (lvl 20 řezník). Pokud jde o to, co budou zač hlavní nepřátelé v NWN2, Obsidian se nechal slyšet, že významnou roli budou hrát nemrtví.

  

Obsidian není jen kámen

Nástin příběhu zní celkem tuctově; což znamená, že NWN 2 jsou na tom zhruba stejně jako každé druhé fantasy. A Obsidian bych nepodceňoval. Je to sice mladá společnost, ale většina lidí v ní pracujících dříve dělala v Black Isle Studios, kteří měli na svědomí Icewind Dale, Fallout 2 nebo třeba Planetscape: Torment. I samotný Obsidian pro Bioware již jednu hru udělal – KoToR 2. A toto vše jsou pádné argumenty, znějící ve prospěch tvůrců.

Hra samotná je založena na Dungeons&Dragons pravidlech verze 3.5 (tedy aktuální verze). Pokud jde o povolání, za která můžete hrát, budou k dispozici všechna z původních NWN a obou datadisků a navíc přibude jedno nové základní povolání – warlock (což je o dost slabší verze kouzelníků, ale narozdíl od nich není omezen co do počtu seslání kouzel, které má); a řada speciálních povolání (prestige class). V současnosti je z nich ohlášen pouze Arcane Trickster, ale podle Obsidianu jich bude opravdu hodně.

Obsidian podle vlastního vyjádření směřuje hlavně k co nejpřesnějšímu převodu D&D 3.5 do hry, takže se dočkáme řady dalších změn. Například Champion of Torm se bude jmenovat správně Divine Champion; počet možných povolání, které si budete moci vzít, se zvýší na čtyři; a pokud bude speciální povolaní rozšířením nějakého základního, tak se jejich levely budou sčítat (důležité hlavně u kouzlících povolání, kde se počet kruhů kouzel a jejich síla, odvozuje od počtu levelů povolání). Maximální level je stanoven na 20 (stejně jako základ původních NWN) – dá se ale předpokládat, že si tvůrci nechávají ještě prostor pro datadisky.

  

Pojďte, pane, budeme si hrát

Pokud jste viděli obrázky pak si jistě říkáte: „To je jiné kafe, než NWN1! Jaké to asi bude mít nároky?“ Engine, na kterém NWN2 poběží, už není původní Aurora či Aurora 2. Obsidian ho prakticky celý přepsal, aby odpovídal dnešním měřítkům a pojmenoval ho Electron. Můžeme se těšit na dynamická světla, stromy pohybující se ve větru, reálné chování šatů (když ovšem přijde řeč na tuto featuru, developeři se poněkud zdráhají vyjadřovat, tak nevím nevím...) A konečně budou i pokrývky hlavy, u kterých bude vidět obličej...

To vše je však krvavě vykoupeno. Minimální požadavky zní: Grafická karta se 128MB paměti a podporou pixel shaderu 2.0. Optimální je karta s 256MB paměti a podporou pixel shaderu 3.0... Pokud jde o multiplayerovou stránku hry, i u druhého dílu sází tvůrci na fanoušky, kteří jsou už teď celí žhaví vytvářet nové světy. Žádné oficiální servery opět očekávat nemůžeme, ale podle všech informací zlepšení Toolsetu bude velmi výrazné.

  

Dvě perličky na závěr

Datum vydání je obvyklé téma diskusí a na začátku článku jsem psal, že já osobně očekávám release někdy o vánocích; je to však čistě můj názor založený na zkušenostech s čekáním na původní NWN.

Ve zmiňovaném videu je napsáno „Spring 2006“ – tedy jaro letošního roku. Ovšem Atari jako vydavatel ve své zprávě za fiskální rok 2006 NWN2 nezmiňuje. Vtip je v tom, že fiskální roky neodpovídají rokům reálným a podle všeho fiskální rok 2006 v Atari končí 31. března 2006. Čistě teoreticky by tedy hra mohla vyjít v druhém kvartálu letošního roku. Osobně se však domnívám, že se tak nestane, protože reklamní kampaň se ještě pořádně nerozjela. Jak rád bych se ale mýlil...

Na co se těšíme
  • Pravidla D&D verze 3.5
  • Další povolání
  • Grafika a s ní spojená atmosféra
  • Propracovaný příběh single player kampaně
Čeho se bojíme
  • Nevyváženosti povolání hlavně v multi playeru
  • Hardwarových nároků
  • Dlouhého čekání na release

Druhá perlička je spíše humorného ražení. Doménu www.nwn2.com má totiž zaregistrovanou osoba z ČR – jméno není důležité, každopádně jste se přes toto doménové jméno mohli dostat na stránky jednoho z českých světů NWN1 – Alhambrie (respektive Mintaky, což je spojení Alhambrie a Arkhalie 2). Na oficiálních fórech se okolo toho rozpoutala vášnivá debata na téma zlodějů domén z východní Evropy a přilehlých banánových republik. Doména je však nyní přesměrována na oficiální stránky hry.

Držme Obsidianu palce, ať se jim podaří, co si předsevzali, podle mého jsou na dobré cestě. A hlavně – ať se jim to podaří rychle.

Jak se těšíme: 89%

Diskuze (4) Další článek: Halo jako comics

Témata článku: , , , , , , , , , ,