PC | RPG | Preview

Preview: Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer – jízda pokračuje

Přibližně rok od vydání kvalitního RPG Neverwinter Nights 2 by se nám mělo objevit první rozšíření s názvem Mask of the Betrayer. Na co si můžeme počkat a co bychom měli očekávat se dozvíte v našem článku.

Platforma: PC
Žánr: RPG
Výrobce: Obsidian Entertainment (
http://www.obsidianent.com/)
Vydavatel: Atari (
http://www.atari.com/)
Předpokládané datum vydání: Q3 2007

Ještě před dokončením veškerých prací na RPG Neverwinter Nights 2 se část lidí ze studia Obsidian začala zabývat budoucností. Ta je pak skrytá v datadisku nesoucím název Mask of the Betrayer. Ten by měl navazovat svým způsobem na konec původní dějové linie, i když podle vývojářů bude příběh přístupný i hráčům, kteří původní hru vůbec nezkusili. Veteráni pak naopak narazí na střípky informací, které si mohou dát se svými znalostmi dohromady a postupně se propracovávat rozsáhlou skládačkou.

Temnota všude kolem vás a podivný pocit. Ticho, chlad, vlhko, něco lepkavého vám stéká po hrudi. Snažíte se otevřít oči, ale temnota neustupuje. Postupně si uvědomujete, že ležíte na studené zemi někde v podzemí, krvácíte a vůbec nevíte proč. Proč krvácíte, proč jste v podzemí, proč jste zde sami a hlavně proč zrovna vy. Střep pradávného meče se vám zaryl do hrudi a na jeho místě je teď jen temná díra, která hrozí, že vás zahubí. A ztrátou krve to nebude, hlídejte si svou duši.

  

Narozdíl od příběhu původní hry, kdy byl váš úkol velkolepý, spasitelský, prostě jste byli nepostradatelní, se v datadisku o vás nikdo moc nestará. Hlavně zpočátku bude prý vaším hlavním úkolem přežít a překonat sami sebe. I když si můžete převést postavu z původní hry, a pokud nebude na dostatečné úrovni, bude na ni vystřelena, dostanou se vám do cesty nástrahy, které ani hrubá síla nemusí vyřešit. Z podzemí se však dostanete a čeká vás rozsáhlý svět se silným příběhem. Opět navštívíte Sword Coast, ale projdete si některá místa, na něž vaše dobrodužná noha nejspíš ještě nevkročila.

Abych se vrátil k dosažení vyšší úrovně, můžete očekávat posun zkušenostního stropu na třicátou úroveň, která ve světě Forgotten Realms patří postavám z mýtů a legend. Vašemu hrdinovi se tak dostane slušné sady nových schopností, které rádi využijete při soubojích, nebo i jen tak při hraní. Téměř samozřejmostí jsou pak i nová prestižní povolání, stejně jako přibudou i další povolání základní. Vyslyšeny také budou žádosti některých fanoušků a do rukou se vám dostane možnost vytvořit si zbrusu novou postavu některé z přidaných ras. Autoři jsou však v tomto ohledu poměrně skoupí na slovo, takže můžete jen odhadovat, kdo že nás to potěší svojí přítomností.

  

Obejít se však budete muset bez svých starých známých, se kterými jste strávili nejedno dobrodružství. Údajně se o nich v průběhu hry nejspíš něco doslechnete, ale k dispozici vám budou pouze pomocníci noví. Výhoda tohoto je pak možnost pro vývojáře na úpravy jejich naprogramování, což by se mělo projevit jak propracovanější osobností, tak i zlepšenou škálou reakcí. A to hlavně v případě, že se ke svým kolegům nechováte tak, jak by chtěli. Postupně se vám začnou zavírat možnosti na ovládání daného pomocníka, přestane vám dělat otroka, a nakonec prý i klidně odejde. Tyto sliby jste již určitě slyšeli, uvidíme, zda budou konečně dodrženy.

Dalším slibem je až třicet hodin zábavy, což sice není tolik, jako v případě původní hry, ale pokud se podaří tento slib naplnit dobrým příběhem, máte se na co těšit. Jak již jsem psal zpočátku, příběh bude sice osobnější, o to více vás však budou moci jednotlivé zvraty zatáhnout do děje. Nebudete už zachraňovat žádný svět, ale hlavně sami sebe. Tvůrci prý sníží podíl animovaných scén, aby prý nerušily při hraní více hráčů po síti, takže hlavní dějová linie se ponese přímo ve hře při rozhovorech. Mohlo by to pomoci zase hráče více vtáhnout a odtrhnout se od filmového pocitu v případě scén, které jste nemohli ovlivnit.

  

Ovlivnit můžete vlastně celou hru i sami, prostřednictvím různých modifikací a nových příběhů. Autoři se netají tím, že děj schválně situovali do takových míst, aby bylo možné rozšířit zásobu stavebních dílů v editoru a hráčské scéně okolo hry posílit možnosti tvorby. Mimo nových textur by také většina těchto úprav měla být k dispozici i formou jistého vylepšení ještě před vyjitím datadisku, takže komunita může do začátku prodeje vstoupit přímo s hotovými dobrodružstvími.

Na co se těšíme
  • Sword Coast a celý svět Forgotten Realms
  • Dungeons and Dragons
  • Vyšší úrovně a nové dovedbosti
  • Nová povolání a rasy
  • Uchvacující příběh dokončující původní děj
Čeho se bojíme
  • Přílišná překombinovanost
  • Nutnost použít některá prostředí
  • Nedostek času

Podle všeho by se jistých úprav měl dočkat i vzhled hry, protože autoři objevili poslední rezervy svého engine a vylepšili co se vylepšit dalo. Údajně nejvíce přitom udělal čas strávený s editorem, protože od vyjití původní hry dokázali návrháři natolik zlepšit své schopnosti, že byste se měli dočkat po některých stránkách přímo poskoku, nejen pokroku. Uvidíte sami na podzim, kdy by měl datadisk vyjít, zda se nejednalo pouze o sliby. Já se těším, protože pro tuto sérii mám prostě slabost. Ale myslím si, že se nebudu těšit sám.

Jak se těšíme: 90 %

Diskuze (9) Další článek: Stahujte demo Van Burenu aka Falloutu 3

Témata článku: , , , , , , , , , , ,