Preview: NFS: Most Wanted – četnický návrat

Ať už se dva poslední díly NFS snažily jak chtěly, stále jim cosi chybělo. Tunění bylo perfektní, atmosféra ilegálních závodů nezaměnitelná, také otevřený koncept se skvěle osvědčil. Ale byli to stále neohrožení strážci zákona, bez kterých to postrádalo šťávu. Nakonec se však k naším uším donesla skvělá zpráva – blíží se nový díl, ve kterém se jich konečně zase dočkáme.
Preview: NFS: Most Wanted – četnický návrat

Platforma: PC, PS2, XBox 360
Typ hry: závodní
Výrobce hry: EA Games
Distributor hry: EA Games
Homepage:
www.eagames.com/official/nfs/mostwanted/us/home.jsp
Datum vydání: konec roku 2005

Poslední rok se téměř každý týden na eagames.com objevil nový vzkaz chválící Underground sérii, ale zatracující již třídílný (od NFS: Porsche) půst, během kterého fanoušci nezaslechli snad jedinou sirénu. A jelikož se EA chytají za srdce (jak bylo jasně patrné z Nicem Youngem podaného projevu, jenž byl těsně před E3 poskytnut novinářům z celého světa), snaží se vyhovět svým zákazníkům všemi proveditelnými způsoby. A právě znovuzařazení tohoto oblíbeného aspektu do jejich dlouholeté série je jedním z nich.

  

Průmyslová zóna jako vyšitá * Ty trhliny ve vozovce jsou opravdu 3D! * Mazda RX-8 se vrací v celé své kráse

Pracovní verze hry se objevila i na E3, kde však hráči měli možnost vyzkoušet si pouze závody Drag, tedy disciplínu, ve které nejde ani tak o jízdu, jako o přesné řazení. I přesto ale nový díl způsobil hotový poprask, protože ho doprovázela jak masivní marketingová kampaň, tak videa a screenshoty, ze kterých byla již na první pohled patrná perfektní vizuální stránka. Mimochodem, na E3 byly k vidění hned dvě verze hry – první pro PS2, druhá pro next-gen konzoli Xbox 360 (pochopitelně nehratelná). A podle mnohých komentářů je jasné, jaká že verze je tou „graficky dokonalou“…

Jdou po mě jdou, jdou, jdou

Takže teď tu máme znovu honičky s policisty. Ale nečekejte systém, který byl k vidění v Hot Pursuit. Časy se totiž mění a stejně tak to platí i pro letité série. A jak že to tedy bude vypadat tentokrát? Jednoduše, stačí si přimyslet otevřený koncept města. Právě díky němu totiž budou mít policejní sbory mnohem více prostoru na vaše zastavování, mnohem více příležitostí k zahnání vás do pasti a nespočet drobných výhod, jako třeba nastražených zátaras či uzavřených úzkých uliček. Z toho má také vyplývat jejich notně vylepšená UI, díky níž budou schopni velice dobře komunikovat, koordinovat své zátahy a odřezávat vás od únikové cesty. Zkrátka a dobře, tentokrát bude dokončení závodu mnohem větší výzvou.

Zajímavě zní i nově zakomponovaný prvek, který ovlivňuje vaši profláklost u policie. Tímto faktorem není nic jiného než prestiž. Tentokrát ale neovlivňuje jen vaši známost u protivníků, ale hlavně i míru vaší sledovanosti u strážců  pořádku. A tak zatímco začínající hráč může ještě škodit a překračovat povolenou rychlost relativně bez zábran, zkušený jezdec po několika hodinách hraní uslyší za zády sirény jen co vytáhne paty z domu.

  

Bavorák zezadu… * …zboku… * …a znovu zezadu

Jak je vidět, NFS zvedá obtížnost, což je vzhledem k minulému dílu jedině dobře. Jakmile se pak budete jednou chtít nemilé pozornosti zbavit, máte hned několik možností. Buďto na to klasicky šlápnete a prostě ujede, nebo také můžete mistrným řízením zmizet v mnoha postraních uličkách. Zajímavě zní ale novinky typu zajetí do přistaveného kamionového přívěsu, či GTAčkovská možnost přebarvit se ve speciálním servisu.

Mnoho cest k úniku

Samozřejmostí zůstává otevřený koncept města známý z U2. Prostředí sice nemá být tak rozlehlé, jako třeba v případě San Andreas, zato ale nabídne hory detailů, stovky vedlejších cest a další desítky speciálních zkratek, takže budete téměř neustále přicházet na nové a nové.

Celá hra bude rozdělena na čtyři oblasti, které se podle starého dobrého zvyku budou otevírat postupně poté, co úspěšně dokončíte autory určené závody. Co se prostředí týče, máme se co těšit na velmi pestrá zákoutí a nejedny rozlehlé scenérie. Téměř z každého screenu se na nás usmívá pošmurná průmyslová zóna plná kouře a stavebních konstrukcí, dočkáme se ale i středu města plného mrakodrapů a rozlehlých několikaproudých ulic, venkovní čtvrti s mnoha malými obytnými domky, a podle všeho i nefalšovaného přírodního terénu, plného kopců a nerovností, kde si teprve užijeme těch pravých honiček.

K dispozici bude něco přes 100 vozů, ve kterých si dozajista vybere každý, nacházet se zde pak budou jak staré známé značky (Mitsubischi, Opel, Peugot, Mazda), tak fungl nové kousky (v čele s BMW a Porsche). Rovněž tuning nezmizel a podle všeho bude stále probíhat ve speciálních obchodech, jež budete nacházet všude po městě. Samozřejmostí jsou stovky vzhledových úprav, barevných kombinací, vinilů a reklamních vzorů, bude samozřejmě možné kupovat nové součástky i pro motory a periferie, v neposlední řadě se pak znovu dočkáme i neonů, efektů nitra, volitelných vzhledů HUDu atd. Vše má tedy být bráno ještě ve větším měřítku, než tomu bylo minule, možnost přímého upravování parametrů výkonu rovněž nebude opomenuta.

  

Propracované budou tentokrát i budovy kolem vozovky * Všimněte si perfektně promodelovaných modelů disků a brzdových kotoučů * A ještě jedno pokochání s Mazdou

Zběsilá jízda - klíč k úspěchu

Velice zajímavým detailem je pak jakási obdoba bullet-timu z akčních her. Právě ten vám totiž nejednou pomůže rychle zareagovat na vzniklou situaci. Například na E3 byla k vidění víceméně typická příhoda – jedete si tak pokojně po silnice v dvou set kilometrové rychlosti, za vámi pět poldů, před vámi silnice - a najednou, kde se vzal tu se vzal, kamión přes cestu! Co teď? Řešení je ale nasnadě - stačí jediná klávesa a obraz se ponoří do hlubších odstínů, hra se notně zpomalí a vy máte tak čas nasměrovat svůj vůz přímo pod přechod mezi truckem a přívěsem, kde je tak akorát místo na jedno auto. S jazykem na vestě zabráníte ničivé kolizi (bohužel, deformace stále nefungují) a ještě se zaradujete z tříštivého zvuku, který jasně napovídá, jak nešťastně skončila policejní hlídka. Paráda!

Pár novinek se dočkají i jízdní módy. Tentokrát jich bude deset a vedle starých známých Sprint, Circuit, Outrun (tentokrát hned dva druhy), Drag, nebo Drift (i se svojí Downhill odrůdou) se dočkáme i několika nových. Sérií Underground lehce opomenutý, přesto ale neméně oblíbený Knockout se vrací v plné polní hned v několika obdobách. Proslýchá se také o bláznivých módech spočívajících v rychlém průjezdu nepřehledných oblastí, závody zaměřené na dosažení nejvyšší možné rychlosti (za níž vás pak policie náležitě „odmění“), závody mezi waypointy, a k nalezení bude rovněž disciplína s názvem Milestone race. Ve své podstatě jde o obdobu sprintu, tentokrát ale nejde o to být první jen na konci, ale umístit se co nejlépe ve všech mezistanicích, hustě rozesetých po celé délce trati. Za každé své umístění dostanete body (dokonce prý i mínusové), jejichž součet pak dá vaše celkové pořadí.

  

Premiéru si odbude Porsche Carerra GT * Tak kolik to máme hodin? * A pokochání s Mazdou naposledy

Pěkně vymazlená tvářička

No a nesmím samozřejmě opomenout již zmíněné vizuální zpracování. Ostatně, co bychvám povídal. Podívejte se raději na screenshoty všude kolem, anebo rovnou na autory uvolněná videa. Již na první pohled jsou auta dovedena téměř k dokonalosti a jejich celkové promodelování zatím snad nemá konkurenci. Připočítejte si k tomu navíc tuning a máte unikátní celek. Ale pohledná auta tu byla již minule, důvody k nespokojenosti byly hlavně v podobě nepropracované krajiny.

I to se změnilo, a to radikálně. Veškeré okolí vypadá skvěle, dá se říct, že nemá daleko k realitě. Na ulicích jsou vidět 3D (!) výmoly, kanály a trhliny a vůbec celý design města je neuvěřitelně detailní. Není se co divit, hra má prý notně využívat výkonu chystaného Xboxu 360. Konzole se zkrátka chytily opratí.

Na co se těšíme
  • policie
  • grafika
  • nové jízní módy
Čeho se bojíme
  • HW nároků
  • ničeho

Most Wanted vypadá výtečně po všech stránkách. Již oznámení, že v sobě kříží nejsilnější aspekty z dílů Hot Pursuit a Underground je samo o sobě velice pádným argumentem k absolutní důvěře v dobré úmysly autorů. Jakmile pak jen nahlédnete na screenshoty, nebo si pustíte videa a k nim si přečtete nějaké ty hlubší informace, začnou se vám neovladatelně sbíhat sliny a nevědomky vám ruka zabloudí do peněz ve vaší šrajtofli, pokoušeje se tak zjisti, zda-li na to máte. Nic naplat, dočkáme se až na konci roku. Již teď je ale jisté, že honičky s policisty jsme ještě nikdy neviděli v lepším podání.

Jak se těšíme: 100%


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie
Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých nikdo nic nečekal

Tipy na 7 překvapivých herních hitů, od kterých ni…

Od následujících her si hráči příliš neslibovali, přesto všechny dokázaly překvapit.

12.  1.  2021 | |10 N/A
Ladislav Novák
Téma
10 největších překvapení minulé generace, která nás potěšila

10 největších překvapení minulé generace, která ná…

Končící éra Xbox One a PS4 přinesla mnoho velkých změn. Jaké nás nejvíce překvapily?

18.  1.  2021 | |6 N/A
Vojtěch Matušinský
Téma