Preview: Nights: Journey of Dreams – sny, u kterých se neusíná

Pokračování klasiky, která se stala posledním slavným výkřikem konzole Sega Saturn, na sebe neláká pozornost jen pestrobarevným světem snů. Dovolí hráčům rovněž létat – chopte se neposedného skřítka Nightse a vydejte se vstříc surrealistickým dobrodružstvím.
Preview: Nights: Journey of Dreams – sny, u kterých se neusíná
Objednejte si na shop.doupe.cz

Nights: Journey of Dreams
    Wii: 1 599,- Kč

Platforma: Wii
Žánr: Plošinovka
Výrobce: Sonic Team USA (
http://www.sega.com/)
Vydavatel: Sega (
http://www.sega.com/)
Předpokládané datum vydání: 25. ledna 2008

Ačkoliv měla konzole Sega Saturn v roce 1995 mnoho předpokladů k dlouhé životnosti (jmenujme namátkou dvourychlostní mechaniku CD-ROM nebo první ovladače se senzorem pohybu), v souboji platforem čtvrté generace propadla po boku systémů Playstation a Nintendo 64 na celé čáře. Přesto se za krátkou dobu, po kterou se Saturn pokoušeli jeho výrobci udržet na trhu, podařilo z digitálního lůna prodrat na svět několik dodnes nezapomenutelných titulů. Nights into Dreams patří k jedněm z nich a dodnes je tak populární, že si japonské publikum vydupalo opětovné vydání stařičkého hitu, který vyjde v únoru příštího roku na PS2. Reedice je však pouhým doprovodem mnohem větší události – návrhář Takashi Iizuka, člen týmu stojícího za původním návrhem ježka Sonica, se rozhodl myšlenku surrealistické plošinovky zasazené do dětských snů revitalizovat a přivést ji znovu k životu na hravém Wii.

  

Spáč se probouzí

Původní Nights se dodnes těší věhlasu zejména díky pestrobarevné paletě snových světů, které daly průchod abstraktní fantazii tvůrců a dokázaly navodit jak rozverné pocity plné úžasu nad fontánami pestrobarevných hvězdiček, tak strach v temných úrovních zasazených do říše nočních můr. Druhou premisou Nights je zajímavý nápad vytvořit 3D prostředí, ale hráči dovolit pohyb pouze po 2D placce. A to ne jen tak nějaké poskakování, ale rovnou létání, kdy hlavní hrdina provádí loopingy, piruety, výkruty a další postrachy najedeného žaludku, zatímco kamera se autonomně mění a připravovuje divákům vždy dech beroucí vizuální představení. Dnešní Journey of Dreams nabídne bez výrazných změn to samé – nač měnit něco, co si věrní fanoušci pamatují již jen z dávné nostalgie a nově příchozí budou poctěni vyzkoušet ověřenou hratelnost starého hitu.

  

Příběh hry buduje pohádkový svět plný ikonických postav, který ale má stejně jako například Čaroděj ze země Oz šanci zaujmout i dospělé publikum. Kdesi za hranicí naší bdělosti existují dva světy – Nightopie a Nightmare. Pokaždé, když někdo usne a zdá se mu sen, vytvoří se v Nightopii barevná koule pojmenovaná Ideya, ve které se všechno dění ve spánku odehrává. Vládce Nightmare, Wizeman the Wicked, si nicméně zamanul, že za pomocí svých tří létajících přisluhovačů Ideye odcizí a s jejich pomocí ovládne nejen Nightopii, ale možná i reálný svět. Jaké štěstí, že se jeden ze vznášejících se pomocníků, Nights, vzbouřil a rozhodl se překazit Wizemanovy plány. Sám ale neuspěl, a tak nyní smutně čeká zavěšen v kleci, než mu přispěchá na pomoc hráč v roli některého ze snících spáčů.

Ačkoliv po většinu času bude po obrazovce poletovat právě Nights, každou z úrovní nakousne krátký úvod v kůži jednoho ze dvou hlavních snílků. Prostřednictvím renderovaného filmu se diváci seznámí s klučinou Williamem, který mívá noční můry, protože jej opustil vlastní otec, a dívkou Helenou strachující se ve snech z důležitého koncertního vystoupení, na které se zapomněla připravit. Projít branou do dřímající říše, chvíli poskakovat po plošinkách a na jejich konci najít čekajícího Nightse, jenž se okamžitě ujme akce.

  

Povolení ke startu uděleno

Nights se prostřednictvím tzv. Snové brány vydá prozkoumat nástrahy sedmi odlišných světů, z nichž se každý skládá z několika úrovní završených nápaditým bossem. Ačkoliv sám Nights vzhledem připomíná ježka Sonica, po několika prvních průletech vzdušným prostředím hráč zjistí, že Journey of Dreams zdaleka není obyčejnou plošinovkou. Létání dělá z cesty úrovní neotřelý zážitek – každá z úrovní je spíše závodním okruhem, po jehož dráze Nights prolétává, snaží se strefit do prstenců vyznačujících cestu dále a během toho má za úkol posbírat co nejvíce barevných krystalů uchovávajících lidské sny, aby se nakonec mohl postavit samotnému Wizemanovi. Aby neunikl ani jediný orb, musí hráč provádět vývrtky, ostré otočky na poslední chvíli nebo tlačítkem zběsile přidávat rychlost, aby se dostal na konec úrovně včas.

   

Na rozdíl od sbírání koulí je každý souboj s bossem výrazně odlišný. Hned první má například podobu přerostlého klauna o tvaru nafouknutého míče. Je do něj nutné narazit zespodu a odpálit jej do výšin jeho sídla připomínajícího pinballový stůl, aby se nakonec někde u vrcholu rozmázl napadrť. Dalším protivníkem je zelená příšera schovávající se v neprostupném mraku špinavého plynu. Stačí však naleznout správnou taktiku, krouživým průletem Nightse mrak rozehnat a dostat se protivníkovi na kobylku. Kromě soubojů a sbírání koulí poletují ve světe Dreams rovněž nejrůznější bonusy. Vedle těch jednorázových hráč postupem času narazí na možnost transformace v delfína, raketu nebo draka, což vedle dalších schopností zapůsobí stejně jako celá hra také v rovině efektnosti. Kdykoliv se pak Nights ponoří do vody, změní se v kytovce, a to tak přirozeně, až bude chtít hráč na místě usnout a prožit si vše na vlastní kůži :).

Surrealistická exkurze

Již původní Nights into Dreams dokázaly na pozadí hráčovy dvourozměrné dráhy vykreslit pestrobarevná prostorová pozadí. Ta mají možnost být díky hardware Wii ještě rozsáhlejší a komplikovanější. Dosavadní ukázky překvapily prostorností úrovní, ve kterých úzké tunely a kaňony poseté třpytícími se objekty a bonusy střídají zámky v oblacích a letové dráhy vysoko nad rozkvetlými loukami. Jediným kazem na kráse přeslazeného designu se může stát kamera, jež mění perspektivu příliš často. Jednou hráč ovládá Nightse z boku, aby se vzápětí pohled přenesl za jeho záda nebo nad hlavu. Ovládání naštěstí neexperimentuje s pohybovým ovladačem Wiimote – veškeré pohyby jsou precozně kontrolovány malým joystickem na nunchuku. Konzervativní hráči budou mít navíc možnost připojit starý dobrý gamepad z GabeCube nebo sáhnout po novějším ovladači Classic Controller.

Na co se těšíme?
  • Pokračování někdejšího hitu
  • Roztomilý příběh
  • Pestrobarevné, snové úrovně
  • 2D létání na prostorových pozadích
  • Plynulá animace letu a akrobatických prvků
  • Doplňkový mód My Garden
Čeho se bojíme?
  • Vypořádáme se s neposednou kamerou?
  • Zůstane zachován duch původní hry?

Journey of Dream má v první řadě za úkol udržet si hratelnost svého předchldce. Pokud se jí to povede, má vyhráno. Tvůrci přesto přihazují pod kotel přidaný obsah v podobě minihry jménem My Garden. Kteroukoliv bytost, na kterou hráč během příběhových misí narazí, lze obletět dokola, čímž se přenese do speciálního koutku, jenž představuje takovou malou pečovatelskou strategii. Jak bude hráč shromažďovat NPC, ty se budou ve stylu her Viva Pinata nebo The Sims autonomně vyvíjet a dokonce mezi sebou pěstovat vztahy či stavět budovy. Svou roli sehraje rovněž sociální rovnováha. Nasbírá hráč více zlých obyvatel země Nightmare, kteří převáží počet Nightopianů? Výsledek nepovede k ničemu dobrému, nicméně autoři zajdou tak daleko, že dovolí jednotlivé druhy zkřížit a získat tak obskurní snové hybridy. Pokud by nestačila ani My Garden, díky připojení ke službě WiiConnect 24 se bude počasí ve hře měnit podle reálného světa. Bude dalším stupněm extrakce našich snů přímo do 3D enginu? Na to si budou snílci muset počkat až do třetího dílu.

Jak se těšíme: 85 %

Dostupné pro: Wii
Žánr: Arkády | Plošinovka
Výrobce: Sega

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

dnes | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióznějšího RPG dneška

Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióz…

Největší herní svátek roku sice už pomalu končí, ale pro nás je to teprve začátek. Postupně vám přineseme informace o valné většině představených her. Přednost mají samozřejmě ty větší tituly, a proto se dnes podíváme na Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED.

16.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzurovanou, účelnou nahotu

Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzur…

Tvůrci Cyberpunku 2077 potvrdili, že v jejich hře bude mimo jiné i nahota, kterou do ní umístili z dobrých důvodů a její cenzurování by uškodilo tomu, co chtějí sdělit.

18.  6.  2018 | | 9 N/A
Playstation 5 využije speciálně navržený grafický čip Navi od AMD

Playstation 5 využije speciálně navrže…

Playstation 5 se musí pochlubit celou řadou nejmodernějších technologií a díky Forbesu můžeme nahlédnout na pravděpodobný hardware o něco dříve.

15.  6.  2018 |
E3: Assassin

E3: Assassin's Creed Odyssey bude mít …

Ubisoft se po oznámení nového Assassin's Creed Odyssey s ničím moc nepáral a hráčům předhodil rovnou pět různých edic, z nichž nejdražší bude stát 240 euro.

12.  6.  2018 | | 9 N/A
To nejlepší z herní výstavy E3 2018: nové hity a budoucnost videoher

To nejlepší z herní výstavy E3 2018: n…

Největší světová multimediální výstava E3 je u konce a nám nezbývá, než se podívat na zoubek budoucnosti videoher.

18.  6.  2018 |