Preview: Ninja Gaiden 2 – zkazky násilí

Série, která si předělávkou prvního dílu jen tak mimochodem odskočila na PS3, se vrací v plné síle na Xbox. Kromě nového enginu, jenž si autoři vyzkoušeli u konkurenční Sony, s sebou chce přinést i vylepšený koncept. Podaří se, nebo bude hratelnost utopena v krvi?
Preview: Ninja Gaiden 2 – zkazky násilí

Platforma: Xbox 360
Typ hry: Akční
Výrobce: Team Ninja (
http://www.tecmo.co.jp/teamninja/)
Vydavatel: Microsoft Game Studios (
http://www.microsoft.com/games/)
Distributor v ČR: Zatím není
Homepage:
http://www.xbox.com/en-US/games/n/ninjagaiden2/
Datum vydání: Jaro 2008

Milovníci nečekaných gymnastických sestav v bojových sekvencích již jistě zaregistrovali pokračování oblíbené hry Ninja Gaiden z původního Xboxu. První díl byl zdařilým vzkříšením staré herní legendy, setkal se s oprávněným komerčním úspěchem a body si poctivě vydřel i u kritiky. Ninjové díkybohu neusnuli na vavřínech a připravují pro fanoušky další brutální chod. Přebruste ostří, Ryu Hayabusa se vrací.

  

Na to, že půjde o návrat ve velkém stylu, můžete vzít jed. Po několika obměněných vydáních stejné hry chtějí autoři stvořit plnohodnotné pokračování. Šéf společnosti Tomonbu Itagaki se nebojí přiznat, že původní Ninja Gaiden nebyl bezchybný. Všechny drobnosti i větší kiksy chce opravit a zajistit nejvyšší možnou úroveň druhého dílu. Co je také při pokračování důležitější, než projít všechny vlastnosti předchozího titulu a odstranit z nich ty prvky, které se ukázaly jako přebytečné či nepříliš zábavné?

Krev není voda

První, co jsme ze hry měli možnost vidět, byl krátký a stylový teaser. Hlavním protagonistou se stal, jak jinak, Ryu Hayabusha. Ninja, který má něco ostrého a smrtelného snad na každé končetině, klečel uprostřed plání, do nichž byly zabodány stovky mečů a krvavých, potrhaných těl. Porůznu roztroušené katany mají nejspíše symbolizovat všechny pokořené protivníky nelítostného zabijáka. A jak naznačuje závěrečný výskok do vzduchu a mávnutí smrtící čepele, počítadlo mrtvol se ještě nehodlá zastavovat.

Již prvních několik sekund dává najevo, že hra pro děti doopravdy není. Vysoko stříkající gejzíry krve skrápí kamenné můstky, až podkluzují podrážky bot. Jeden nepřítel padá k zemi bez hlavy, další nemilosrdný válečník je nabodnut na kosu, aby ho po chvíli hrdina rozťal vedví. Jakkoliv je jeho tanec na hraně smrti a života překrásný a nechutný zároveň, je na ninjovi něm znát únava a protivníků je stále víc. Ryu mobilizuje poslední zbytky sil pro zoufalý úder. Ten se nazývá Ninpo a má v této situaci podobu hurikánu mečů. Jeho efekt je ovšem smrtelný jen pro nepřátele v blízkém okolí hrdiny, ti vzdálenější zůstávají buď nezraněni nebo mají "jen" useknutou nějakou tu končetinu.

  

Pokud nyní klopíte zrak a říkáte si, že je to podobně bezúčelné násilí jako v jiných hrách, vyvedu vás z omylu. Autoři slibují propracovaný bojový systém, takže se nestane, že pokud nepříteli useknete ruku, tak ho jen zabijete nechutnou a bolestivou smrtí. AI by měla dynamicky reagovat na svůj stav a dle dalších kritérií (morálka, výcvik) se buď dát na panický úprk anebo nechat posednout amokem a zoufale zaútočit na původce svých zranění. Takto těžce zraněný protivník je jednoduchý cíl, který ale při podcenění dokáže nepříjemně překvapit.

Vaším úkolem bude nedovolit ze sebe udělat výplň střívek párků. K tomu dopomáhá nejen váš um, ale především rozsáhlý výčet zbraní. Jejich přesný počet není znám, ale zahrnuje katany (jednotlivě i po dvojicích), dýky a různá ostří, jež je možno připevnit na téměř jakoukoliv část avatarova těla. Ani magické schopnosti nezůstávají stát stranou – jsou tu například ohnivé útoky ne nepodobné klasickému vrhání ohnivých koulí známé z fantasy her apod.

Ninja Gaiden staví na konfliktu moderních technologií a mýtů. Může se stát, že zatímco v jednu chvíli bojujete proti chlapíkům s raketomety, v další stojíte tváři tvář démonovi, jenž na vás cení nemyté zuby a zápach z jeho úst by zabil i orla v letu. Správný ninja se samozřejmě nevzdává, a tak přichází na řadu již slibované cvičení. Kotouly, salta, čepele, probodnuté plíce a jako třešnička na dortu masivní ohnivá vlna. Všude kolem se povalují křídla a kusy masa, což jemně naznačuje, že démoni byli poraženi. Pekelný výcvik je k ničemu proti nebezpečnému a naštvanému ninjovi.

Několik dalších kroků dává najevo, že pekelníci byli jen předskokani mnohem hrozivější obludy. To, že se jedná o potvoru většího významu, naznačuje i pár záběrů kamery, které detailně ukazují Ryouovy boty, aby poté zamířily na hmyzoidní nestvůru velikosti menšího mrakodrapu. Obrazovka televize potemní a ozve se jen svist smrtících čepelí.

Místo činu

Že vám ninja vryje nesmazatelné jizvy do sítnice, tím si můžete být jistí. Zatím představená kapitola hry se odehrává ve městě ne nepodobném Benátkám, v poslední době herně frekventované lokaci. Dle dostupných videí a obrázků vypadá hra v této oblasti přímo nádherně. Znalci si povšimnou barokních detailů budov, ti morbidněji založení zase ocení detailní pohyby meče a vysokou úroveň animací smrtelných křečí. A to stále nemluvíme o překrásných efektech magických útoků či zabijáckých kreacích, při kterých se hlavní hrdina podobá mixéru zapnutému na nejvyšší rychlost.

Jak se můžete přesvědčit z okolních obrázků, ani modely postav nestojí skromně v koutku. Je to koneckonců logické – již zmiňované dělení nepřátel na malé porce by bez precizního zpracování nebylo možné. Hra i v alfaverzi servíruje kompaktní grafickou hostinu, jež je svým způsobem na Xboxu jedinečná. Jedinou slabinou se někdy zdá fyzika. Na trhu s ovocem, kde probíhala zuřivá bitva, se povalovalo sotva pár plodů, a ty ne zrovna ideálně korespondují s destrukcí, kterou váš avatar poblíž páchá.

Autoři plánují využít rozmáhající se službu Xbox Live. Bohužel se má jednat jen o věci pro jednoho hráče, multiplayer byl ze hry téměř po roce zvažování vyškrtnut. Duel dvou nebezpečných ninjů se nejspíše nezdál autorům dost zábavný – přeci jen, dělali by tak konkurenci vlastní sérii her Dead or Alive. O to více zamrzí absence kooperativního režimu. Vždyť jak by bylo krásné porazit těžkého protivníka společnými silami? Bohužel se autoři vyjádřili v tom smyslu, že nechtějí kazit Ruyovu pověst vlka samotáře, který jde sám proti mnoha. Škoda, Geralt měl také svou Yennefer :).

  

Čeho ale plánují využít do morku kostí, je soutěživost hráčů. Dobře známé achievementy si neberou dovolenou ani v této hře a dokončení na obtížnost Master Ninja si zajisté vyžádá hned několik zlomených ovladačů. Vsadím se, že některé z úkolů budou vůbec nejtěžší v historii tohoto novodobého systému.

Nikdy se neotáčej zády k nepříteli

Zbývá jen doufat, že i ostatních sedm rozsáhlých kapitol bude stejně dobrých, jako ta, jež byla vybraným novinářům předvedena. Některé obrázky slibují časté střídání prostředí, nechybí ani boj v místě podobném džungli, zahradě a starému chrámu. Změna okolí prospěje hratelnosti, otázkou je příběhové obhájení těchto kroků.

Na co se těšíme
  • Na bojové styly
  • Meč proti raketometu
Čeho se bojíme
  • Bezúčelná brutalita
  • Krátkost

Datum vydání je nastaveno na blízkou dobu, již na jaře se místo prohánění se rozkvetlými loukami (s pořádnou porcí alergenů jako bonus) budeme moci těšit společnosti vznešeného vraha (z něhož veškeré pyly smyje krvavá koupel). Naštěstí budeme spíše podněcovat jeho hněv proti legiím lidí, nelidí a démonů než pokoušet se bránit jeho smrtícím úderům. O originalitě by se možná dalo pochybovat, ale koho to zajímá ve chvíli, kdy má ninja pod kontrolou baletní vystoupení se smrtelnou koncovkou?

Jak se těšíme: 85%

Dostupné pro: X360
Žánr: Akce | akční mlátička
Výrobce: Team Ninja | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 6. června 2008
  • Strhující hratelnost
  • Fantastické animace
  • Parádní zbraně
  • Obliteration technique
  • Problémy s kamerou
  • Technické nedostatky
  • Vyšší obtížnost
  • Hrozící linearita a stereotyp

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A