Preview: No More Heroes – Japonci se zase zbláznili

Chystaná hra pro Wii od tvůrce netradičního titulu Killer7 opět zaujme především svým zpracováním, zvláštnímí postavami a otevřeným násilím. Že od No More Heroes můžeme očekávat zážitek jak neobvyklý, tak kvalitní, o tom vám poví preview.
Preview: No More Heroes – Japonci se zase zbláznili
Platforma: Wii
Žánr: third-person akce
Výrobce: Grasshopper Manufacture (
http://www.grasshopper.co.jp/)
Vydavatel: Spike Co. (
http://www.spike.co.jp/)
Předpokládané datum vydání: podzim 2007

Killer7 se dočkal příznivého hodnocení kritiky především díky své dobře zvládnuté unikátnosti. Rozhodně nepřichází na trh každý měsíc adventurní střílečka se spoustou kreslené krve, hlavním hrdinou s rozsedminovou osobností a příběhem, který pořádně pochopili snad jen zkušení konzumenti omamných látek. Jenže co se dá dělat, komerčně o žádný pronikavý úspěch nešlo. Nová hra společnosti Grasshopper tak nabídne odlišný herní systém, avšak se stejně výrazným kořením, jakým byl obdařen poslední titul těchto tvůrců.

  
Travis Touchdown, hlavní hrdina* Hráčovo přibližovadlo vypadá zajímavě * „Světelný meč“ rozhodně nebude zahálet

Hlavní hrdina sice žádnou schizofrenií trpět nebude, ale i tak by mělo jít o zapamatováníhodnou figurku. Osobnost v chudobě žijícího Travise Touchdowna se dá charakterizovat jako kombinace Johnyho Knoxvilla (herec ze známé taškařice Jackass) s fanouškem Star Wars a japonských bojových umění zároveň. Tento výplod scénáristické mysli získá v internetové aukci cennou relikvii – zbraň velmi podobnou světelnému meči. Následně je mu organizací sdružující nájemné zabijáky učiněna nabídka, která se nedá odmítnout, a to porazit desítku výstředních konkurentů (kupříkladu chlápka v převleku komiksového superhrdiny) a stát se tak vrahounem číslo jedna ve fiktivním americkém městě Santa Destroy. Poměrně zajímavá kratochvíle pro volné odpoledne, že?

  
Tuším blížící se malér * Férovka 1 na 1, tak to má být * Nepřipomíná vám to GTA?

Není nad svobodu pohybu

S úplně novým příběhem také souvisí jiný herní systém oproti Killer7. Zapomeňte na předem striktně nalajnované trasy vašeho pohybu po úrovních, teď budete mít k dispozici volně přístupné město a vskutku zajímavě vypadající dvoustopé vozidlo zvané “Schpel Tiger”. Příklon k pro hráče přístupnějšímu hernímu schematu na způsob GTA je zřejmý, proto nesmí chybět ani různorodé vedlejší mise sloužící mimo jiné také k získání peněz. Nudit byste se však neměli ani u na první pohled zvláštních herních činností typu vynesení smetí či lidské kuželky. Není důvod nevěřit, že tvůrce scén s mluvící ženskou hlavou v pračce (jak bylo možno zažít v Killer7) nevymyslí opravdu netradiční vedlejší úkoly.

  
Ještě tak vědět k čemu ty ukazatele slouží * Po městě se budete moci normálně procházet * Barevnost nade vše

Co ale rozhodně zůstane podobné předchozímu počinu Grasshopper Manufacture, to jsou litry krve a nadsazeně působící brutální výjevy. Tvůrce No More Heroes slíbil, že se pokusí vytvořit hru minimálně stejně brutální jakou má být chystaný Manhunt 2. Jeho snažení dostane podobu usekávaných hlav, létajících končetin a půlení těl protivníků. Přesto asi nemá cenu ve spojitosti s No More Heroes čekat výstupy všelijakých mravokárců typu Jack Thompson. Sebenásilnější činnosti ve hře totiž zjemňuje styl grafiky. Ačkoliv vizuální zpracování bude podobné tomu v Killer7 (díky komiksovému nádechu), hra pobězí na novém enginu kvůli vykreslování rozlehlých lokací.

Se stylovostí nejdál dojdeš

Grafika, ačkoliv nemůže co se týče technologické stránky konkurovat vzhledu her pro zbylé dvě konzole, zcela jistě má šanci svou zvláštností zaujmout rozmazlené hráčovo oko. Barevnost, stylizované postavičky – vše působí dojmem oživlého komiksu, který se ale trochu liší třeba od XIII, hlavně kvůli ne tak výraznému použití technologie cel-shading. Originální vizuální zpracování zkrátka často dokáže “přehlušit” technologickou zastaralost obrazové složky hry a No More Heroes se podle všeho nestane výjimkou. Vzezření postav bude mít na starosti ilustrátor anime Yusuke Kozaki, o zbraně a jinou Travisovu výbavu se postará Shigeto Koyama (pracoval na vzhledu anime Eureka Seven).

Na co se těšíme
  • Neobvyklý herní zážitek
  • Souboje s bossy
  • Volně přístupné město
  • Zajímavé postavy
  • Stylovost hry
Čeho se bojíme
  • Ne pro všechny stravitelný titul
  • Nevyužití funkcí ovladače

Jako zklámání se však může jevit menší využití pohybovým senzorů v ovladači. Oddělování hlav od těla světelnou katanou není podmíněno odpovídajícím pohybem wiimotu, nýbrž tlačítkem “A”. Na máchání rukama tak dojde jen občas, například při “doražení” protivníka nebo speciálních zápasnických chvatech. Nicméně hlavní je obsah hry. Snad bude podobně dobrý, strhující a příjemně zvláštní jako v Killer7, ale zároveň malinko přístupnější či “uchopitelnější”. Hráč by se bavil již od začátku, No More Heroes by se mohlo prodat nad milion kusů (což je vysněná meta vývojářů), ale hlavně – nekonvečních a zároveň dobrých her není nikdy dost.

Jak se těšíme: 90 %

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní agenda: říjnová smršť hitů

Herní agenda: říjnová smršť hitů

Se začátkem října se vrací i naše pravidelná agenda těch největších hitů, které vás s nadcházejícím měsíci čekají. Podzimní sezóna je v plném proudu a není týden, kdy by nevyšel alespoň jeden očekávaný titul. Pojďme se tedy na to společně podívat.

30.  9.  2018 | | 1 N/A
Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 20 N/A
Assassin

Assassin's Creed Odyssey: hippokratick…

A co z toho, že to ani není asasín? Bavit se budete báječně!

3.  10.  2018 | | 3 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A