PC | X360 | PS3 | Akce | Arkády

Preview: Prince of Persia Prodigy - převratné změny

Další vzkříšení legendární série jsme očekávali, ale razantní změny v konceptu nás mírně řečeno zaskočily. Cel-shade grafika, otevřený svět, filmovější boje. Bude to ještě vůbec Prince of Persia?

Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Typ hry: Akční adventure
Výrobce: Ubisoft (
http://www.ubisoft.com/)
Vydavatel: Ubisoft (
http://www.ubisoft.com/)
Distributor v ČR: Cenega (
http://www.cenega.cz/
Homepage: http://prince-of-persia.uk.ubi.com
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2008

Na začátek pro upřesnění, nové reinkarnaci plošinovkového kultu jsme sice vetkli podtitul Prodigy, jenž si před pár týdny registroval legendární „otec“ pixelového prince – Jordan Mechner, ale to ještě nic neznamená. Jak jsme vás informovali, po mírném zmatení článkem v Game Informeru se totiž francouzský herní kolos Ubisoft nechal slyšet, že vlastně finální název ještě ani nemají. Ovšem ve světle informací dávkovaných po zrnkách písku, je podtitul to poslední, co nás o novém Princi zajímá…

Příběh dobra a zla, světla a tmy

Zapomeňte na prvního Prince poskakujícího v bílém pyžamu podzemními kobkami paláce, vymažte si z paměti (nadobro) i zdegenerovanou splácaninu Prince of Persia 3D a jen na okamžik v dobrém zavzpomínejte na novodobou trilogii s písky času. Prodigy totiž představuje onu příslovečnou tabulu rasu – prázdnou desku, na kterou se pozvolna začíná vpisovat nový příběh. A ten vypráví o starobylém sváru dvou bohů jménem Ohrmazd’е and Ahriman’е. První představuje dobro, světlo a vše pozitivní, druhý si za hlavní mantru vetkl zlo, temnotu, utrpení a veškerou špínu světa. Po takřka nekonečných bojích se podařilo  Ohrmazd’еmu uvěznit svého soka do schránky a tu nechat pozřít vražednou pouští.

  

Stovky let minuly v klidu a míru, aby, jak už to tak bývá, schránku nalezl a otevřel náhodný poutník. Ahriman’е se okamžitě po uvolnění ze svého nedobrovolného domácího vězení vrhá dštít zlo a zkázu po celém světě. Poutník, uvědomíc si svoji chybu vyráží po stopách boha zla s jediným cílem, zastavit jej. Překvapilo snad někoho, že oním nerozvážným poutníkem je samotný perský Princ?  Prodigy, jak jsem už naznačil, představuje nový začátek série a nový příběh je tak pouze špičkou ledovce velkých změn.

Neviděli jste tu někde pobíhat vlčici?

Největší novinky jste si všichni bezesporu všimli dřív, než vaše oči začaly hltat první slůvka článku. Ano, Prodigy staví na zcela novém výtvarném stylu. Po kouzelné práci s bloom efektem a světly celkově v Sands of Time nyní štafetu pro co nejpohádkovější ztvárnění přebírá dechberoucí cel-shade technika. Výrazná linka, pastelové barvy a netradiční filtry slaví úspěch už na obrázcích a to si počkejme na celou tu lahůdku v pohybu. Jak se vyjádřil art director projektu, Michael Labat, v novém Princi se snaží klást důraz spíš na styl než technickou stránku. Což rozhodně neznamená, že by byla nějak zanedbána. Hra běží na rapidně upraveném enginu Assassin’s Creed a jen jako takovou perličku uvedu, že jen samotné vlasy hrdiny mají více polygonů než celá postava v minulé trilogii.

Michael za vzory pro grafickou podstatu hry uvedl starší anime, dílo proslaveného kreslíře Yoshitaka  Amana i novodobější inspiraci v podobě her Street Fighter IV a Okami. Právě z posledně jmenované hry si podle všeho půjčili i trochu víc, než jen pestrými barvami hýřící grafiku. Princ totiž stejně jako vlčí bohyně Amaterasu bude postupně vracet barvy světu tam, kde ho zničil bůh temnoty Ahriman’е. Temné mračna se začnou trhat a sluneční paprsky si mezi nimi budou hledat stále více cestiček, aby mohly světlem zalít zpustošený svět, na zemi se postupně objeví chomáče čerstvě trávy a tak podobně.


Zvolte si cestu

Ruku v ruce s novým systémem světla a tmy, který mimochodem v podobné variaci nedávno přinesl brutální Viking a sází na něj i válečné GTA Saboteur 1943, přichází rezignace na tradiční spleť lineárních misí a přichází otevřený svět, tedy ne tak docela. Jak uvedl creative director Zhann-Kristof Gujot: „ Zkoušeli jsme snad všechny možnosti, jak hru pojmout. Na začátku tu byl obrovský otevřený svět, ale ten nám nějak nešel dohromady s podstatou série. Byl tak trochu nudný a zbytečný. Později jsme jednoduše zkusili navymýšlet co největší kopec možností, jak by hráč mohl pokračovat.

Nakonec jsme dospěli k průniku obou možností, jenž má o trochu více k první variantě než druhé“.  GTA Princ nás tedy asi nečeká, ale i možnost si zvolit lokaci a určité cesty řešení se rozhodně vítá a představuje v rámci série opravdovou revoluci. Tvůrci slibují postupně se zvyšující obtížnost podle toho, kolik úkolů splníte, nestane se tedy, že si vyberete cestu, která bude více náročná.

Umění boje

Pochopitelně Prodigy nabídne i tradičně špičkově provedené boje, přeskakování ze skály na skálu, pobíhání po stěnách a podobné akrobatické peripetie. Právě ty mají vypadat lépe než kdy předtím, protože tvůrci vsadili na pečlivou ruční animaci pohybu a ne na motion capturing. Mimo už známých triků přibude celá řádka nových a tvůrci představili i speciální rukavici, která (kromě využití v boji) umožní hrdinovi pobíhat déle po stěnách, sjíždět po nich a provádět další legrácky. Vzhledem k absenci písků času a možnosti vracet čas se určitě nějaká pomůcka usnadňující plošinovkové pasáže hodí.

  

S pojetím bojů dle svých slov měli tvůrci dlouho problémy. Prvně zkoušeli jednoduše zvýšit počet nepřátel ve stylu God of War, což se ovšem neukázalo jako ideální cesta. Postupně se vrátili ke starším systémům a snaze přidat něco nového, ovšem ani tady dlouho nemohli přijít na nic kloudného. Nakonec skončili prý u čehosi, jako hybridu bojů ze Soul Caliburu a Sands of Time. Každý boj tak má být jedinečný, s nutností učit se reagovat na protivníka a jeho taktiku.  Velká péče je věnována i samotné choreografii, kdy bitky mají být daleko filmovější a hráči by se prý měli cítit jako při soubojových scénách v Advent Children. Hodně vysoké cíle.

Kapitolu samu o sobě mají představovat bossové. Opět byl uveden příklad, jenž není nic jiného, než samotný Metal Gear Solid. Stejně jako u něj, i v Prodigy slibují tvůrci vlastní osobnost, minulost a další specifika, aby se každá potyčka s drsnější stvůrou stala nezapomenutelná. Dokonce nebudete muset každého zabít, mohou utéct, Princ jim nechá svobodu a tak dále.

Těšíme se
  • Nelinearita
  • Nový výtvarný styl
  • Efektnější boje
  • Pohlednější akrobacie
  • Nápadití bossové
Bojíme se
  • Nesplněné sliby

Tvůrci mají s pokračováním Prince of Persia rozhodně vysoké ambice. Hra sice patří mezi tituly s největší prioritou Ubisoftu, ale datu vydání určenému na letošní čtvrté čtvrtletí (tedy lukrativní vánoční svátky) se po zkušenostech s novým Splinter Cellem jen těžko věří. Každopádně necháme se překvapit.

Jak se těšíme: 94%

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Arkády | akční adventura
Výrobce: Ubisoft Montreal | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 8.12. 2008
  • Nádherná grafika
  • Světlo a temnota
  • Elika
  • Intuitivní ovládání
  • Sbírání orbů
  • Stereotyp
  • Až příliš jednoduché
Diskuze (1) Další článek: MGS 4 nebude posledním dílem série

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,