Preview: Ragnarok Online 2 – další korejská trefa?

Ragnarok Online. Hra, která nastartovala boom korejských MMORPG. Můžete ji milovat, můžete ji nenávidět. Každopádně své místo ve dvoraně herní slávy si bez námitek zaslouží. Vyvstává však otázka. Dokáže se i druhý díl stát MMORPG legendou?

Karel KališŽánr: MMORPG
Platforma: PC
Výrobce: Gravity Corp.
Vydavatel: Gravity Corp.
Homepage hry:
http://www.ragnarok2.co.kr/
Datum vydání: 2007


V žebříčku nejznámějších a nejhranějších MMORPG se Ragnarok Online hřeje na zatraceně vysokých místech. Rozhodně to platí v asijských zemích a hlavně domovské Koreji, kde u této hry trávili a tráví bezpočty hodin snad tři čtvrtiny celého národu, včetně babiček a kojenců. Ostatně i u nás je obliba této hry stále vysoká, za což můžou hlavně svými správci svědomitě spravované bezplatné servery jako, v čele s kmetem jménem CzechRO. Víc o českých serverech se dozvíte v tomto rok starém monstrózním článku na Doupěti. Po fenomenálním úspěchu prvního dílu se snad ani nelze divit, že korejští Gravity začali už před nějakým tím pátkem kutit na Ragnarok Online 2. A i když na veřejnost zatím nevypustili všechny zásadní informace, počet dílků skládačky už je dostatečně vysoký na to, abychom si udělali prvotní obrázek.

Velké novoty

Na začátek se podíváme na ty nejvýznamnější změny, kterými se tvůrci chlubí. Snad tou největší bude přítomnost třech zcela rozdílných ras. Rasu Norman znáte víceméně už z původního Ragnaroku. Jejich doménou se stane nový systém změny povolání. Už nebude třeba si pro vyzkoušení nového povolání dělat zcela novou postavu pro specifickou třídu. Kdykoliv během hry po splnění menších požadavků budete moci změnit povolání. I když base level zůstane stejný, nové povolání vrátí job level na 1. Pokud se však rozhodnete později vrátit na původní povolání, job level se včetně všech statistik, dovedností a bonusů nastaví na hodnoty vámi dosažené.Pokud se ptáte, jak si tvůrci poradí s rozdílně nastavenými statistikami (přeci jen bojovník cpe body jinam než mág) odpověď je v podstatě prostá. Efekt povolání má být daleko větší než vliv statistik. Navíc tvůrci slibují nutnost rozdělování bodů do více vlastností, už tedy nebude stačit sypat všechny třeba jen do síly a obratnosti. Pro hráče často měnící povolání to bude docela slušná výhoda.

  

Grafika má své kouzlo * Menší sukně by už byla podprsenka * Hm, 3D asi fak něco do sebe má... 

S novým systémem souvisí i možnost využívat i dovedností jiného povolání. Využívání dovednosti mimo základní povolání má mít omezení pouze v tom, že jej logicky nebude moci jiná třída vylepšovat. Takže pokud dejme tomu chcete používat s bojovníkem mágská kouzla, není problém, jen se pro jejich případné levelování budete muset změnit v mága. A toto platí i pro využívání vybavení mimo svoji třídu. Klidně lze mít mága máchajícího dlouhým mečem. Jediný limit související s tímto novým systémem se týká počtu dovednosti využitelných jiným povoláním. Počet má omezovat čtvercová síť 4x4, v níž každá dovednost zabere jeden a víc čtverečků. Na začátku nemáte mít plnou síť, ale další čtverečky až na finální počet 16 získáte postupováním na vyšší úrovně.

  

Takhle jsem pobíhal po městě a představte si, nevyhostili mě!

K Normanů prozatím prozradili tvůrci nejvíc, známá jsou i některá jejich povolaní, jenž do určité míry vycházejí z původního Ragnaroku. Nebudou chybět klasičtí Novicové, ovšem přítomnost Super Noviců zatím není jistá. Swordsman platí za největšího „tanka“, Enchanter poslouží hlavně k uzdravování a sesílání podpůrných kouzel. Místo Archera se dočkáme Recruita, jenž dokáží vládnout střelným zbraním, jen místo luků si představte pušky a kulomety. Recruit má navíc být docela použitelný i v boji zblízka. Thief v Ragnaroku 2 přišel o část svého útočného potenciálu a víc než kdy jindy mají přijít vhod jeho schopnosti matení a útoků ze zálohy. Poslední zatím známé povolání – Clown, je jakýmsi derivátem Barda a Dancera. Tvůrci se kromě tohoto základního popisu s žádnými podrobnostmi zatím nevytasili, ani není jistá přítomnost vyšších stupňů jednotlivých povolání.

    

Gravity mají asi úchylku na králičí uši * Poněkud stísněná atmosféra * Co by to bylo za pořádnou hru bez kanálů, že?

Ovšem oproti zbylým dvěma rasám známe o Normanech takřka všechno. Rasa Ellr má být dle popisu tvůrců šitá na míru asijským hráčům. Dokáží ovládat unikátní kouzlící systém, jenž využívá v boji rozličných taktik a kouzel. Původně je Gravity chtěli ztvárnit v chibi stylu (malé tělo a hodně velká hlava, i na mangu), ale prý se na četné žádosti tvůrců má jejich koncept měnit. Poslední rasa, Dimago, by měla sednout všech „západním“ hráčům. Po výtvarné stránce se má proporcemi jednat o klasické comicsové postavy, hracím stylem má jít o bojovníky v každém coulu. Tvůrci slibují dynamické stromy dovedností, ovšem netuším, co si pod tím představit.

Letem světem RO 2

Na další novinky se podíváme už jen z rychlíku. Podobně je oznámili totiž i tvůrci. Kromě postav mají levelovat i zbraně a některé druhy vybavení. Ovšem s takovými předměty pak nelze obchodovat. Používá se přirovnání k soulbound vybavení z WoW. Při mobstealingu nebude penalizován viník, nýbrž oběť získá nějaký bonus. Loot už dál nebude vypadávat z postav na zem, ale zůstane na tělech. Tvůrci slibují i daleko větší důraz na hru v týmu, zabití jedné silné stvůry má mít větší vliv než mlácení tuctu slabých potvor. Obchodování se má stát bezpečnějším, umožní měnit předměty dvěmi cestami. Buď přímým předáním, nebo nutností dát předmět/peníze pro obě strany. Postavy nově zvládnou skákat i plavat, s tím souvisí i možnost ovládat postavu klasicky pomocí klávesnice.

   

Roztomilé artworky z roztomilé hry

Což je i důsledek novinky na první pohled nejpatrnější – nového grafického enginu. Tvůrci dali sbohem 2D sprite postavám v kombinaci s 3D prostředím. Od teď nás čeká plnohodnotné 3D, ovšem se snahou zachovat původní manga styl. Tvůrci vsadili na klasický Unreal Engine 2,5 a sázka se jim vyplatila. Nová grafika vypadá pěkně nablýskaně a celkově sexy, ovšem kouzlo původní hry se možná trochu vytratilo. Na druhou stranu, 3D vám dá daleko silnější pocit, že jste opravdu v jiném světě. Jako obvykle záleží na každém, jak se dokáže se změnou vyrovnat. Každopádně s novým enginem souvisí ještě jedna novinka v podobě střídání dne a noci. A část o technickém zpracování zakončíme lahůdkou v podobě hudby. Kompletní  soundtrack v podobě více než 90 skladeb složí velmi známá (hlavně pro příznivce anime) japonská skladatelka Yoko Kanno.

Těšíme se
  • Nová 3D grafika

  • Tři rozdílné rasy
  • Levelování zbraní
  • Nový job systém
Bojíme se
  • Nevyváženost
  • Dlouhé čekání
  • Uhrajeme se k smrti

V současné době se hra nachází ve fázi korejské bety, což znamená ještě zatraceně dlouhou cestu na naše monitory. Optimistické datum zní začátek roku 2007, ale tomu se mi nechce příliš věřit. Gravity si ukousli pořádné sousto, vybalancování a vyleštění hry do finální podoby zabere spoustu času. Většina nových nápadů zní velmi slibně, ovšem každá malá chyba by dokázala hratelnost ponořit až na samé dno jámy s MMORPG bahnem. Nezbývá, než držet Gravity palce, ať se vše podaří a zrodí se nová legenda na poli MMORPG. I když to zase bude znamenat hodiny a dny u klávesnice a monitoru, ach jo, je to řehole. :)

Těšíme se: 90%

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Gravity
Diskuze (1) Další článek: Lost Planet - zmrzlá akce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,