Že život na starém americkém západě nebyla žádná zábava, to víme, nebo alespoň tušíme. Virtuální život by ale zábavný být mohl.
Herní systém stojí na dvou statistikách: slávě a cti. První indikátor označuje, jak známí jste ve světě a nikdy neklesá. Druhý pak prozrazuje, jak zlí nebo naopak dobří jste. Pomůžete šerifovi nebo se proti němu spolčíte? Přivedete zloduchy živé nebo mrtvé? Všechny akce ovlivní vaši reputaci - je klidně možné, že vás budou chtít někteří lidé poslat do věčných lovišť, pokud se budete chovat jako vagabundi. Už teď je jasné, že se hráčská obec rozdělí na dva tábory, tak jako je tomu vždy u tohoto typu her. Jedni budou dodržovat pravidla a druzí naopak budou „zlobit“. Vždy se řadím do první skupiny; nejspíš mě nahlodal Yoda, když tvrdil, že cesta dobra je sice těžší, ale přináší větší úspěchy. Podle všeho to bude platit i zde.
Nebyla by to hra od Rockstar, aby se nedalo jen tak dovádět, mimo hlavní příběhovou linii. Slibována jsou města plná bank, které lze vyloupit, obchodů, ve kterých lze (překvapivě) obchodovat či salónů, kde se můžete odevzdat partičce pokeru a opít se do němoty. Nebo se můžete vydat cestou obzvláště zlého kovboje a s rouškou na tváři celé město vystřílet. Brutální, ale přece možné. Opět je zde nabídnuta velká volnost.
Peníze, ženy a chlast
Ze svého předchůdce si RDR půjčuje tzv. Dead Eye, což je mechanizmus, díky kterému zpomalíte čas a po vzoru Red Steel naplánujete své výstřely, abyste následně rychle vypálili smrtící dávku olova. Jde o efektní podívanou, jen se bojím, aby zbytečně nezpomalovala tempo akce. Je ale třeba uznat, že se jinak a lépe rychlost a přesnost obávaného pistolníka limitovat nedá. Samozřejmostí je i systém krytí, který nachází čím dál větší uplatnění.
Zpomalíte čas a po vzoru Red Steel naplánujete své výstřely, abyste následně rychle vypálili smrtící dávku olova
Boom, jenž jej doprovází od Gears of War, se dá přirovnat snad jen k boomu rychlomačkání příslušných tlačítek po vzoru God of War. Druhý zmiňovaný systém mě však už značně unavuje a doufám, že se s ním budu setkávat čím dál méně (to se rovná skoro vůbec). Pokud se těšíte, až lasem chytíte své přátele, těšte se dále, jelikož bude ve hře implementován i multiplayer.
Vypadá to krásně, to se musí nechat. Zobrazení krajiny, detailů postav, západu slunce… Do produkce RDR se sypou penízky ve velkém a jde to vidět. Vývojáři použili stejný engine, který poháněl GTA IV a implementovali i engine Euphoria, který se stará o reakce postav na určité podněty. Výsledek stojí za to, doporučuji podívat se na nějaký trailer a vidět vše v pohybu. Jestli je něco, čeho se opravdu bojím, je to PS3 konverze. Minule se tvůrci s optimalizací moc nepárali, snížili rozlišení a bylo. Doufám, že tentokrát zúročí své zkušenosti s touto platformou a udělají stejně kvalitní verzi, jako u konkurence.
Už teď se těším na dlouhé projížďky krajinou, na propitý čas u baru nebo na přestřelky na ulicích. Vše nasvědčuje tomu, že se blíží ultimátní hra z prostředí divokého západu, která nenechá jediného fanouška spát. A nejen fanouška. Jestli je někdo, u koho věřím, že takový projekt dotáhne zdárně do konce, je to rozhodně Rockstar. Takže – stáhněte si klobouk do čela, kolty spusťte o něco níž a mírně rozkročte. Mám pocit, že tohle bude trefa do černého.
- Živoucí svět
- Postavy a příběh
- Spousta zábavy
- Western jak bič
- Hrst bugů, pokles FPS
- Prázdnější free roam