Preview: Restricted Area - Diablo v hávu sci-fi

A znáte tuhle: Co se stane, když zkřížíte Fallout a Diablo? Ne? Tak já vám to teda povím, Master Creating vytvoří Restricted Area. Základ by byl dobrý, otázkou jen zůstává, zda se podaří obojí vhodně namíchat. Pojďme se tedy podívat, co vše se na nás chystá.

Platforma: PC
Žánr: akční RPG
Multiplayer: ne
Výrobce: Master Creating

Vydavatel:  Whiptail Interactive
Datum vydání: 3/4 2005

Apokalypsa se blíží

Pokud vám něco říkají stolní hry na hrdiny, jistě jste slyšeli o hře Cyberpunk, nebo alespoň jednom z pilířů žánru - hře Shadowrun. Ani odpůrci papírové zábavy však zoufat nemusí, těm zase pomůže film Blade Runner. A v čem že to má pomoci? Pochopit svět Restricted Area. Jedná se o temnou budoucnost, kde se vlády ujaly obří megakorporace, svět přerostlých měst a bezbřehé pustiny kolem nich. Jediné místo, kde se dají rychle vydělat peníze, jsou stíny.

A jako jeden z lidí, kteří mají stíny za druhý domov, do světa zavítáte i vy. Hned zpočátku hry vám výběr ze čtyř postav jasně naznačuje, že podobnost s Diablem není nechtěná. Osobně jsem měl možnost vyzkoušet jen postavu Johna Smithe, což je klasický bojovník palnou zbraní. Hned zpočátku dostal do rukou brokovnici a vyrazil za prvními úkoly.

  

To, co není vidět, je dovednostní pyramida * Ještě aby na mě padlo auto * Zabij (b)obra, zachraň strom

Málem bych však vynechal důležitou část jeho výpravy - vysvětlení příčin, proč se vůbec vydal na cestu stíny. John žil vždy na hraně, takže nebylo až tak těžké přepadnout přes ni. Ve chvíli, kdy se většina jeho kamarádů buď válela v tratolišti krve nebo v temných vyšetřovacích celách, vydal se do trochu jiné čtvrti - zvící velikosti dnešního velkoměsta. A doufá, že sežene nějaké zajímavé úkoly.

Úlet na chatu

Alespoň v demoverzi bylo město snad mrtvější, než Rogue Encampment. Pár osob postávalo na svých místech a u každého bylo nad slunce jasné, proč že tam vlastně je. Postava na zadávání úkolů, pár obchodníků, žebrák, prostitutka a řidič, víc nepotřebujete a ani nenajdete. Teda mimo člověka na jedno použití, který vám místo nápovědy řekne, kde kdo je, a pak nenápadně zmizí.

Nu což, peníze nejsou, vybavení, co by šlo prodat, také ne, tak nám zbývá už jen zamířit za přísně tajným agentem korporace, který v té špíně doslova září ve svém obleku. Máme první úkol a už nás pilot nese do pustin. S brokovnicí v ruce se hnedle cítíte bezpečněji, ale tento pocit mizí s objevením se prvního netvora. Já nevím jak vy, ale já bych se teda zmutovaného obra docela bál. Brokovnice však není jen tak na ozdobu a tak se kolohnát kácí k zemi. Pilot mezitím kosí dalšího nějakou pistolkou a moc mu to nejde.

  

Hrátky se světly v dungeonech, teda vlastně bunkrech

Prásk, prásk, dalších pár nepřátel se nám válí u nohou a ukazatel zkušeností se slušně plní. Cink, máme tady první postup a tak se podíváme, co vlastně zlepšovat. Váš hrdina má několik základních vlastností, které zvyšuje nejen při přestupech mezi úrovněmi, ale i různým vybavením, které nosí. I když, nosí... Nejsem si zcela jist, zda je to vhodné slovo.

Klíny do hlavy

Kdyby jenom klíny, tady si můžete do hlavy, a nejen tam, rvát i kusy železa. Normálně za pochodu vyměníte nohu za jinou, lepší. Je to sice zvláštní, ale velmi rychle si zvyknete. Nezáleží jen na tom, zda se jedná o nohu levou, nebo třeba oko, ale i na společnosti, která daný šunt vyrábí. Každá korporace totiž upřednostňuje jiný styl boje a tak jedna noha může klidně i zvyšovat inteligenci.

Se zbraněmi je to úplně stejné, jenom na jejich používání potřebujete nějaké ty schopnosti navíc. Ty naleznete ve dvou pyramidách a řeknu vám, že vyznat se v nich a hlavně zpočátku si nějakou vybrat, je poměrně věda. Nejen že se jmenují úplně jinak, než jak je požadují zbraně, ale navíc musíte přemýšlet do budoucna, abyste si zanedbáním nějaké základní části nezamezili získání pokročilejší. A pokud budete chtít nějakou tu schopnost ultimátní, stojící až na vrcholku pyramidy, stejně je budete potřebovat všechny.

  

Červená se line záře - požár!

Postupně se probíjíte pustinou do bunkru, kde máte najít v bedně jakési čipy, a pořád vám hlavou vrtá jedna myšlenka. Tohle tady už někdy bylo. Nevypadalo to sice úplně stejně, ale bylo to tady. Napovím vám. Vyměňte si sci-fi za fantasy a hnedle je jasné, že tady máme zase jednu čistokrevnou diablovku. Náhodně generovaná podzemí, která vypadají všechna stejně, plná beden a různé havěti, střídají rozsáhlé planiny, které jsou vždy omezeny nějakou tou zdí.

Na co se těšíme
  • sci-fi Diablo
  • možnosti nelegálních povolání
  • čistokrevná akce
  • nekonečné zásobníky
Čeho se bojíme
  • naprosté klonování
  • zastaralá grafika
  • zamotané schopnosti
  • přílišná linearita

No a co, že místo meče je brokovnice a kuši nahradí kulomet, to vše bez jakéhokoliv omezení náboji. Brnění zase zastupují podkožní implantáty, prostě žádná novinka. Ani grafika se nijak zvlášť nezlepšila. Snad se vše ještě vylepší do finální verze, pokud to však zůstane takto, bude to velké zklamání.

Jak se těšíme: 65%

Váš názor Další článek: Nival Interactive kupuje tvůrce Battle Mages

Témata článku: , , , , , , , , , ,