Preview: Rise of Nations: Rise of Legends – strategický nářez

Máte už dost RTS z druhé světové války? Nebaví vás už ani ty středověké? Pokud hledáte nějakou originální strategii, zaostřete zrak! Rise of Legends vám dost možná nabídne přesně to, co hledáte.
Preview: Rise of Nations: Rise of Legends – strategický nářez

Platforma: PC
Žánr: Strategie
Výrobce: Big Huge Games
Vydavatel: Microsoft Games
Homepage:
www.riseoflegends.com
Datum vydání: jaro 2006

Kdo by neznal RTS Rise of Nations od Big Huge Games? Ze začátku to vypadalo na průměrnou strategii, avšak z podceňované hry se stala hvězda, která nechtěla zhasnout. Později se přiřítil přídavek s názvem Thrones and Patriots a fanoušci byli na chvíli ukojeni. Big Huge Games jdou ale s dobou a tentokrát si neprojedeme dějiny lidstva, nýbrž pokusíme se vžít do fantastického světa jménem Aio.

  

Tak trochu jiné fantasy

Rise of Legends (dále jen RoL) není klasické fantasy. Příběh se netočí okolo Orků, Elfů a podobné havěti. V dějové linii se proti sobě střetnou tři odlišné frakce. Hlavním hrdina hry bude muž jménem Giacomo z frakce Vinci. Tomu jednoho dne záhadně zemře bratr a on se tak stane vládce města Miana. Nepřátelé cítí, že tento okamžik je vhodný pro nečekaný útok a Giacomo musí čelit prvním nájezdům. Ve světě počítačových her žádný úchvatný biják, ale co vy víte? Podle tvůrců Giacomova rozhodnutí ovlivní příběhovou smyčku, což u RTS zní rozhodně zajímavě.

Giacomo se stává vaším ztělesněním ve hře. A protože by na to sám nestačil, přijdou mu na pomoc i různí hrdinové s odlišnými dovednostmi a kouzly. Podle slov autorů se máme na co těšit, ale takováto „moudrá“ prohlášení jsme už slyšeli tolikrát, že by na jejich spočítání nestačily ani všechny ruce naší redakce.

Princip hry je takřka stejný jako ve většině dnešních strategií. Nejdříve se vám zobrazí nádherně vymodelovaná mapa světa Aio, na které budete provádět v jednotlivých tazích důležitá rozhodnutí atp. Jakmile ale přijde na sekání hlav, hra se přepne do real-time režimu... Zkrátka všechno při starém.

  

Za koho kopeme?

V RoL zuří konflikt mezi třemi národy. První frakcí je již zmiňovaný technologický rod Vinci, který jde ve šlépějích umělce Leonarda Da Vinciho. Setkáme se tak s roboty, tanky či dokonce s ŠEDESÁTINOHÝM pavoukem. Tato železná tarantule si vysloužila i jméno „Leviatan“. Svou robustností se stane vrcholem výzkumů této frakce a bude v sobě skrývat řadu výhod (převážení pěchoty, ničivá síla...).

Druhým národem do party jsou magičtí Alinové (dříve Alimové), u nichž se nezapře spojitost s arabskou kulturou. V čele stojí tři nelítostní elementálové, z nichž každý ovládá odlišnou formu magie. Ohnivé táboráky rád zakládá Damanhur, písečné bouře má v oblibě Dakhla a temnotu na zlobivé děti pošle Sawu. S jednotkami to je jasné. Jsou tu různí džinové, škorpióni, draci... Jsem ale docela zvědavý, jak si tyto potvory poradí se stroji frakce Vinci. Vždyť si to představte - jak proti sobě stojí na jedné straně tanky, roboti a na té druhé všelijaká mýtická stvoření. Nesmíme ovšem zapomínat, že Alinové jsou národ magický, což může přinést i různé výhody.

Posledním národem jsou Cuotlané. Ti si vzali za vzor dávnou Mayskou civilizaci a nepocházejí ze světa Aio. Kdysi dávno totiž jedna jejich loď zde ztroskotala a začala hrát takovou malou hru na bohy, jelikož oni tou božskou silou opravdu vládnou. Původní obyvatelé jim to baští všemi deseti a to Cuotlanům hraje náramně do karet. I když se zdají být neporazitelní, není tomu tak. Je jich totiž setsakramentsky málo, takže do bitevní linií naverbují obyčejné lidi, čímž se dostanou na úroveň ostatních národů.

  

Všechno má svůj systém

RoL přijde s novým a zajímavým systémem stavění měst. Ty budou rozděleny do městských čtvrtí, z nichž každá má odlišnou funkci. Výrobou bojových jednotek zaměstnáte čtvrť vojenskou, která poslouží také jako obranná část města. Pak tu máme čtvrť vědeckou, cechovní část, pak čtvrť obchodní a palácovou. První z nich se zaměřuje na obchod a ta druhá zajistí rozšíření a různá vylepšení celého města. A samozřejmě se stará i o růst populace.

Od začátku hry se budete soustředit především na těžbu jedné suroviny – Timonia. Timonium je ve světě Aio nesmírně cenná látka a těží se v dolech, které jsou vystavěné na klasických nalezištích. Není tedy třeba upozorňovat na fakt, že nikdo se s vámi o onu surovinu dělit nebude. Timonium nejenom zaručuje výstavbu speciálních jednotek, ale v některých situacích může z pouhého outsidera udělat vítěze. Druhou surovinou, s níž budete ve hře operovat, je zlato. V RoL si zlato obstaráte za pomocí zmiňovaných obchodních čtvrtí či díky dobrému obchodu s neutrálními městy. Cuotlané naopak zlato ignorují a raději čerpají energii ze svých reaktorů.

Chybět nebude ani vývojový strom, rozdělený na několik větví. Každá z ras si má dvě unikátní a dvě sdílené s ostatními národy. Jenže aby vaše frakce udělala nějaký razantní krok v oblasti věd, bude někdy zapotřebí práce některých čtvrtí. A abyste nakonec mohli danou věc vyrobit / upgradovat, budete nuceni zaplatit tzv. „body“, které získáte například za výstavbu čtvrtě či zničení nepřítele v bitvách.

Způsobů, jak dosáhnout v bitvách vítězství, je hned několik. Zatímco v kampani se řídíte úkoly, v obyčejném skrimishi tomu bude jinak. Vývojáři to označují jako „dominance“ a jedná se o zajímavé zpestření. Například pokud nejste na to válčení, jistě oceníte možnost vyhrát díky nejlepší technologii. Hráči diplomaté zase obsadí co nejvíce neutrálních měst a spojenci už za vás udělají, co je třeba. Naopak opravdoví šetřílci nasbírají tolik Timonia, až dostanou jako odměnu pekelný bonus. V bitvách bude hodně hrát roli i morálka vašich vojáků a jednotliví hrdinové.

  

Na jaře to vypukne

Po grafické stránce není hře co vyčítat. I když se to nezdá, engine hry je z původního Rise of Nations (řekli byste to do něho?). Je však na první pohled zřejmé, že za ty tři roky prošel obrovskou proměnou. A aby byl ještě lepší, autoři mu dodali fyzikální engine jménem Ageia. Ageia nabídne podobné destrukce a všelijaké výbuchy jako v loňský hit Age of Empires III.

Na co se těšíme
  • Neokoukaný svět
  • Grafická bomba
  • Styl stavění
  • Úplně odlišné frakce
  • Odklon od kořenů může prospět
Čeho se bojíme
  • Hardwarové nároky
  • Odložení
  • Odklon od kořenů nemusí prospět

Na RoL se těším už od loňského E3 a o jeho kvalitách nepochybuji. Odlišný fantasy svět, ohromující grafika a spousta herních vymožeností působí nadmíru efektně a pevně věřím, že RoL se stane jedním z kandidátů na letošní strategii roku.

Jak se těšíme: 91%

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Plus a Sundered zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Pl…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

10.  1.  2020 |
V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „fotografují“ úchvatné snímky

Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „f…

Stále více her začíná nativně využívat foto režimy a my se tak můžeme dívat na umělecká díla hodná našich obrazovek.

21.  1.  2020 | | 6 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 10 N/A