Preview: Rogue Galaxy – vesmírné dobrodružství

Rok 2006 by měl být pro fanoušky japonských RPG ve znamení Final Fantasy XII. Jenže na herní scéně se objevuje titul, který by mohl vše změnit. Hra, jenž slibuje strhující příběh, úžasnou grafiku a inovativní hratelnost. Pojďme nahlédnout pod pokličku Rogue Galaxy, možnému FF killeru od tvůrců Dark Cloud.

Karel KališPlatforma: PS2
Žánr: japonské RPG
Výrobce: Level 5
Vydavatel: Sony
Homepage:
http://www.playstation.jp/scej/title/rg/
Datum vydání v EU: TBD 2006

 

Level 5 nejsou žádná RPG ořezávátka, už jejich první titul, Dark Cloud, přinesl solidní RPG zábavu, která ale měla svoje mušky. Tvůrci mají naštěstí vzestupnou tendenci a jejich další projekt, Dark Chronicle aka Dark Cloud 2, už získával vyšší hodnocení a přinesl pochopitelně kvalitnější zábavu, plnou úžasně hratelných miniher. Trojlístek zatím vydaných RPG uzavírá úchvatný Dragon Quest VIII, který se v současnosti prodává pouze v Japonsku a USA, ale v Evropě se též dočkáme. Snad brzy.

  

Nejnovější hra šikovných japonských ručiček a hlaviček v Levelu 5 nese jméno Rogue Galaxy a vypadá to, že se na nás řítí zatraceně povedené RPG. O čemž přesvědčují i nadšené hlasy z Japonska, kde hra vyšla už koncem loňského roku. V prestižním herním magazínu Famitsu si Rogue vysloužil výborné hodnocení 36 bodů ze 40 a věřte, že absolutní hodnocení si získá máloco.

Dějiště: nekonečný vesmír

Rogue Galaxy vypráví příběh Jestera Roguea, sedmnáctiletého mladíka toužícího po dobrodružství, protože ho nudný život na poklidné domovské planetě vůbec nebaví. Jeho přání se splní, když se shodou okolností dostává na pirátskou loď slavného piráta Dorgengora a velké putování po všech koutech vesmíru může začít. Příliš podrobností o příběhu tvůrci neprozradili, přeci jen se má jednat o jednu z nejsilnějších stránek hry. Jako v každém pořádném RPG nebudete na vše sami, ale do vaší party se přidají další postavy s prokreslenými charaktery.

  

V Rogue Galaxy by se vaše parta měla skládat až z osmi postav. Mimo jiné se k vám přidá Dorgengorova trochu ztřeštěná dcera Kisara, pirát s klasickým klípcem přes jedno oko a věčný potížista Zegram či hbitá bojovnice Luluka ze zalesněné planety Juraika. Ne všichni obyvatelé vesmíru jsou humanoidní postavy a během hry narazíte na spoustu podivně vypadajících stvoření, obří roboty, rybí lid, vesmírné rejnoky, mluvící kočky a další podobnou sebranku, z nichž se někteří přidají k vašemu putování.   

 

Rouge Galaxy - trailer 1 (60 MB) 

Rouge Galaxy - trailer 2 (3 MB)

Rouge Galaxy - ukázka ze hry (70 MB)

 

Stejnou pestrostí jako obyvatelé vesmíru mají oplývat i samotné planety, které navštívíte. Od přetechnizovaných velkoměst přes zapadlé kouty galaxie, kde žiji jen nuzní farmáři. Hra nabídne mix sci-fi a fantasy, kdy není problém, aby ve vaší partě bojoval robot bok po boku s amazonkou mistrně ovládající luk a šípy. Stejně tak ztřeštěně rozdílná je i technika, třeba samotné plavidlo vesmírných pirátů není chromované nablýskané monstrum, ale normální plachetnice, jen poháněná raketovým pohonem a nejspíš i solárním větrem. :) Jinde zase není problém narazit na vznášející se auta jako z Návratu do budoucnosti, japonská mysl mě prostě nedokáže přestat fascinovat a překvapovat...

Vše bez nahrávání

Z technického hlediska se snaží tvůrci o malý zázrak; během celého dobrodružství prý nenarazíme na nahrávací obrazovku. Všechny data mají streamovat z DVD, ani při přechodu z exteriérů do budov či přesunu na jinou planetu by jsme neměli zpozorovat sebemenší zadrhnutí a načítání dat. Už v Dragon Questu VIII se borci z Level 5 o něco podobného pokoušeli, ovšem Rogue Galaxy má být o stupeň výš. Prezident společnosti a zároveň producent hry, Akihiro Hino, se vyjádřil, že Rogue Galaxy je zatím jejich nejmasivnějším projektem, včetně DQ VIII a to je solidně rozsáhlé RPG.

  

Viditelné nahrávání dat se vyhne i bojům, zapomeňte se „tříštění“ obrazovky a speciální arény pro boj. Bojuje se pěkně na místě, kde zrovna stojíte. Ve vaší partě mohou být aktivní maximálně tři postavy, všechny viditelné během bojů i putování. Už žádná jedna postava, ze které z ničeho nic vyskočí další dva parťáci, když má probíhat boj či nějaká dějová vsuvka. Bojový systém bude striktně real timeový, jednu postavu ovládá hráč, o zbylé se postará umělá inteligence. Útoky se dělí na blázko a na dálku, dají spojovat do rozmanitých comb. Během bojů i putování se dá skákat, sbírat předměty a následně je i vrhat. S tím prý budete muset počítat během soubojů s bossy, kteří budou mít vždy nějakou slabinu, kterou prvně musíte odhalit.

Ten umí to a ten zas tohle…

Samozřejmostí má být celá plejáda speciálních dovedností a útoků u každého člena party. Nové dovednosti se budou získávat pomocí umisťování získaných předmětů do speciální mřížky. Občas je tento systém přirovnáván k perfektnímu systému Materií z FF VII, což zní víc než slibně. Během bojů vám pak vaši spolubojovníci nabídnou ve vhodný okamžik použití speciální dovednosti a vy můžete, ale nemusíte tlačítkem potvrdit jeho provedení. Uvedu příklad, jedna z vašich postav ovládá uzdravování a pokud jste zraněni, automaticky nabídne dovednost léčit. Není moc jasné, zda bude možnost nějak korigovat umělou inteligenci spolubojovníků, ale dá se to předpokládat.

  

Kromě bojů a cestování po vesmíru se dočkáme i různých miniher. V jedné z nich sbíráte po planetách různé druhy brouků, s kterými hrajete deskovou hru ne nepodobnou klasickým šachům. Po vzoru Dragon Questu VIII získáte možnost kombinovat předměty a získávat tím nové a lepší. Později ve hře dokonce pro sebe uzmete celou továrnu, kde se dají předměty pochopitelně vyrábět snadněji. Level 5 mají na podobné minihry specializaci, což dokázali v Dark Chronicle, kde jich bylo opravdu hodně a zábavných.

Kdy se dočkáme je ve hvězdách

Akihiro Hino prohlásil, že jejich společnost má zkušenosti s cel-shade grafikou v anime stylu už od roku 2001 a Dark Cloud, a proto ví, co si mohou dovolit. Rogue Galaxy bude tedy po grafické stránce vytvářen podobně, 3D cel-shade postavy v realistickém a detailním 3D prostředí. Uvidíme, nakolik plynulé načítání ubere z detailnosti scény, ale podle obrázků a vido ukázek se myslím není čeho bát, spíš naopak. Chybět nesmí předrenderované animace, které vypráví příběh a vypadají skvěle, navíc kvalitou příliš nokontrastují s ingame grafikou hry, což přidává na přirozenosti.

Těšíme se
  • Spousta různorodých lokací
  • Zajímavý příběh a postavy
  • Žádné nahrávání
  • Originální minihry
Bojíme se
  • Chaotické boje
  • Hned tak se nedočkáme

Rogue Galaxy vypadá nadmíru zajímavě, uvidíme, zda skutečně bude moci konkurovat slovutné Final Fantasy, ale předpoklady na to má. Pravda, Rogue se zatím tváří, že ji tvůrci pojali víc odlehčeně, hlavně díky cel-shade anime postavám. Na druhou stranu, u Final Fantasy XII je možné, že už nebude tou klasickou emocemi nacpanou hrou, která dokázala vehnat slzy do očí nejednomu tvrďákovi. Každopádně letos se konečně dočkáme pořádné úrody RPG her na PS2. Čeká nás FF XII, Dragon Quest VIII, Rogue Galaxy, Kingdom Hearts 2, snad i dlouho avizovaná Magna Carta, s trochou štěstí se dočkáme i Suikodenu 5 a dalších. No není život skvělý? Jediná věc stahuje temné mraky na modravé obloze budoucnosti, ani u jediné hry není pořádně známé datum, kdy se PAL verze dočkáme. Rogue Galaxy není výjimkou.

Jak se těšíme: 95% 

Diskuze (18) Další článek: Možná se dočkáme Little Big Adventure 3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,