Preview: RollerCoaster Tycoon 3 – potřetí a nejlépe?

RollerCoaster Tycoon. Jeden z živoucích symbolů pravé herní zábavy. Jméno série, u níž jsme se po dlouhé týdny královsky bavili. A také název legendy, která se již brzy navrátí. Naše pozornost se tak nyní soustředí na chystaný třetí díl, jenž by měl přinést především atraktivní 3D prostředí. Stane se RCT3 dalším titulem, u nějž bude posun do třetího rozměru krokem zpět?
Preview: RollerCoaster Tycoon 3 – potřetí a nejlépe?

Homepage: http://www.rollercoastertycoon.com
Výrobce hry: Frontier Development (http://www.frontier.co.uk/)
Vydavatel hry: Atari (http:/www.atari.com)
Distribuce hry v ČR: SeVeN M (
http://www.sevenm.cz)
Datum vydání: Q4 2004

RollerCoaster Tycoon patří mezi nejúspěšnější série všech dob. Celkem se jí prodalo přes sedm milionů kusů, což je úctyhodné číslo, které by se navíc s příchodem revolučního třetího dílu mělo výrazně navýšit. Revolučního? Minimálně s ohledem na sérii ano, ale třeba již stařičký Theme Park World od Bullfrog nám mohl nabídnout defacto to samé. RCT 3 by měl přidat ještě mnoho nových a neokoukaných prvků a snad proto nejsou jakékoliv obavy na místě. Zapněte si tedy pásy, přichystejte si pro všechny případy pytlíky a vzhůru na horskou dráhu!

Adie Mr. Sawyer!

Legenda herního průmyslu Chris Sawyer, který má celou série (respektive předešlé dva díly) RollerCoaster Tycoonu na starosti, se však tentokrát nebude přímo podílet na vývoji hry. Namísto toho se jeho pozornost ubírá plně směrem k prozatím tajnému projektu. Jakékoliv obavy jsou však naprosto nemístné – vždyť vývoj přebralo studio Frontier Development. Pro ty, co stále nechápou, uvedu věci hned na pravou míru – šéfem Frontier Development je totiž David Braben, jehož portfolio zaplňují taková zvučná jména jako Elite či Frontier. Asi se divíte, že Chris Sawyer svěřil své dítko do rukou člověka, který se z převážné většiny podílel na vesmírných simulátorech; to jste ale jistě přehlédli fakt, že David Braben se Sawyerem již několikrát spolupracoval a prvopočátky jejich spolupráce sahají až do roku 1988.

  

Grafika bude opravdu komiksová  * Šachy * „Mami, mně je špatně…“

Koncept hry zůstal zcela zachován – opět se budete starat o chod zábavného parku a to se vším všudy. Jako správný ředitel budete muset zabezpečit kvalitní personál, vystavit originální tratě a v neposlední řadě zapůsobit svou reklamní kampaní na duše potencionálních návštěvníků tak, aby byl váš podnik výdělečný. Hned při prvním pohledu si však všimnete změny do očí přímo bijící – celá hra je nyní kompletně 3D a navíc nám autoři nabídnou jeden bonus – do svého „ráje“ se budete moci vydat i jako obyčejný návštěvník, tj. vše si okoukat z návštěvnické perspektivy.

Třetí rozměr – třikrát více zábavy?

Jak jsem již podotknul, ruku v ruce s kompletním převedením RCT3 do všech tří dimenzí se dočkáme i zábavného bonusu. Ona zmiňovaná možnost projít si park z pohledu řadového návštěvníka by měla do hry vnést potřebné oživení, hlavně by ale měla být nesmírně zábavná. Celý grafický engine bude samozřejmě kompletně nový a konečně tak získáme plnou kontrolu nad všemi kamerami. Nyní je již budete moci libovolně natáčet, přibližovat a oddalovat a samo sebou i naklánět. Engine ale není úplně nový, využit byl již ve dvou hrách – Dog`s Life (PS2) a také Gromit in Project Zoo (PS2). A to má pozitivní vliv na hardwarové nároky – slušně si zahrajete i na CPU 733 MHz a 32MB grafickou kartou!

Samozřejmě nemůžeme být ošizeni ani o další vymoženosti dnešní doby jako různé světelné efekty, stíny a odrazy ve vodě. V kombinaci se vskutku unikátně nízkými hardwarovými nároky je to vražedná kombinace. Otázkou však je, zda se hra s konfigurací CPU 733 MHz může rovnat grafickým bombám jako třeba Far Cry. A odpověď na otázku zní – ANO. Opět bude totiž grafické zpracování připomínat spíše komiks a k realitě Far Cry bude mít hodně daleko. RCT3 se tedy na dále drží pravidla “Zábava především”.

David Braben se kromě toho, aby hra byla zábavná, snažil i o zachování přehlednosti. Zatím nemohu objektivně posoudit, jestli se mu to daří, ale když sám Chris Sawyer adresuje na Brabenovu stranu slova chvály a nechává se slyšet, že RCT3 bude po této stránce stejně dobrý jako díly předešlé a že nový grafický kabátek RCT patřičně oživí, není se doufejme čeho obávat.

  

„Jedem!“ * O atrakce nebude nouze * Opět na horské dráze

Smysl pro detail

Už první dva díly se vyznačovaly svou detailností a tím, že jste mohli nastavit/ovládat prakticky cokoliv. Kterémukoliv návštěvníkovi bylo dáno do vínku několik atributů, kterými jste se mohli v průběhu hry prohrabávat a o zábavu bylo postaráno. Opět zde nelze nezmínit nový 3D engine, ten s detailností hry nepřímo souvisí, jelikož nabídne více volnosti a úplně jiný pohled na věc. Dozajista se tak dočkáme mnohem vypiplanějších statistik, ba co více; konečně se nebude dostavovat jednotvárnost tak kritizovaná v předchozích dílech.

Každý návštěvník bude stejně jako minule disponovat ojedinělými statistikami, které budou nyní o něco detailnější a na průběh celé hry budou mít daleko větší vliv. Konkrétně věk návštěvníků bude nesmírně důležitý a většinou se musíte už předem rozhodnout, jestli se zaměříte spíše na teenagery, nebo dáte přednost dětem předškolního věku, či eventuelně důchodcům. A tomu musíte uzpůsobit prakticky vše. Propagujte svůj park v místním magazíně jako hypermoderní dům zábavy a budou vás navštěvovat mladí lidé toužící po adrenalinové zábavě. Samozřejmě jen reklama nepomůže, věku návštěvníků je nutné uzpůsobit i samotné atrakce. Abych byl konkrétní – k dispozici jich bude něco málo přes třicet, přičemž každá ve dvou či třech variantách. A to už je slušné číslo, nemyslíte?

Kolotoč versus kino

Park si budete moci opět upravit dle libosti v rámci několika tématických stylů (western, vesmír, džungle…) či vsadit na staré známé atrakce – kolotoče, horské dráhy či autíčka. Nebudou však chybět ani moderní vymoženosti, bez nichž se již dnešní zábavní park prostě neobejde. A tak budou vaši návštěvníci mít možnost navštívit třeba 3D kino.

Opět se však vraťme k novému 3D kabátku, přeci jen – kolem něj se točí vše, i to, co normálně stojí na místě. Hlavně stavba různých horských drah dozná změn, nikterak tragických, ale opět se hra více zpřehlední a zjednoduší. Díky možnosti zoomu a libovolného naklánění kamery se vám dostane konečně kvalitního pohledu, z něhož nebude žádný problém nějakou dráhu postavit, stejně tak se zjednoduší i ovládání a podle Brabena by nyní mělo hru zvládnout i to nejmenší dítko. 

  

Doleva, nebo doprava? Toť dilema * Ještě, že pytlíky na zvracení jsou zdarma, asi bych se nedoplatil * Pokud vám ještě pořád není špatně, můžete zkusit kolotoč 

Bude i ohňostroj!

Dalším posunem vpřed je modifikace terénu. Nyní již nebude muset bourat celou stavbu, pokud chcete jen vytvořit nějaký kopec či díru, jednoduše se stavba sama vyvýší. Další novinkou je „Fireworks Mix master“; díky této technologii si budete moci vytvořit vlastní světelnou show se všemi potřebnými efekty a navrch přidat ještě velkolepý ohňostroj. Jak ukazuje jeden z posledních trailerů, tato možnost vypadá vskutku ojediněle, ba co více SKVĚLE! Navíc budete muset správně vybrat i hudbu a efekty se s ní už samy sesynchronizují. Nebude chybět ani možnost importu vlastních skladeb do hry, může se tak stát, že namísto původních veselých melodií si budete pobrukovat třeba u svých oblíbených Rammsteinů a ještě se podíváte na parádní show.

Tím ale výčet novinek stále nekončí. Čeká vás totiž i střídání denních období (ano, práce v parku je úvazek na 24 hodin denně). Samozřejmostí jsou náhle změny počasí, vaši návštěvníci tak mohou klidně zmoknout a nebo naopak – klidně si mohou po parku vykračovat v plavkách a ještě se na atrakcích opálit. Tvůrci mysleli opravdu na vše a tak budete muset dávat pozor i na změny počasí – pokud začne prudký liják, není na škodu zajistit návštěvníkům deštníky atp.

Sen každého kolotočáře

Snem každého správce parku je vytvořit fungující komplex, který bude vydělávat a vydělávat a vydělávat…to se mu může právě s RTC3 splnit. Pořád však vyvstává otázka – kdy? Datum vydání je stále stanoveno na poslední čtvrtletí letošního roku, zda-li hra vyjde opravdu již v tak brzké době, se však nedá stoprocentně potvrdit ani vyvrátit. Nedivil bych se Frontier Development, pokud by vydání třetího pokračování RollerCoaster Tycoonu odložili stejně, jako to udělali GSC se svým očekávaným S.T.A.L.K.E.R.-em. Já si ale mile rád počkám, bude to stát za to; věřte mi!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A