Preview: Sacred 2: The Fallen Angel – překoná konečně Diablo 2?

Série Diablo si vyklestila svou vlastní cestu poznáním a od té doby ji nikdo nedokázal pokořit. Mnozí jako například Titan Quest nebo Sacred se o to pokoušeli, avšak stav je prozatím stále beze změny. A právě pokračování Sacred má ambice, stát se alespoň rovnocenným nepřítelem, ne-li dokonce pokořitelem legendy.
Preview: Sacred 2: The Fallen Angel  – překoná konečně Diablo 2?

Platforma: PC, XBox 360
Typ hry: hack & slash RPG
Výrobce: Ascaron Entertainment (
http://www.ascaron.com/)
Vydavatel: Take 2
Distributor v ČR: Cenega
Homepage:
http://www.sacred2.com
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2008

Není to zase až tak dávno, co světlo světa spatřil titul Sacred, který si odnesl velice kladné ohlasy a samozřejmě získal srdce mnoha hráčů. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se autoři rozhodnou pro druhé pokračování, což není žádnou novinkou a ví se o něm více než rok. Díky E3 akci vám ale můžeme přinést pár nových informací a spolu s dosud známými je sloučit do jediného celku. Asi už není třeba nic dalšího dodávat, a tak se hře podívejme na zoubek a pokusme se zjistit, v čem vlastně spočívá jádro pudla.

  
Kam to slečna kouká?! * To je výška! * Zhyňte!

Šest medvědů s Cibulkou

Příběh hry bude zasazen do doby několik set let před událostmi prvního dílu, kdy se do Ancaria dostala záhadná T energie, díky čemuž v podstatě začal život plný mocné magie. Po velmi dlouhou dobu hlídala moc této neznámé energie andělská Seraphim, ale po jistém čase se rozhodla podělit o své tajemné znalosti s Vyššími Elfy a ukázat jim, jak mocnou T sílu používat. Ze začátku bylo vše v naprostém pořádku a Elfové ji využívali pouze k mírumilovným účelům. Bylo však jen otázkou času, kdy se nově nabytá moc stane prostředkem k ničení. Členové nejvyšší rady Elfů disponující potřebnými schopnostmi se mezi sebou dostali do sporů, které postupem času přerostli v krvavou válku. Poslední nadějí před naprostou zkázou jsou odvážní hrdinové, jenž by mohli zachránit svět před uvrhnutím do naprostého chaosu...

  
To koukáte, co? * Je to meč kovaný nebo fotonový? * Pasuji tě na mrtvolu

Jedním z hrdinů bude pochopitelně vaše maličkost, přičemž vybrat si můžete z šesti hratelných charakterů: Dryad, Seraphim, High Elf, Inquisitor, Temple Guardian a Shadow Warrior. Každá z postav se samozřejmě dočká svých unikátních dovedností a zároveň tzv. mountů. Mount nebo-li domácí mazel je zvíře vhodné jak do boje, tak i třeba pro překonání velkých vzdáleností. I když je k dispozici celkem 6 hrdinů, podařilo se nám vyšťourat něco málo jen u dvou z nich. Seraphim je mýtické andělské stvoření a zároveň i nejstarším obyvatelem světa Ancaria. V boji se pohybuje velice mrštně díky svým křídlům, čímž se stává těžko trefitelným terčem pro drtivou ránu od všudypřítomných nepřátel. To ale není všechno, andělská křídla se totiž dají použít jako zbraň nebo dokonce i brnění. Pěkné, že? Seraphim unikátní mount je mocný tygr, který dokáže svými tesáky překousnout cokoliv, a to včetně páru tři týdny nošených ponožek. Druhou známou hratelnou postavou je Shadow Warrior vytrénovaný samotnými Nejvyššími Elfy, jenž byl kdysi zabit na bojišti. Díky jeho neskonalé touze po vítězství a dokonalému umu boje muže proti muži byl  povolán zpět, a tak se pohybuje na hranici mezi světy živých a mrtvých, přičemž se stává noční můrou v myslích celého obyvatelstva.

Jeden udělá něco, druhý to a třetí tohle…

Co se týče hry pro jednoho hráče, těšit se můžete na dvě zcela odlišné kampaně. První z nich je za stranu dobra, v níž se hlavní dějová náplň bude točit zejména kolem zmíněné Seraphim, zatímco druhou stranou není nic jiného než samotné zlo a v něm hlavní roli hrající Inquistor. Ať už si vyberete jakkoliv, dostane se vám obrovské porce questů, jejichž celkový počet čítá něco málo přes 400 (!!!), což je vážně úctyhodné číslo. Při jejich plnění byste se neměli nijak výrazným způsobem nudit, a tak se můžete těšit třeba na eliminaci určitého druhu nepřítele, osvobozování nebohých vesničanů ze zajetí, syslení určitého počtu zlata nebo třeba nalezení a předání neposlušného čokla mladé slečně Mathildě.

 

Prostředí, která při svém putování navštívíte, budou pochopitelně variabilní, a tak se podíváte jak do zasněžených planin, tak i do hustých džunglí. Rozloha světa Ancaria má být opravdu monumentální a dojít bez zastavení z jednoho konce na druhý by údajně trvalo více než hodinu reálného času. Naštěstí je tu již zmiňovaná možnost využít své zvíře jako dopravní prostředek, přičemž na výběr je dokonce i drak. Autoři i přesto věděli, že by se našli mnozí hráči s naštvaně vztyčeným Middlefingerem, a tak do hry ještě implementovali teleportační brány, čímž se bohužel cestování stane častou a všední záležitostí.

  
Všimněte si mumie osahávající zadek Shadow Warriorovi * Najděte 5 rozdílů * Našli?

Ultra grafika není všechno

Někoho z vás jistě potěší informace, že Sacred 2 definitivně opustí dvojrozměrný model světa a dostane tak fešný 3D kabátek. Nemusíte se ale ničeho obávat, protože svět bude i nadále snímán z klasického izometrického pohledu, a hra tak opět věrně klonuje nehynoucí legendu Diablo 2, což jde dobře vidět zejména z oficiálních trailerů. Po audiovizuální stránce na tom hra není zase až tak špatně. To, co ji chybí v technologické části, bohatě nahrazuje titěrnou prací talentovaných grafiků týmu Ascaron a jejich smyslem pro detail. U přiložených screenshotů jde jasně vidět, jak si autoři se vším pěkně vyhráli, a ne nadarmo tak zahraniční novináři vychvalují celkovou atmosféru hry, která na ně příjemně doléhala.

Co jistě ještě stojí za zmínku, je tak triviální věc jako střídání dne a noci. Pravda, tato „fíčr“ se v dnešní době považuje za samozřejmost, avšak po shlédnutí videa musím říci, že to vypadá opravdu moc hezky. Můžete být na stejném místě a díky západu slunci si ho tak snadno spletete s jiným. NPC postavy ve městech žijí svým vlastním životem, a tak se nelze divit, že těsně před západem slunce zamknou své obchody a vám tak jen zbudou oči pro pláč. Střídání dne a noci bude přicházet ve 45 minutových intervalech, přičemž půl hodina bude vyhrazena pro sluneční svit a zbývajících patnáct minut pro temnou noc.

Na co se těšíme
  • Detailní audiovizuální zpracování
  • Obrovský počet questů
  • Zvířata pro osobní využití
  • Úctyhodná délka hry
  • Spousta všemožného vybavení
Čeho se bojíme
  • Nudné úkoly díky mamutímu počtu
  • Ztráta znovuhratelnosti
  • Nic nového pod sluncem
  • Bugy

Chcete mě?

Co říci závěrem? Hra bude obsahovat i multiplayer, a to až pro 16 hráčů. To však neplatí pro konzoli X-Box 360, na níž lze hrát pouze ve čtyřech díky nezvladatelným nárokům na paměť. Módy zůstanou prakticky stejné jako u ostatních RPG titulů, a tak se zde žádné novinky bohužel nedočkáte. Je jasné, že se druhé pokračování titulu Sacred snaží ve všech ohledech překonat svého předchůdce, a to zejména díky zbrusu nové grafice, obrovským počtem questů, zbraní, vybavení, monster a pár vylepšeními. Autoři si očividně vzali kritiku předchozího dílu k srdci a  pokračování se snaží vylepšit k absolutní spokojenosti všech hráčů. Na kolik se jim to povede si ještě pěkných pár měsíců počkáte, jelikož datum vydání zní nekompromisně, a to 1. kvartál 2008. I když se může zdát, že se jedná o dlouhou dobu, buďme přeci jen rádi. Alespoň má Sacred 2 dostatek času na kvalitní betatesting, který je zkrátka k nezaplacení.

Jak se těšíme:  75%

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce, RPG | Akční RPG
Výrobce: Ascaron | Webové stránky hry
  • variabilita postav
  • podařená grafika
  • hudební doprovod (a koncerty Blind Guardian)
  • zajímavý RPG systém
  • obrovský svět
  • spousta úkolů
  • povedený design prostředí
  • multiplayer
  • bugy, chyby, nedodělky
  • jednotvárnost prostředí i questů
  • sbírání předmětů je vesměs nuda
  • nezvyklé ovládání
  • chybí výraznější motivace k hraní

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 4 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 5 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vezmou do víru dění

Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vez…

Další závody formulí od Codemasters se blíží a tvůrci nám uvolnili čerstvou várku obrázků.

3.  7.  2018 |