Preview: Shadowrun - Magie a technika

Doopravdy to začne až za čtyři roky, ale ve hře můžete nahlédnout do budoucnosti již nyní. Technika se bude snoubit s magií, hackeři přesunou své mysli do matrixu, jen se budeme muset obejít bez riggerů. I když stolní Shadorwun neznáte, počítačová podoba vás může uchvátit, nahlédněte sami.
Preview: Shadowrun - Magie a technika

Platforma: Windows Vista, Xbox 360
Žánr: týmová FPS
Výrobce: FASA Studios (
http://fasastudio.com/default.htm)
Vydavatel: Microsoft (
http://www.microsoft.com/games/)
Homepage:
http://shadowrun.com/
Datum vydání: 1. červen 2007
E3 dojmy:
http://doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=114025&CAI=2125

Z učebnic Shadowrunu

V roce 2010 zasáhne celosvětová epidemie viru VITAS, který vyvraždí čtvrtinu obyvatel Země. O rok později začne Probuzení a na svět se dostávají zmutované děti, stejně jako mutují i dospělí jedinci. Takto se objevují Elfové a Trpaslíci. O Vánocích roku 2011 nastává příchod magie zpět na svět a znovuobjevení se draků. Jeden z nich pak v televizi vysvětluje celý děj okolo Probuzení. Evropa je mezitím v neustálé válce o jadernou zónu vzniklou výbuchem anglické elektrárny. Vlády ve světě se ujímají nadnárodní megakorporace, které si na veškerou špinavou činnost objednávají prostřednictvím "Pana Johnsona" shadowrunnery, oficiálně neexistující jedince schopné čehokoliv za přiměřenou sumu.

Již je to nějaký ten pátek zpátky co Martin představoval své první dojmy z hraní Shadowrunu na E3. Pro zopakování objevíte hlavní rysy naší budoucnosti z dílen FASA v tabulce. Jenom připomenu, že Shadowrun je herní systém, spojený se světem, podobný třeba známému Dračímu Doupěti, nebo Dungeons and Dragons. S tou výjimkou, že se odehrává v již zmíněné blízké budoucnosti. Peníze jsou všemocné a megakorporace si objednávají týmy runnerů pro vlastní cíle.

Věda a magie

Zjištění, že v Shadowrunu budete dělat právě jednoho běžce, není zrovna překvapivé. Podobně jako třeba Unreal Tournament bude Shadowrun založen na online hraní, přičemž se bude jednat o svižnou akci. Nepočítejte tak se získáváním karmy a vylepšováním svého hrdiny v dlouhodobém měřítku, vaše životnost se často počítá na vteřiny a hra ubíhá na kola. Po každém z nich přijedou žluté pláště DocWagona, oživí mrtvé a jedeme nanovo. Nějaké zkušenosti však přeci jen získáte, nebo alespoň ony tolik opěvované peníze, takže do dalšího boje povstanete silnější.

  

A za uspořené peníze je možno si pořídit lepší vybavení. Jednoduchá formulka pracuje stejně, jako třeba v Counter-Strike, s pár výjimkami. Ano, můžete si běžně koupit zbraně, náboje, nějaké to brnění, pohodička. Stejně tak si ale můžete pořídit cyberware - bodyware a headware - spoustu elektronického bordelu, který si necháte voperovat přímo do těla. Je libo přesnější míření, zaplaťte si a bude vaše. Nebo chcete vylepšit své smysly? Není problém, peníze řeší vše. Stejně tak jako si můžete koupit i křídla na záda, která vás ponesou do výšin. Všechno to má háček.

  

Nejen technika vládne a ve světě Shadowrunu je dostatek i magie. Ta se však již tak z principu s technikou moc nemusí, takže pokud si nacpete tělo implantáty až k prasknutí, vaše magické schopnosti nebudou stát ani za zlámaný kreditní špalek. Přitom právě magie dokáže divy, když jste schopní léčit své kolegy, oživovat padlé a nebo se věnovat útočné cestě. Pak zase musí mít nepřátelé strach z každého stínu, neboť se dokážete teleportovat a zásah katanou do zad už protivník většinou nerozdýchá, zvláště pak když má monomeč v plících.

Tým snů

A aby nebylo málo různých vylepšení, na která můžete přijít, tak si ještě vybíráte mezi čtveřicí ras. Lidé jsou prostě lidé, dobří ve všem a skvělí v ničem. Trpaslíci jsou malí, pomalí, ale zato šíleně odolní i proti magii. Zato Elfa rozhází každý zásah, má-li však chvíli na oddech, pak mu pomůže regenerace. A Troll je hodně silný, při zásazích se však postupně mění v kámen, což jej sice na jednu stranu chrání, na druhou zase zpomaluje. Záleží jen na vás, zda se rozhodnete podpořit tu či jinou rasu, důležité je pracovat jako tým.

  

Až osmičlenné týmy běžců budou proti sobě bojovat. Jak už jste si všimli u magie, pak je bezpočet možností, jak skupinu podporovat. Každá z nich je poté po zásluze oceněna penězi, takže pokud budete spolupracovat, léčit se navzájem, krýt si záda a ústupové cesty, dostanete více peněz než vlci samotáři, kteří se jen ženou za zabitími. Pak je zde ještě jeden důvod, proč bojovat v partě - osamělé zabijáky nemá nikdo rád a pokud uděláte chybu, nepočítejte s oživením od kolegy.

  

Těžiště hry sice bude ležet ve hře více hráčů, tvůrci však představili i detaily o výcviku pro jednotlivce. Nebude se sice jednat o nějakou náročnou hru s výpravným příběhem, ale spíše jakousi školu Shadowrunu, v níž se naučíte veškeré potřebné dovednosti a širokou škálu jejich použití. Budete si je moci vyzkoušet proti počítačem ovládaným protivníkům, jejichž umělá inteligence by měla dosahovat nebetyčných výšin.

  

Jeden z autorů dokonce popisuje svůj zážitek, kdy byl často zabíjen jedním svým kolegou zezadu. Protože však nevěděl o způsobu, jak se k němu protivník dostal, sledoval boty při hře doma a objevil tak jednu z cest, kterou se dá dostat na výhodné místo pro útok ze zálohy. Počítačem řízení protivníci by přitom měli umět používat veškeré schopnosti, takže se nebude jednat pouze o tupé vraždící stroje. Vše bude prý záležet ještě na nastavení obtížnosti. Počítačoví protivníci přitom budou doplňovat vaše týmy v případě, že nenajdete dostatek hráčů, takže je třeba doufat, že řeči o jejich dokonalosti nebudou daleko od pravdy.

Komu a za kolik?

Otázkou zůstává na koho bude hra zaměřena. Klasičtí hráči stříleček už mají většinou svoji modlu a těžko budou přecházet na jinou, navíc ještě komplikovanou, hru. Pro ostatní zase může být boj příliš akční, přeci jen sezení na místě není v budoucnosti, kde jste vidět skrze stěny, příliš praktické. Zase na druhou stranu má být možné propojit počítačovou verzi s konzolovou, takže se počet hráčů zvedne.

Na co se těšíme
  • Magie a technologie
  • Důležitost spolupráce
  • Blesková akce s nutností myslet
Čeho se bojíme
  • Windows Vista
  • Není to stolní Shadowrun

Ještě jeden velký háček však čeká hráče, kteří si chtějí pořídit Shadowrun. Nejen že hra vyjde až v půlce tohoto roku, ale společnost Microsoft, která hru distribuuje, se rozhodla pro exkluzivní určení pro svůj systém Windows Vista, takže si buď pořídíte nový systém, nebo třeba rovnou novou konzoli Xbox 360. Rozhodnutí záleží jen na vás, času an rozhodnutí je ještě dost.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát nebo přát k Vánocům

Nejlepší hry pro PC, které si teď může…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

10.  11.  2018 | | 3 N/A
Red Dead Redemption 2: zážitek nové generace (recenze)

Red Dead Redemption 2: zážitek nové ge…

Je vůbec nutné uvádět jednu z nejočekávanějších her letošního roku?

1.  11.  2018 | | 20 N/A
Hráči vyrazili na Divoký západ, nafotili nádherné snímky z herního hitu

Hráči vyrazili na Divoký západ, nafoti…

Red Dead Redemption 2 je stejně jako každá hra Rockstaru jako stvořená pro típání krásných pohlednic.

2.  11.  2018 |
Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla oznámena předělávka Reforged

Legendární WarCraft 3 se vrací. Byla o…

Čtvrtý díl se bohužel nechystá, fanoušci Warcraftu ale dostali pěkný dárek od Blizzardu.

3.  11.  2018 | | 24 N/A
Sid Meier

Sid Meier's Civilization: Nový úsvit -…

Jednou z očekávaných deskoherních novinek letošního podzimu byla bezpochyby nová Civilizace s přídomkem Nový úsvit. Jak se nástupce dnes už legendární Sid Meier´s Civilization povedl?Prozradíme vám, že v konkurenci strategických her se rozhodně neztratí, ale více už v naší recenzi.

4.  11.  2018 | | 1 N/A