Preview: Space Marine – barel krve na metr čtvereční

Brutální svět deskové hry Warhammer 40k volá již léta po pořádné akci. Oblékněte těžké brnění a zbavte vesmír hnusných zelených orků!

Brnění těžká jako kocovina po dvoudenním flámu, krví vymalovaná podlaha, vnitřnosti skřetů namotané na zubech rotomečů a válkou zmítaný vesmír vzdálený tisíce let od současnosti. Tak popisují novou, krvavou akci její tvůrci z týmu Relic Entertainment. Hráč v ní oblékne majestátní zbroj jednotky Ultramarines, elitních vesmírných mariňáků, aby se hrdinně vydal na povrch jedné z mnoha planet, kterou obsadila invaze barbarských orků.

spacemarine09.jpg

Space Marines chce na obrazovky přinést to hlavní ze světa Warhammer 40k. První housle hraje monumentální architektura planety, jež je tvořena jednou obrovskou továrnou, dramatické nasvětlení gotických staveb a přímočará řež, ve které se otevírají všechna stavidla krví naplněných přehrad.

Stokrát řež a nikdy neměř

„Ve Space Marine máme do detailu propracovaný soubojový systém tělo na tělo, stejně jako střílení z mnoha druhů zbraní,“ prozrazuje producent týmu Relic.

Hráč se nemůže krýt jako v Gears of War nebo přemýšlet nad taktikou

A to je všechno, víc nemá hra k zábavě potřebovat. „Hráč se nemůže krýt jako v Gears of War nebo dlouze přemýšlet nad taktikou, to do atmosféry krutých bojů universa Warhammer 40k nepatří.“ Akce se žene svižně kupředu a na hráči pouze je, aby mačkal tlačítka a v impozantních kombech decimoval vlny nepřátel.

spacemarine01.jpg spacemarine02.jpg

Hlavní roli hraje mariňák Titus a jeho obrovské modré brnění. Hned první mise jej uvrhne do výsadkové lodi, na níž ze všech stran útočí orkové s jetpacky na zádech. Usednout za palubní kanón, setřást nájezdníky z oblohy jako baňky z opadaného vánočního stromku a kochat se řevem padajících příšer. Vtom se vynoří větší nepřátelská loď, která si žádá větší pozornost a jejíž posádka se snaží přeskočit na hráčovu palubu. Titus nechává kanón kanónem a po vlastních se vydává k zádi, kde řeže jednotlivé orky mohutným mečem. Jenže ouha, nepřátelé útočí na kokpit a v mohutné explozi se hráč řítí k zemi.

Těžkotonážní válečné kladivo

Dění celé hry je zasazeno na jedinou planetu. Hráč přistává na jejím povrchu asi deset dní po invazi, takže naráží na slušně vybudovanou obranu plnou strážních věží barbarů a barikád, zpoza nichž se řinou přívaly protivníků. Prostředí působí bohatě s důrazem na obrovské měřítko staveb. Velkolepé kamenné budovy doplňují stroje a výrobny planetární mašinérie, jež v ostrém nasvětlení vrhají atmosférické stíny. K pocitu, že tohle je skutečně Warhammer, napomáhá i těžkopádnost Titových dunících kroků. Přesto se ale pod velením gamepadu pohybuje rychle a rozjetou akci nezdržuje.

Space Marine má vyvíjející se soubojový systém, jenž hráče odměňuje za počet zabitých nepřátel. Z počátku je zde k masakrování orků pouze jednoduchý meč a standardní bolter, obě zbraně s jedním druhem útoků, ovšem postupem času se otevírají další zabijácké možnosti. Pokud hráč po zabitém protivníkovi zvedne například plasmovou pistoli, může z ní ihned střílet.

spacemarine10.jpg spacemarine11.jpg

Později se ale odemkne například možnost vystřelit plasmovou bombu apod. Podobných zbraní bude 15 plus několik exotických kousků. Hráči se mohou těšit na notorické ikony světa Warhammer 40k jako rotomeče, energetické meče a kladiva nebo těžké boltery.

Za imperátora a olej do brnění!

Autoři pro hru sepsali samostatný příběh, jenž je nezávislý na knižní historii Warhammeru 40k, a přiliš jej nekomplikují. Nepřáteli proto budou výhradně orkové v nejrůznějších variacích. Drobná skříťata přitékají pod hráčův meč odevšad – z potrubí, kanálů i větracích šachet.

Pobít a jít dál, nic jiného od hráče tvůrci nechtějí

Až velcí obrnění protivníci představují větší výzvu. Občas hráč narazí na rozlehlejší lokaci, kam velitel nepřátelských sil začne teleportovat hordy orků k pobití se stylovými slovy „To být teď můj dům, vesmírná mariňák!“ Pobít a jít dál, nic jiného od hráče tvůrci nechtějí.

spacemarine07.jpg spacemarine08.jpg

Přímočarou akci osvěžují prvky jako uměle inteligentní spolubojovníci, kteří se tu a tam za hrdinného pokřiku „Ultramariňáci, kupředu!“ připojí k masakru. Na konci prezentované ukázky hráč se svou jednotkou narazil na mrtvého mariňáka, který padl při bránění strategické pozice. Pomstu! Další mise se odehrála na palubě uhánějícího vlaku, přes jehož vagóny se musel hráč probojovat až k lokomotivě. V průběhu akce se nad hlavou vynořil tužší letoun, který musel Titus zlikvidovat lafetovaným dělem. Podobných menších bossů bude ve hře více, nicméně na otázku jejich počtu či druhu producent mlžil: „Máme tu několik zajímavých protivníků, kteří zapadají do stylu Warhammeru 40k, těště se.“

Dokáže zabavit?

Od Space Marine lze očekávat odpočinkovou akci plnou brutality a stylové vesmírné řežby. Ovšem za předpokladu, že tvůrci dokážou slibovaných 8 až 10 hodin zábavy v příběhové kampani naplnit zajímavým prostředím, misemi a zpestřujícími drobnostmi. Jinak je herní systém příliš jednoduchý na to, aby dokázal zabavit sám o sobě, přestože se chystá i plnohodnotný multiplayer. Milovníci Warhammeru nicméně ocení celkový styl hry – masakrování hord orků nepřemožitelným vesmírným bijcem, jemuž k vrnění rotomeče přizvukuje například i dynamická hudba plná bubnů ve stylu soundtracku Predátora.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Third person akce
Výrobce: Relic Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q2 2011
  • Warhammer 40k se vším všudy
  • Krvavé souboje, spád
  • Zajímavá hudba i vizualizace
  • Spousta zbraní a útoků
  • Přílišná jednotvárnost
  • Jasná koridorovost
  • Zvláštní rozmístění checkpointů

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

7.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

2.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |