Preview: Star Wars: Republic Commando - 3. epizoda se blíží!

Firma Lucasarts patří mezi jedny z nejlepších producentů v herním průmyslu. Pamětníci mi při vzpomínce na jejich klasické adventury či výjimečnou střílečku Outlaws jistě dají za pravdu - a dokonce i spousta "služebně" mladších hráčů souhlasně pokývne hlavou. S Lucasarts se prostě musí počítat; třebas toto tvrzení v posledních letech již neznamená tolik, co dřív. Ale to se teď může změnit.
Preview: Star Wars: Republic Commando - 3. epizoda se blíží!

Po nemastných, neslaných arkádách, doprovázejících první a druhou epizodu filmových Hvězdných Válek, se na obzoru rýsuje další titul, který by se měl svézt na popularitě třetí epizody s názvem Pomsta Sithů. Inu, tomu se říká chytrý merchandising a správný konzument mu rád podlehne.

   

Tumáš, robote jeden robotickej! * Cestička v džungli aneb jak nezabloudit * Čtyři Boba Fetové v akci

Neobvyklý interface

Republic Commando se odehrává v čase mezi druhou a třetí filmovou epizodou, kdy se zformovala armáda klonů, tvořící základ vojenské síly Republiky. Vy jste samozřejmě jedním z klonovaných vojáků a v čele malé čtyřčlenné speciální jednotky podnikáte nebezpečné výpravy do všech koutů galaxie a plníte speciální úkoly.

Až potud bych si mohl vystačit s reklamními slogany, protože nosné téma hry je více než klasické a nikoho asi příliš neoslní. Zajímavý je až systém hraní, který si bere to nejlepší (rozuměj nejzábavnější) z klasických stříleček a taktických her jako Rainbow Six či SWAT.

Do akce tak vždy jdete v doprovodu tří dalších klonů, které ovládáte pomocí jednoduchých povelů jako "držet pozici", "najdi a znič" či "návrat do formace". Hraní se tím pádem stává daleko pestřejší a pro někoho i zábavnější, když namísto své vlastní kůže dává všanc krk svých podřízených. Hra má ale v rukávu ještě jedno eso - ovládání.

   

Počítačoví spolubojovníci se umí i krýt * Jo, najdi jednotku... Ale jak? * Vpřed, mí stateční vojáci! Kryju vám záda!

Na určitých místech je vám dána možnost přikázat svým nohsledům, aby zaujali nějaké specifické postavení. Modelová situace by mohla vypadat takto: přijdete k zablokovaným dveřím, které se nedají normálně otevřít, přičemž za vámi dupou nohy desítek rozzuřených Geonosianů. Chladným a rychlým úsudkem se rozhodnete, že dveřím "pomůžete" pomocí trhaviny. Prvním kliknutím pošlete prvního spolubojovníka do nedaleké střílny, zbylým dvěma nařídíte aby se skryli za rozházené přepravky. Zatímco jste kryti zuřivou palbou odzadu, připevníte C4 na místo a za několik okamžiků je cesta z pasti volná.

Jednoznačnou výhodou takového systému je bezesporu jednoduchost, která se do podobné hry hodí a díky které se naučíte vše ovládat během malé chvíle. Kdyby vše zůstalo ve stylu jiných PC her - tedy nezáleželo by na úmyslu designéra ale pouze čistě na vás koho kam a kdy pošlete - bylo by zaděláno na skvělý titul.

Bohužel, takový kasaštyk jako Hvězdné Války se dělají pro široké masy a tedy i pro všechny dostupné konzole, proto jsou tu značná omezení. Jen málokdy si můžete vybrat mezi více pozicemi, a tak se na nějaké extra rozhodování a taktizování příliš netěšte. Pravidlem, které je zde dodržované doslova na každém kroku, je "co chtěl designér, to chcete i vy"; a běda jestli máte vlastní hlavu.

   

Ten je ale ošklivej, co? * A tihle jakbysmet * A tihle už oškliví nejsou - a ani svejm dětem to nedovolí

Demoverze rozhodně budila dojem maximální lineárnosti, což hře trochu škodí. Naštěstí ale ne zas tak moc.

A.T.M.O.S.F.É.R.A

Když už jsem v předchozím odstavci nakousl všudypřítomné boje, nemohu přestat v nejlepším. V Republic Commando má kupodivu hlavního slovo ATMOSFÉRA. Je příjemné vědět, že si někdo uvědomil, že nejen ohlušujícími výstřely a výbuchy se dá vykreslit pořádná válečná vřava.

Celou hru uslyšíte rachot vašich zbraní, řev nepřátel a hromové výbuchy od pulzních granátů; v uších vám bude znít téměř neustálý hovor vašich kamarádů... Hra je velmi ukecaná a pokud náhodou mlčí váš tým, ozve se velení z orbitu. Celková atmosféra tím nabírá na obrátkách a pokud si přidáte perfektní bojovou hudbu, máte akci jako víno.

Dalším plusem je kontinuita a dynamika hraní. Nečekejte rozvážný postup jako v Half-Life 2, nebo dokonce "hluchá" místa jako v Doom 3. Můžete si být jisti nepřátelskou přítomností v každém novém úseku; ať už jde o křídly obdařené Geonosiany nebo o bitevní droidy.

Umělá inteligence stojí kdesi mezi Doom a Half-Life, ale co nepřátelé ztrácí na prohnanosti, to si vynahrazují svojí silou a výdrží. Nezřídka se stává, že náporu vesmírného šmejdu neodoláte a s efektně rozmazaným a rozostřeným viděním se odporoučíte k zemi, kde vás ale žádný "game over" nečeká. Pokud je alespoň jeden člen jednotky naživu, může vás několika dávkami energie postavit zpět na nohy. Většinou ale nevydržíte dlouho, protože vaše zdraví bude na minimu. Tak zůstane do doby, než narazíte na lékařský terminál.

   

Jen počkej, beztak tě dostaneme * Hmm... Tak kdo z vás je MŮJ nepřítel? * Spolupráce s týmem je základ

A protože akce je správně zuřivá a dynamická, linearita příliš nevadí.

Pohled do křišťálové koule

V rozporu s tím, že hra je zároveň vyvíjená pro konzole, se na PC dočkáme velmi pěkné vizuální stránky. Republic Commando je naroubováno na nejnovější inkarnaci Unreal enginu, což s sebou přináší všechny ty krásné odlesky, překvapivě detailní textury, spoustu barev a vychytávky jako blur a bloom efekt (vlnění vzduchu, rozostření obrazu, protáhnutí objektů při prudším pohybu).  Ve spojení s velmi povedenými animacemi postav nebudete moci odtrhnout oči od dění na monitoru.

Na co se těšíme
  • Po dlouhé době pořádná akční hra z universa Star Wars
  • Povedený interface a ovládání
  • Cákance krve vám mohou zamazat helmu
Čeho se bojíme
  • Přílišná linearita
  • Jednoduchost

Republic Commando prostě působí daleko ucelenějším a propracovanějším dojmem než jeho předchůdci, a tak bychom se za pár týdnů mohli dočkat slušné akce z lákavého prostředí Hvězdných Válek. Když k tomu ještě připočtete to, že opět poznáme další kus světa z Lucasových snů, určitě si Republic Commando svoje místo na trhu najde...

Jak se těšíme: 78%


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si letos můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si let…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Tady jsou naše tipy na nejlepší hry pro mobily.

25.  11.  2020 | |19 N/A
Ladislav Novák
Nejlepší hryTémaMobily
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |6 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Steamu a Black Friday

Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Stea…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

27.  11.  2020 | |1 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce