Preview: Star Wars: The Force Unleashed – uvolněte Sílu

Hry odehrávající se ve světě Star Wars brzy přivítají dalšího sourozence, jenž se však již nyní tváří zatraceně sebevědomě. Ti z vás, kteří se nebráníte totální destrukci, rozhodně nepřehlédněte naše dnešní preview.

Platforma: PS3, Xbox 360, PS2, PSP, NDS
Typ hry: 3rd person akce
Výrobce: LucasArts (
http://www.lucasarts.com/)
Vydavatel: LucasArts (
http://www.lucasarts.com/)
Homepage:
http://www.lucasarts.com/games/theforceunleashed/
Datum vydání: 2. polovina 2008

Star Wars potřebuje adrenalinovou injekci do žil; tak právě to si v průběhu roku 2004 uvědomili vývojáři v LucasArts. Po návalu her těžících z příběhu třetí epizody přišlo rozhodování, kam dál. Co nového nabídnout fanouškům, kteří nehodlali jen tak opustit galaxii far far away…? Příchod next-gen konzolí dal naštěstí uspokojivou odpověď. Síla dřímající uvnitř nových herních platforem probudila ničivého ducha autorů, jenž jen čekal na povolení svých okovů. Nadešel čas, aby se odhodlali tuto Sílu vypustit.

  
I tentokrát se stormtroopeři stanou ubohými obětními beránky  * Také rytíř Jedi si občas přihne * Prostředí nebudou jen plně interaktivní, ale i atraktivní po vizuální stránce

„Hledali jsme něco nového, něco temnějšího,“ vzpomínají s úsměvem vývojáři, „Jeden z konceptů obsahoval wookie-rebela, další hlavního hrdinu ve stylu Darth Maula. George Lucas vše odmítl. Bylo nám jasné, že pokud chceme zaujmout něčím neotřelým, musíme přinést nezapomenutelného hrdinu, z něhož bude vyzařovat aura skryté moci. Jenže Jediové jsou již takoví přece sami o sobě, jsou takoví díky Síle. A tak jsme se zaměřili na Sílu samotnou; nepřidávali jsme nové druhy schopností - raději jsme posunuli hranice toho, co je ve hře možné. Přinášíme Star Wars zážitek, jaký jste v žádné předchozí hře neměli možnost spatřit.“

Ve službách Impéria

Darth Vader je všemi mastmi mazaný záporák, o tom není pochyb. Intriky, falešná spojenectví, nájemné vraždy a špionáž - na to už jsme dávno zvyklí z předchozích her. Nyní však vychází najevo, že zašel ještě dál: v tajnosti vycvičil vlastního temného učně, jehož úkol je jediný - odstranit každého, kdo se mocnému lordu ze Sithu postaví do cesty. A právě role tohoto učně se hráč zhostí. Rovnou ovšem zapomeňte na plochý charakter zvrhlého sitha; do příběhu se vloudí nejen pochyby o správnosti vlastního počínání, ale i sama láska (vaší vyvolenou se stane Juno Eclipse, pilotka lodi Rogue Shadow). O zápletce sice zatím nemáme bližší informace, již jen z rozhovorů s autory je však jasně patrné, že se jí snaží vtisknout zcela nevídanou hloubku.

  
Destrukce - symbol Force Unleashed * Postupem času se vaše schopnosti stanou nezastavitelnými * Imperiální křižník nad Naboo... copak se na nás chystá?

Zmínil jsem Juno, nesmím tedy zapomenout ani na ostatní přítomné charaktery. Příběh se odehrává v letech následujících po konci třetí epizody, vžijme se proto do situace: Jediové v celé galaxii jsou nemilosrdně vybíjeni a každý kdo není s Vaderem, je dříve či později zlikvidován. Hrdinové, které potkáte, tedy mají daleko do morálních vzorů známých z filmů. Shaak-Ti, tvrdohlavá bojovnice rasy Togruta, Maris Brood, vyzývavá ninja-hrdinka se dvěma netradičními meči v tonfu provedení, a generál Kota, samuraj duší i tělem, který se s Řádem rozešel již velice dávno. Ti všichni vám budou nápomocni na vaší nelítostné cestě za zničením každého, kdo stojí proti Impériu.

Nyní ovšem učiňme krátkou přestávku, během níž vás odkážu na Force Power Pre-vis video.

Utržený ze řetězu

Po zhlédnutí ukázky vám na mysli určitě vyvstanou hned dvě otázky: zaprvé, jak je možné, že obětí hrdinova řádění jsou stormtroopeři, když by měl být ve službách Impéria? A druhá, mnohem důležitější: může to být skutečně ze hry? Na tu první odpovím rovnou: jelikož jsou veškeré vaše akce přísně tajné, nesmí se o nich dozvědět nejen nepřítel, ale ani samotné síly Impéria. Co z toho vyplývá? Každý, koho na své cestě potkáte, si říká o malér.

  
Force Lightning v akci * Další novinka - meč držený ostřím vzad * Rancor byl toho dne poněkud zaražený…

Druhá odpověď bude o něco těžší, obsahuje v sobě totiž informace o dvou žhavých novinkách, které na nás autoři nachystali. Jejich jména jsou Digital Molecular Matter (dále DMM) a Euphoria. Ano, jak již mnozí z vás uhodli, jedná se o technologie zabudované do herního enginu, a to technologie, které používají mágové ve firmě Industrial Light & Magic. Ano, v té firmě, která vytváří efekty pro filmy Star Wars. A ano, právě proto vypadá The Force Unleashed v pohybu tak neuvěřitelně dobře.

  
Chudáci, netuší, co bude následovat * A smažíme pár minut nad prudkým plamenem… * Spadla lžička do kafíčka, udělala… BUM!

Uveďme modelovou situaci. Hlavní hrdina stojí uprostřed rozlehlého výrobního hangáru pro nové Tie-Fightery a klidně sleduje, jak se ochozy plní nepřáteli. Za deště laserových střel, které automaticky odráží zpět svým lightsaberem, strhne část ocelové konstrukce, na níž stojí zástup bezmocných protivníků. V tu chvíli začíná boj o přežití, když se vojáci zoufale snaží zachránit před drtivým pádem na tvrdou podlahu, zachytávaje se za zbytky zábradlí, pletiva a podpěr, za doprovodu bezmocného křiku o pomoc. Výrobní linka právě přepravuje várku čerstvě vyrobených stíhačů, hrdina bez váhání vytrhne stroje z držáků a vrhne jimi po zbytku nepřátel. Kdosi se v pošetilé snaze o přežití při pádu zachytí za výstupek ve stěně, ale ten je brzy celý vytržen ze stěny, nešťastník setřesen a mrštěn do trosek zničených Tie-fighterů. A to je jen jedna z mnoha nepřeberných herních situací.

Na molekulách záleží

Naturalmotion

Firma NaturalMotion se sídlem na Oxfordské univerzitě se již dlouhá léta zabývá realistickým ztvárněním pohybu lidských postav. Její první produkt, systém Endorphin, umožnil vytváření složitých digitálních sekvencí ve filmové kvalitě, vše v jednom jednoduchém balení. Druhý, Euphoria, pak přenesl revoluční technologii na konzole nové generace a dovolil tak vývojářům real-time zpracování animací pro nejnovější herní tituly. Na rozdíl od klasické Motion Capture technologie se jádro systému nezaměřuje jen na několik bodů lidského těla, nýbrž na veškeré činitele pohybu, tedy i svaly a nervový systém. V současnosti známe již tři herní tituly, které budou této technologie aktivně využívat - The Force Unleashed, nový Indiana Jones a Grand Theft Auto 4 - a je již celkem jasné, že se jejich počet co nevidět rozroste. O Euphorii zdaleka neslyšíme naposledy. Více informací najdete na webu http://www.naturalmotion.com/.

Jak již název napovídá, technologie DMM míří do hloubky molekul všech uměle vytvořených objektů a na základě skutečných vzorů simuluje jejich realistické chování. Dřevo praská tisícero způsoby, sklo se tříští, železo ohýbá a deformuje, objekty poletují všemi směry - a to jak ty drobné, tak obrovské - a to vše se řídí desítkami faktorů, od tíhy kolidujícího předmětu, přes úhel a sílu dopadu. Co to znamená ve skutečnosti si pravděpodobně uvědomíte až po zhlédnutí technologického videa o kousek níže. „Žádné dvě kolize nebudou nikdy stejné,“ doplňuje Hayden Blackman, vedoucí projektu. Jedinou šmouhou na celém systému je snad pouze fakt, že světelný meč nebude ani tentokrát schopen proříznout zdi.

Euphoria, vynález firmy NaturalMotion, naproti tomu simuluje reálné reakce veškerých herních charakterů na změny prostředí. To v praxi vypadá tak, že zahoupe-li se pod nebohým stormtrooperem podlaha, bude se přirozeně snažit nabýt zpět rovnováhu, a to cestou rychlého balancování, přešlapování a zachytávání se za okolní předměty. Tyto mu ovšem mohou jeho snahu snadno znepříjemnit - v tu chvíli začne zakopávat, může být sražen na zem, či stržen padajícím objektem. Technologie mimo jiné zaručuje i přirozenou obranu, a tak se postavy budou snažit vyhýbat poletujícím projektilům, odrážet je stranou, popřípadě se pokoušet dostat z dosahu vašeho meče. V případě řadových vojáků jde samozřejmě jen o dočasnou snahu, bude-li však proti vám stát mocný rytíř Jedi, změní se souboje ve skutečně velkolepou a náročnou zábavu.

Vydejme se na cestu Síly

Putování za cíli jednotlivých misí nás provede nespočtem prostředí, od zalesněného Kashyyku, přes paluby hvězdných křižníků, po kouzelnou planetu Felucia, Naboo, krčmy Tatooinu a další, zatím neupřesněné lokace. Jak již bylo řečeno, dějové prostředí se bude odehrávat v mezeře mezi oběma trilogiemi a fanoušci dozajista s chutí zhltnou mnohé informace o tom „jak to vlastně tenkrát bylo“ - zvláště vezme-li se v potaz, že příběh vzniká pod dohledem samotného George Lucase, který sám aktivně zasahuje do jeho výsledné podoby. Jedna z herních figurek, které byly k vidění na letošní výstavě hraček Hasbro, navíc ukazuje Darth Vadera v nehezky poničeném obleku, pravděpodobně od tvrdého boje. Na vyvstalé otázky autoři zarytě mlčí.

  
Během svého putování navštívíme oblíbený Kashyyk... * ...ale i planetu Felucia, známou z Epizody 3... * ...jejíž fauna a flóra je jednoduše nepřehlédnutelná.

Vývojáři při vývoji hry vykazují takovou míru zdravého hráčského nadšení, že by jim ho mnohé ostatní firmy mohly (a měly) závidět. The Force Unleashed navíc přináší lákavé novinky, které musí nutně zaujmout každého na první pohled; touha po nespoutaném ničení sice není nikterak morální záležitostí, nelze však popřít, že leží hluboko zakořeněná ve většině z nás. Ve spojení s lákavým příběhem, který odhalí mnohé informace o dění mezi třetí a čtvrtou epizodou, pak nelze než autorům držet ze všech sil palce. Zdá se, že žánr Star Wars her čeká během příštího roku událost srovnatelná s Velkým třeskem.

Jak se těšíme: 95%

Dostupné pro: X360, PS3, Wii, PSP, 3DS, iPhone
Žánr: Akce | 3rd person akce
Výrobce: LucasArts | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 16. září 2008
  • Ovládání
  • Grafika, hudba a zvuky
  • Dobrý a zajímavý příběh
  • Temná strana a Síla
  • PSP verze
  • Špatný leveldesign
  • Po delší době hraní stereotypní
Diskuze (17) Další článek: Datadisk Guild Wars vyjde už brzy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,