Preview: Starcraft 2 – první informace o následníkovi krále real-time strategií

To, o čem se ještě nedávno jen bázlivě šeptalo, se stalo skutečností. Společnost Blizzard před několika dny v korejském Soulu oznámila jméno své připravované hry – Starcraft 2. Ortodoxní fanoušci Diabla spolkli hořkou slinu, ostatní se snaží přes nahypované zprávy zjistit, zda se těší moc nebo hodně. Co se zatím ví o pokračování Legendy, zjistíte z tohoto článku.
Preview: Starcraft 2 – první informace o následníkovi krále real-time strategií
Seznam kapitol
  1. Základní informace o Starcraftu 2
  2. Videa z hraní Starcraftu 2 a popis novinek

Platforma: PC
Typ hry: real-time strategie
Výrobce: Blizzard Entertainment (
http://www.blizzard.com/)
Vydavatel: Blizzard Entertainment (
http://www.blizzard.com/)
Homepage:
http://www.starcraft2.com
Datum vydání: neoznámeno

Velkolepé představení nejnovějšího blizzardího dítka se opravdu nemohlo konat jinde, než na korejském olympijském stadionu, jak už nějaký čas tvrdili sami tvůrci. Nechci ani odhadovat, jak velké procento hráčů her od Blizzardu bydlí v Koreji. Nám to ale může být vcelku jedno – druhého Starcraftu se dočkáme i u nás a přestože ještě ani sami autoři netuší, kdy to bude (jak překvapivé...), není důvod nevypadat jako hladový Zergling – i s nedočkavou slinou v koutku úst.

  

Existují firmy, bez obtíží chrlící komerčně úspěšné tituly – vzpomeňme třeba Electronic Arts – stejně jako vývojáři, jejichž hry s osobitou samozřejmostí nutí recenzenty sahat po známkách začínajících číslovkou devět. Najít společnost schopnou dosáhnout obojího, a to navíc v celé své „diskografii“, není vůbec snadné. Blizzard takovou společností je; názvy Warcraft, Starcraft a Diablo se nesmazatelně vryly do povědomí nejedné hráčské generace a míru jejich hranosti vždy překonalo snad až pokračování té které hry. Blizzard si je moc dobře vědom své pověsti, stejně jako kvality her, jež má za sebou. Možná i proto o Starcraftu jeho zaměstnanci říkají, že si na jeho vývoj „vezmou tolik času, kolik bude potřeba, aby si byli jisti, že hra je tak zábavná, vybalancovaná a vychytaná, jak je jen možné“. A možná i proto na vývoj Starcraftu firma nemá žádný rozpočet – jednoduše vrazí do projektu tolik prostředků, kolik si bude vyžadovat.

Na začátku byl Warcraft

Úvahy nad pokračováním Starcraftu začaly podle viceprezidenta sekce herního designu Roba Parda krátce po vydání datadisku Frozen Throne k Warcraftu 3, čili už v roce 2003. Pardo se dále na tiskové konferenci konané po ohlášení Starcraftu 2 zmínil, že na hře už je odvedená spousta práce, dokonce do té míry, že je v multiplayeru hratelná za všechny tři rasy. Zasloužilo by se i neopomenout, že na projektu pracuje kolem čtyřiceti lidí.


Trailer na Starcraft 2 představený v Soulu

Starcraft 2 bude podle zatím dostupných informací v mnohém připomínat svého předchůdce. Opět se staneme aktéry v meziplanetárních bojích vynalézavých Terranů, zvířecích Zergů a majestátných Protossů – žádná čtvrtá hratelná frakce ve hře nebude obsažena. Starcraft 2 nabídne jak příběhový singleplayer, tak i hru více hráčů, třeba prostřednictvím osvědčené služby Battle.net.

Podobně jako v původní hře by měl fungovat i management zdrojů a vlastně hra samotná. Základem přežití bude rychlost, zvládnutý sběr minerálů a plynu a v neposlední řadě umné použití jednotek podle klasického klíče kámen-nůžky-papír. Tento aspekt dokonale popisuje video ze hry, které si představíme za malou chvíli.

  

Ještě před tím bych se rád zaměřil na to, jaký by měl Starcraft 2 být po stránce hratelnosti podle svých designérů, soudě podle slov výše zmíněného Roba Parda. Když totiž v Soulu Pardo popisoval Starcraft 2, vrátil se v čase až k Warcraftu 2 coby příkladu pořádné kompetitivní strategie. Následně vysvětloval rozdíl mezi dvěma doteď hranými progamingovými strategiemi – Starcraftem a Warcraftem 3.

Starcraft 2 vs. Warcraft 3

Zatímco ve Starcraftu šlo Blizzardu o vytvoření rychlé a akční strategie, ve třetím Warcraftu šli cestou pomalejší hry s menším množstvím jednotek doprovázených hrdiny se speciálními schopnostmi. Starcraft 2 se v tomto ohledu má blížit svému jmenovci a nabídnout spíše více jednotek bez přehršle zvláštních dovedností. Warcraft 3 rovněž kladl menší důraz na sběr surovin, aby se hráči mohli zaměřit na bitvy samotné – i v tomto ohledu má Starcraft 2 být jiný a vrátit zdrojům jejich důležitost. Celá hra by měla mít rychlejší spád, dávat více prostoru k rushi a současně nabízet rozličné možnosti i na raných technologických úrovních.

  

Na rozdíl od Warcraftu 3 by měl Starcraft 2 umět více rozlišit kvalitu hráčů, jinými slovy více potrestat chyby. Nástrojem k tomu má být i celá řada nuancí, kupříkladu nový systém využití vyvýšeného prostoru – jednotky útočící shora nejen že si zachovávají bonus k útoku, ale navíc už neodhalí svoji pozici, jak bývalo zvykem. Co ale Starcraftu naopak má zůstat, je unikátní odlišení jednotlivých frakcí. Jako příklad Pardo uvedl mocnou mateřskou loď Protossů – jenže ve hře se nesetkáme s Terranským nebo Zergským protějškem této jednotky, cílem autorů je vyvážit hru bez vytváření alternativních jednotek.

Tell me the story

Co se příběhu týče, viceprezident vývojové sekce Chris Metzen se nechal slyšet, že ve Starcraftu 2 se objeví všechny postavy, které si pamatujeme z původního Starcraftu; chybět nemá ani tajemná rasa Xel’Naga, která stojí za evolucí Zergů a Protossů. Kromě toho se ovšem podíváme i na nové světy – třeba novou planetu Protossů Bel’Shir nebo terranskou základnu Braxis Alpha, ukrytou kdesi v hlubokém vesmíru. Chybět ale nesmí ani stará známá místa jako vulkanický domov Zergů, planeta Char.

Zajímavé je, že oproti Warcraftu 3 zde vývojáři slibují bitvy třeba tří set jednotek, což je oproti takovým padesáti z poslední strategie Blizzardu docela velký skok. Na druhé straně, vezmeme-li v úvahu rychlost množení Zerglingů... Ale teď už se pojďme podívat na to, jak hra zatím vypadá z dostupných videjí. Na přiložených záběrech uvidíte uvolněnou ukázku gameplaye rozdělenou do čtyřech částí, bez komentáře přímo od Blizzardu. Videa ve vyšší kvalitě a s originálním komentářem vám nabídneme ke stažení již brzy.

V následující kapitole budete moct shlédnout videa ze samotného hraní Starcraftu 2 s podrobným popisem toho, co to vlastně vidíte.

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 27. července 2010
  • Příběh a postavy
  • Originální mise
  • Znovuhratelnost
  • Zakomponování achievementů
  • Editor
  • Online služby
  • Nejasnosti u upgradů
  • Příliš velký zoom a UI

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |