Preview: Starcraft 2 – první informace o následníkovi krále real-time strategií

To, o čem se ještě nedávno jen bázlivě šeptalo, se stalo skutečností. Společnost Blizzard před několika dny v korejském Soulu oznámila jméno své připravované hry – Starcraft 2. Ortodoxní fanoušci Diabla spolkli hořkou slinu, ostatní se snaží přes nahypované zprávy zjistit, zda se těší moc nebo hodně. Co se zatím ví o pokračování Legendy, zjistíte z tohoto článku.
Kapitoly článku
Na samém začátku se podíváme do protossské základny, kde se vylodí několik základních bojovníků, Zealotů. Podobně jako v původní hře jsou vyzbrojeni dvěmi čepelemi, navíc ale disponují „charge útokem“ (jako Warrioři ve World of Warcraft :o)), který jim umožní v mžiku zkrátit vzdálenost mezi sebou a cílem svého útoku. Parta terranských mariňáků nemá nejmenší šanci. Ovšem mocné útoky tanků jsou na Zealoty příliš, a tak do hry přichází novinka.

Dragooni jsou minulostí, ztrátou Aiuru už nemohou být další tvořeni. Stávající jednotky proto byly přezbrojeny a říká se jim Immortals, nesmrtelní. Jejich mohutný štít aktivovaný silnými útoky je ideální na napadení tanků, jež jsou po krátkém boji zničeny. Vzápětí ale dostaneme jasný důkaz zmiňovaného kámen-nůžky-papír systému: Terrani posílají do boje Reapery, rychlé jednotky, schopné díky jetpackům překonávat výškové rozdíly v terénu. Hlavně jsou ale Reapeři vyzbrojeni relativně slabými pistolemi, které neaktivují těžký štít Nesmrtelných, a ti jim tak padnou za snadnou kořist. Na závěr první části videa se podíváme na to, jak Protossové mohou díky lodím jménem Phase Prism nahradit tolik potřebnou energii z Pylonů a zahnat tak dotírající útočníky.

Druhá část videa začíná představením úplné novinky, jednotky Stalker. Tento zvláštní „Temný Dragoon“, jak jej tvůrci nazývají, může nejen útočit na cíle na zemi i ve vzduchu, ale také se pomocí schopnosti „blink“ (opět WoW? :o)) instantně o kousek přemístit, a tak dohnat utíkající Reapery a utíkat před záplavou Zerglingů, jak uvidíme. Nezbývá, než si pomoct něčím silnějším, a tím je Colossus, ohromné monstrum na vysokých nohách, jež mu umožňují překonávat překážky podobně, jako to umí Reapeři. Také mu to pomůže při útěku před sebevražednými Banelingy, líhnoucími se ze Zerglingů. Jak je Colossus silný proti pozemním cílům, je však také slabý proti útokům seshora, takže se proti Mutaliskům neudrží ani chvíli.

Mutaliskům se nemůže postavit nikdo jiný než nový protossský letoun – Phoenix. Několik kousků by ale na přesilu nestačilo, zachrání je až vhodně použitá schopnost „overload“, střílející na všechny protivníky v blízkosti, ovšem za cenou chvilkové paralýzy Phoenixe po použití této schopnosti.

Ve třetí části zjistíme, že úžasný Phoenix je takřka bezbranný proti velkým jednotkám, jako je třeba teranský Battlecruiser. Na ten je potřeba vzít jednotky zvané Warp Rays. Jejich unikem je to, že způsobená škoda roste s tím, jak dlouho spalují cíl svým paprskem; tím jsou silní nejen proti velkým jednotkám, ale i proti budovám. Banda „obyčejných“ mariňáků ale jejich osud zpečetí velmi rychle. Za zmínku určitě stojí trosky lodí, které se po pádu na platformu přirozeně skutálí – je vidět, že v Blizzardu si dávají práci i s fyzikou.

Terrani posíleni chabým vítězstvím shromažďují jednotky pro finální útok, je tedy potřeba vzít na ně něco skutečně mocného: mateřskou loď. Tato ultimátní jednotka může být ve vaší armádě jen jedna a stojí mrak zdrojů, její síla a speciální schopnosti to ovšem bohatě vynahrazují. První prezentovanou schopností je časová bomba – v poli kolem lodi se zpomalují veškeré nepřátelské jednotky i projektily, až se nakonec zastaví úplně; mateřská loď tak může v klidu sama sestřelit dotírající letouny i pozemní podporu, zatímco po skončení působení efektu bomby vystřílené projektily nevinně spadnou na zem (že bychom nakonec opravdu žili v Matrixu?).

Druhou schopností mateřské lodi je „Planet Cracker“, mocný pozemní útok schopný v mžiku zlikvidovat zástupy slabších nepřátelských jednotek a vlastně i budov. Jenže Terrani jsou neodbytní a mateřská loď začíná dostávat na frak: je na čase vytáhnout eso z rukávu. Tím esem není nic jiného než působivá možnost vytvořit přímo na bojišti černou díru, její efekt asi netřeba vysvětlovat.

V poslední části si už jen vychutnejte jednu z epických bitev, jakých na nás snad čeká nespočet. Starcraft 2 se blíží a já nevím jak vy, ale já se těším ostošet.

Jak se těšíme: 106 %

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 27. července 2010
  • Příběh a postavy
  • Originální mise
  • Znovuhratelnost
  • Zakomponování achievementů
  • Editor
  • Online služby
  • Nejasnosti u upgradů
  • Příliš velký zoom a UI

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,