Preview: Stranglehold – kamera, klapka, akce!

Hra, kterou režíruje John Woo? Blíží se nám zběsilá akce se spoustou šílených kaskadérských triků a neskutečnou zábavou. Pokud tedy mistr nezestárl, ale vypadá to, že v tomto případě se slušného nářezu dočkáme.

Platforma: PS3, Xbox 360, PC
Žánr: akční
Výrobce: Midway (
http://www.midway.com/)
Vydavatel: Midway (
http://www.midway.com/)
Homepage:
http://games.teamxbox.com/xbox-360/1165/Stranglehold/
Předpokládané datum vydání: Q2 2007

Akční hra, next-gen grafika a Johny Woo. Výbušná směs, která by vám měla být při hraní Stranglehold podávána ve větším než malém množství. Kolega Molotov odloží svůj rozpitý koktejl, nebo o něj brzy přijde povedeným výstřelem z rukou mistra. A pak bychom mu zase mohli zpívat mám rád vůni tvý kůže na popáleninovém oddělení. Mezitím se bude Chow Yun Fat, následník Johna Woo, prohánět vesele mezi tisíci svištících kulek a rozdávat tuny olověných pozdravů všem svým nepřátelům.

Tequila, baby

Aby bylo jasno, akční herec Chow Yun Fat obsazuje „pouze“ hlavní roli inspektora s populárním jménem Tequila. Tedy aspoň v každém baru jej mnozí návštěvníci vyvolávají z plna hrdla. John Woo spolupracuje přitom na tvorbě hry Stranglehold jako režisér. Když už víme, o koho zakopneme na kterém vývojářském místě, můžeme se podívat, co se má ze spojení těchto dvou filmových hvězd s tvůrci společnosti Midway vlastně vyklubat. Jak jsem již naznačoval, bez hromady střeliva se to neobejde.

  
Potemnělá ulička skrývá akci * Sochy do sběru, hned bude na náboje * Všimněte si odrazů na sochách

Možná si někteří z vás vzpomenou na střílečku Black. Zničitelné prostředí, tuna vystřílených nábojů, tisíce odlétávajících nábojnic, stovky mrtvých nepřátel, na poměry PS2 kvalitní grafika. Teď si všechny tyto údaje zdvojnásobte. Pomalu se blížíte k Stranglehold. Kdo by čekal poklidnou logickou hříčku, narazí hned po pár sekundách. I rozjezd by měl být pěkně ostrý a za pomoci filmečků v herním engine se bude Tequila vrhat všude kolem.

  
Mám víc zbraní, třes se, padouchu * Ve dvou se to lépe táhne * Pozice ležícího střelce

Jak by se dalo předpokládat, bude k tomu mít k dispozici všerůzné kaskadérské triky, hodné filmů z dílny Johna Woo. A proč dělat takové skopičiny, když se dá projít úroveň i normálně? Zaprvé jen tak pro zábavu, to je jasné. Když už je potřeba protivníka zabít, tak ať je to aspoň stylové, nejlépe ze skoku se saltem. Zadruhé pak kvůli naplnění Tequila baru, což není žádný výčep, nýbrž ukazatel vaší energie. Jakmile se naplní, můžete vhodným pohybem na svém ovladači vyvolat některou ze speciálních akcí.

Quatro morituri

Máte totiž čtyři možnosti, jak na nashromážděnou energii. Tedy vlastně pět, můžete ji nechat být ladem, ať je všechno komplikovanější. Nebo ji můžete přetvořit v energii životní, nebo aspoň její část, česky řečeno se vyléčit. Nebo ji můžete použít k úpravě životů nepřátel, tentokráte samozřejmě opačným směrem. Pokud máte rádi přesný výstřel, básničku o vystřeleném mozku z lebky (jak jen je hladký, jak jen je hebký), pak nejspíš využijete přesně mířené střely, s níž trefíte i komára za letu.

  
Vystřelím ti tetování z hlavy * Pád, nebo úpadek? * Dvojice pozdravů

Další dvě možnosti jsou spojené s rychlou palbou, kdy během chvilky vyprázdníte zásobníky obou svých zbraní, nejlépe pak za účelem naplnění těl protivníků. Buď si užijete zpomaleného času, kdy však střílíte o něco rychleji něž normálně, nebo se rozhodnete pro tanec smrti. V něm se roztočíte a vše živé kolem vás se promíchá s mrtvým, nebo spíš se přímo do říše smrti přesune. A kdo přežije toto smrtící rozpočítadlo, dostane peška v podobě dobře mířeného zásahu.

  
Nejdřív střílím, pak se nemusím ptát * Trocha romantiky * Zavři oči, brouku

Poutavé by mělo být i prostředí, v němž se bude celá hra odehrávat. Mimo jiné navštívíme i muzeum plné dinosaurů, od jejichž koster se budete moci odrážet při svých kaskadérských výpravách. Samozřejmě, že je také můžete použít ke krytí se před nepřátelskou palbou, musíte pak ale počítat s jejich zničitelností. Přeci jen, dinosauří kosti rozhodně nebyly určeny jako kryt před střelami, zvláště pak ně několik milionů let po smrti jejich vlastníka. Stejný osud však může potkat v podstatě jakýkoliv předmět, jež se kolem vás nachází. Stačí pár dobrých zásahů a z nábytku je jen hromádka třísek.

Vábnička

V roli inspektora Tequily budete pátrat po zločincích, kteří také budou vašimi hlavními protivníky. Pokud vám to připomíná třeba Max Payne, jste na správné stopě. Ovšem musíte počítat s vlivem Johna Woo, který také z běžných akčních filmů udělal dokonale zábavné akce svým pružným stylem. Vstup do místnosti po hlavě tak bude pouze jeden z mnoah triků, jež budete průběžně používat.

Mimo svižné akce a propracované fyziky by mezi hlavní lákadla měla patřit i parádní grafika. Podle všeho tomu tak bude, zvlášť pokud se podíváte na postavu hlavního hrdiny. Zahlédnete každý detail, ovšem ani okolí nebude příliš zaostávat. Je jasné, že u řadových nepřátel nebude kvalita modelů taková, jako u vaší postavy, ale i tak si není na co stěžovat. Snad jen animace pohyby by mohly být plynulejší, ale to jsou pouze pocity z animací vývojářů. Ještě zbývá nějaký ten pátek, než k nám hra dorazí, takže se snad bát nemusíte.

Na co se těšíme
  • John Woo
  • Chow Yun Fat
  • Šílená spousta střel
  • Zničitelné prostředí
  • Akrobatické kousky
Čeho se bojíme
  • Jednoduchost
  • Technické nároky

Strachovat by se však měli majitelé PC, protože Stranglehold naleznete nejen na next-gen konzolích Xbox 360 a PS3, ale také na domácích počítačích. Uvidíme, jak zvládnou technickou náročnost hry, když se nyní občas zaškobrtne i na strojích k jejímu hraní přímo určených. Podle všech informací bychom se hry měli dočkat již v příštím čtvrtletí, takže brzy na vlastní oči uvidíme, jakou zábavu na nás vývojáři připravili.

Jak se těšíme: 85 %

Váš názor Další článek: RPG Two Worlds opět odloženo

Témata článku: , , , , , ,