Preview: Street Fighter 4 – legenda ožívá v celé své kráse

Milovníci bojovek a starší herní osazenstvo zbystřete! Je to sotva pár týdnů, co jsme se dozvěděli o chystaném pokračování legendární série Street Fighter, a tak jsme se ponořili do temných hlubin Internetu a snažili se získat co nejvíce oficiálních informací. Výsledkem našeho snažení je tento souhrnný článek, kterým doufejme ukojíte svůj hlad a zvědavost.
Preview: Street Fighter 4 – legenda ožívá v celé své kráse

Platforma: PS3, Xbox 360
Typ hry: 3D bojovka
Výrobce: Capcom (
http://www.capcom.com)
Vydavatel: Capcom (
http://www.capcom.com)
Distributor v ČR: není znám
Homepage:
http://www.streetfighterworld.com
Homepage (pro milovníky japonštiny): http://www.capcom.co.jp/sf4
Datum vydání: prozatím neoznámeno 

I když se některým z vás může naše práce zdát zábavnou, někdy tomu tak bohužel není. Pro tyto chvíle potřebuje redaktor jisté povzbuzení, aby se mohl s opětovným nadšením pustit do psaní dalších článků. Kromě pochvaly od šéfredaktora nebo čtenářů, zvýšení honoráře nebo dohrání dlouho očekávaného titulu, také jistě potěší oznámení o probíhajícím vývoji pokračování některého ze skvostů herní historie. A tak i mě osobně potěšilo nedávné tiskové prohlášení společnosti Capcom, v němž jasně stojí, že se usilovně pracuje na čtvrtém díle legendární bojové série Street Fighter. Informací sice není závratné množství, ale na vydání prvního preview to bohatě stačí. Pojďte tedy poodhrnout závoj tajemství nad titulem s prostým pracovním názvem Street Fighter 4.

I Jackie Chan by se mohl lecčemu přiučit

Herním veteránům ve vašich řadách určitě vyvstala v mysli myšlenka, jak moc se bude nový přírůstek do rodiny lišit od svých sourozenců. Prozatím vše vypadá tak, že se autoři snaží vybrat to nejlepší ze všech předchozích dílů (zejména Street Fighter 2, EX a Alpha) a spojit to do jednotného celku s drobnými novinkami. Samotné jádro by ovšem mělo zůstat prakticky stejné, což je podle mého názoru velmi dobrá zpráva. Na druhou stranu vývojový tým stále ještě neprobral všechny možnosti, a tak se může do finální verze ještě ledacos změnit. Přesto ale už byly představeny dva nové bojové styly.

  
Ken kontroluje přítomnost všech údů * Rozvášněný Blanka * Ohnivé tornádo v akci

Prvním z nich je tzv. Focus Attack (někdy také známý pod pojmem Saving Attack), který v podstatě nahrazuje podobný systém využitý ve SF3. Hráč dokáže stiskem dvou tlačítek odrazit útok nepřítele, a pokud provede přesné načasování, může ještě soupeře potrápit protiúderem. Tento vylepšený systém se dělí na tři úrovně závislé na délce stisknutí zmiňovaných tlačítek. Použitím třetí, čili nejvyšší, úrovně nebude soupeř schopen ubránit se protiútoku, nicméně během „nabíjení“ útoku budete stále zranitelní, a to nepřítel dozajista využije.

Druhým stylem bude Ultra Combo Attack. Jak je asi patrné, jedná se o skutečně drtivý úder, který dokáže nepříteli slušně rozhodit sandál. Pro jeho aktivaci ale bude muset hráč splnit 2 podmínky. Nejprve je třeba naplnit super combo ukazatel, stejně tak jako ukazatel pomsty umístěný vedle linky zobrazující váš aktuální stav zdraví. Pomsta se samovolně nabíjí každým zaznamenaným úderem od protivníka, což je vlastně logické - čím více ran schytáte, tím rychleji se mu chcete pomstít. Druhou podmínku splníte celkem jednoduše, a to stisknutím dvou příslušných tlačítek. Abych ale nezapomněl, tento mocný útok budete smět vykonat pouze jednou jedinkrát v každém kole.

Veteráni a nováčci - kdo si povede lépe?

Co se týče hratelných postav, prozatím se ví o osmi klasických a dvou zbrusu nových. Nejdříve si tedy řekneme, co nového si sebou převzaté postavy z předchozích dílů přinesou. Upřímně toho moc není, protože se autoři snaží vše podstatné zachovat tak, aby mohli fanouškové série  jednoduše zasednout a automaticky vymačkávat dávno naučená komba. Pokud se ptáte na vzhled bojovníků, někteří vypadají téměř stejně jako ze Street Fighter 3 (třeba Ryu, Chun Li, Ken), jiní jako Dhalsim se podobají spíše sobě samým ze Street Fighter Alpha. Jak už jsem ale ve článku zmiňoval, zatím se jednotlivé komponenty teprve ladí, a tak se toho může do finální verze hry ještě spoustu změnit.

  
Jeden spodní hák prosím! * Roztrhnu tě jako hada! * Na co čumíte, huh?

Teď se podíváme na zoubek dvěma novým zelenáčům. Prvním z nich je Abel, nadřené hovádko pocházející z francouzských luhů a hájů. Svou silou připomíná Zangiefa, obratností však Fei Long. Jeho specialitkou je mocný odhoz protivníka, ramenní úder a jiskřivý útok, který údajně zmenší vzdálenost mezi jím a protivníkem na minimum. To Crimson Viper je jiné kafe. Jedná se o americkou speciální agentku využívající v bojích nejmodernější technologie. Asi se pak člověk nemůže divit tomu, že díky elektrodám v rukavicích dokáže vystřelovat silné elektrické výboje podobně jako Blanka nebo také mlátit mocnými ranami do země ala Jax ze série Mortal Kombat. Boty zase připomínají neposedné tenisky, díky kterým ráda rozdává kopy z velmi rychlé otočky připomínající malé ohnivé tornádo. Očividně tedy oba mají na to, aby se ostatním rivalům plně vyrovnali.

Na co se těšíme
    • Mix toho nejlepšího ze všech dílů
    • dva nové hratelné charaktery
    • výborné audiovizuální zpracování
    • zachování hlavního jádra hry
    • je to Street Fighter!
Čeho se bojíme
    • málo inovací
    • nevyváženost
    • doba vývoje

 

 

 

 

 

 

 

Je krásné být sama sebou

Co prozatím vypadá opravdu impozantně, jsou animace postav a grafické efekty. Asi ani nemusím připomínat, že v momentě spuštění Ultra Comba se obrazovka doslova přeplní různými výbuchy a záblesky připomínající explozi malé atomové pumy. Nicméně to má většina hráčů této série ráda a nově příchozí na tom budou podle mého názoru úplně stejně. Co se týče náročnosti, na zahraniční předváděčce dosahovala hra většinu času luxusních 60 fps, i když pravda, občas se sem tam něco kouslo. V každém případě mají autoři ještě stále moře času nad tím, aby toto dílko vytvarovali k naprosté dokonalosti, jelikož datum vydání ještě stále nebylo stanoveno. Situaci kolem Street Fightera 4 budeme nadále monitorovat a až se nashromáždí další kvantum informací, představíme si je v dalším samostatném článku. Do té doby vám musí stačit aktuální obrázky a ukázkové video.

Jak se těšíme:  92%

Dostupné pro: PC, X360, PS3, iPhone
Žánr: Arkády
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 17. února 2009 (X360, PS3), 3. července 2009 (PC), březen 2010 (iPhone)
  • Skvělá hratelnost
  • Perfektní vyváženost
  • Nádherná grafika
  • Konečně pořádná bojovka na PC
  • Trochu delší loading

Nejnovější komentáře

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky, žádná akce (recenze)

Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky…

Reboot Tomb Raidera dospěl do svého zdárného konce a nám chybí jeho začátek.

14.  9.  2018 | | 9 N/A