Preview: Supreme Commander – opravdová strategie

Jste unaveni z her, které si sice hrají na strategie, ale jedná se o šílené klikfesty? Chcete místo zběsilého mačkání všerůzných tlačítek raději přemýšlet a taktizovat? Pak by vás měl zajímat náš článek o Supreme Commander, strategii, která je hodna tohoto označení.

Platforma: PC
Žánr: RTS
Výrobce: Gas Powered Games
Vydavatel: THQ
Homepage:
http://www.supremecommander.com/
Předpokládané datum vydání: Q1 2007

Jak si vůbec mohu dovolit tvrdit o hře, která ještě ani nevyšla, že se bude jednat o opravdovou strategii? Zárukou mi v tomto ohledu je osoba hlavního tvůrce – Chrise Taylora. Pokud se orientujete ve jménech slavných vývojářů, vytane vám na mysli jeho úžasný počin Total Annihilation. Nyní, s novým týmem v Gas Powered Games, dokončuje Supreme Commander. Již za pár měsíců byste měli na svoji kůži poznat, zda je důvěra v něj vložená oprávněná.

Supreme vesmír

Při rozhlédnutí se po okolních obrázcích zahlédnete moře světélek. To může znamenat pouze tři věci. Buď jsem neměl co dělat a hrál si s obrázky, nebo se jedná o fantasy strategii s vysokou mírou magie, a nebo je Supreme Commander strategie odehrávající se v budoucnosti s dostatečným technickým vybavením pro laserové zbraně. Bližší pohled pak jednoznačně určí, že se jedná o třetí skupinu, neboť mé výtvarné dovednosti končí někde na úrovni základní školy a fantasy většinou neobsahuje šílené množství obrněných vozidel.

  
To je mi ale malé dělo * Velký pavouk proti malým tankům * You shall not pass!

Abych ale nechodil kolem horké kaše, v budoucnosti daleké tak, že si ji ani naše praděti nedokáží představit, se trojice ras utká o nadvládu nad vesmírem. Jak typický jev, že navíc jednou z ras je i lidstvo. Pokud se jedná o války, není těžké v nich tyto pány tvorstva najít. Druhou skupinou jsou pak robotičtí Cybran, kteří sice svým vzhledem také připomínají člověka, avšak za pomoci technologie dostali svá těla do úplně jiného stavu. Třetím do mariáše jsou Aeon Illuminate – rasa vzniklá spojením lidí s mimozemšťany, která vyznává hlavně mír, ale je ochotna bránit svoji svobodu i za použití biologických zbraní.

Supreme vyvážené

Když se tak podíváte na trojici stran, uvědomíte si, že jsou si v podstatě děsně podobné, liší se pouze v drobných detailech. Takto uvažovali i tvůrci hry, což znamená, že u základních jednotek se setkáte s těmi samými na všech stranách, pouze s lehce změněnou vizáží, stejně jako názvem, ale pokročilejší technologie se budou výrazně odlišovat. Při dosažení nejvyšší úrovně, kterou autoři označují za experimentální, tak bude mít každá rasa jiné jednotky, zatímco začátek bude krásně srovnaný.

  
Stíny v tuto chvíli nevynikají * Boom * Taky jste vždy rádi hráli lodě?

Strategie Supreme Commander by měla vynikat zejména měřítkem, ve kterém se bude odehrávat. Na mapách o tisících čtverečních kilometrů se budou pohybovat vaše jednotky a sami autoři doporučují k hraní dvojici monitorů – jeden z nich pro vlastní výhled na bojiště, druhý pak k zobrazení mapy. V tomto měřítku se také konečně nebude jednat o drobné pohraniční šarvátky, jak je tomu běžné u her stejného žánru. Některá rozhodnutí za vás může převzít počítačový pomocník, takže se budete prý plně soustředit pouze na strategii.

Supreme strategie

Konečně se tak dostáváme ke strategii, kde stačí říci kolik vojáků se má kam dostat, namísto toho, abyste každého jednoho z nich pečlivě tvořili a zadávali mu rozkazy. Ostatně, co je z pohledu generála jeden mrtvý, když jich v bitvě zhynou tisíce? Dovednými taktickými rozhodnutími sice můžete tuto statistiku zvrátit, stále však budete ztrácet své muže, ale ne v počtu, který by vás výrazně zatěžoval. Můžete se sice starat o různé drobnosti, stejně tak však stačí nechat tyto detaily na počítači.

  
Strategický pohled na bojiště * Houbaři jen skrytě závidějí úrodu * Obrázky z dřívější fáze vývoje

Počítač vám nebude jen pomocníkem, ale zároveň i protivníkem. Podle tvůrců by měla být umělá inteligence na vysoké úrovni, dokonce bude možno nastavit různé osobnostní rysy pro vaše nepřátele. Ti by přitom měli být schopní být důstojnými protivníky, využívat terénu ve svůj prospěch a vůbec vám poskytovat dostatečnou výzvu. Můžete se tak prý těšit i na obkličování a sehrané útoky z více stran v podání počítače, stejně jako neprostupnou obranu v příhodných podmínkách.

  
Nálet do špatných prostor * A dolů se sypou propagandistické letáky * Dobrou noc strýčku Fido. Dobrou noc děti

V podstatě samozřejmostí je i hra pro více hráčů. Ta by měla být schopna snést nápor osmice bojujících stran libovolně namíchaných z lidí a různých osobností počítače. Záleží pouze na vás, zda budete bojovat každý proti každému, nebo týmově, obojí by mělo být hrou podporováno. Pokud se těšíte na megalomanské bitvy, jste zde správně.

Těšíme se
  • Konečně strategie
  • Umělá inteligence
  • Velikost bitevních polí a vůbec měřítko
  • Tři vyvážené rasy
  • Grafické orgie
Bojíme se
  • Zásah AI do hry
  • Technická náročnost

Spolu s tímto však automaticky vyvstává otázka, zda bude váš počítač schopen něco takového vůbec utáhnout. Podle slov tvůrců bude hra sice náročná, ale průměrný počítač na trhu v době vydání hry by ji měl prý zvládnout. Otázkou zůstává v jaké kvalitě, neboť se vývojáři netají svými ambicemi předvést nejlepší dostupné technologie ve hře. Střelba, výbuchy, proměnlivé počasí a mnohé další efekty tak jen čekají, až budete mít dostatečně výkonný počítač k jejich shlédnutí v pohybu, ne jako nesouvislou změť obrázků. Pokud se podaří Gas Powered Games splnit veškerá prohlášení, a vám zase hru rozjet na vašem počítači, máte se zřejmě na co těšit.

Jak se těšíme: 90%

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Gas Powered Games, Hellbent Games | Webové stránky hry
  • Variabilní hratelnost
  • Hrací doba v řádu desítek hodin
  • 3 různé frakce
  • Zoom "z orbitu až do kokpitu"
  • Grafika
  • Hardwarové nároky
Diskuze (2) Další článek: Modifikace: v přípravě Resident Evil: Twilight

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,