Preview: Team Fortress 2 – legenda znovu ožívá

Half-Life není nikdy poloviční. Naopak, tradičně nabízí víc než jen samotnou hru. Není to tak dávno, co jsme vám představili atraktivní hříčku Portal, nyní se podíváme na pokračování klasiky - Team Fortress 2. Nahlédněme tedy spolu do pestrobarevného světa chystané multiplayerové akce.
Preview: Team Fortress 2 – legenda znovu ožívá

Platforma: PC, Xbox 360, PS3
Typ hry: multiplayerová FPS
Výrobce: Valve Software (
http://www.valvesoftware.com)
Vydavatel: Electronic Arts (
http://www.electronicarts.com)
Distributor v ČR: EA Czech (
http://www.electronicarts.cz)
Homepage:
http://www.half-life2.com
Datum vydání: září 2007

Představovat jednu z legend multiplayerového žánru je zřejmě trochu podivné, ale i přesto tak ve zkratce učiním. Team Fortress byla původně fan modifikace pro revoluční hru Half-Life, ve které se proti sobě postavili hráči ze dvou týmů. Originalita a hlavně velká porce zábavy spočívala v tom, že si každý z nich mohl vybrat některou z nabízených vojenských specializací, díky čemuž patřila hra mezi nejtaktičtější a hlavně nejzábavnější ve svém žánru. Po vylepšeném pokračování s názvem Team Fortress Classic se pracovalo právě na dnes představovaném následníkovi, jenž měl původně běžet ještě na enginu v té době již postaršího HL. Vývoj modu však vzali pevně do rukou vývojáři z Valve Software a s původním týmem začali pracovat zcela od začátku, a to s moderním Source enginem. Po velmi dlouhé době se vývoj hry pomalu blíží ke zdárnému konci, a proto by bylo dobré se mu předběžně mrknout na zoubek.

Devět statečných

V pokračování veleúspěšně série TF bude k dispozici 9 různých tříd povolání: Soldier, Heavy, Demomen, Sniper, Medic, Spy, Scout, Pyro a Engineer. Jak sami vidíte, na střílečku se jedná o opravdu velký počet tříd, které se pochopitelně od sebe v mnohém liší, a to ať už počtem zdraví, rychlostí nebo zbraňovým arzenálem. Myslím si, že by tedy nebylo na škodu si je trochu podrobněji popsat.

  
Skupinový rocketjump * Ukázkový headshot * Mně stejně neutečeš!

Soldier je klasický voják obtěžkaný raketometem a brokovnicí, z čehož lze usoudit, že je vhodný jak na boj zblízka, tak i na větší vzdálenost. Jako správný drsňák vydrží více zásahů a dokonce rád okolním lidem předvádí své obdivuhodné rocketjumpy, díky nimž se dostane i na těžko dostupná místa. Heavy je jakýmsi novodobým barbarem, což je patrné už ze samotného názvu. K drcení svých nepřátel používá mocný minigun nebo brokovnici a pokud chytne slinu, umlátí nebohé nepřátele svými medvědími pěstmi k smrti. Je tedy jasné, že při zabíjení je tím nejviditelnějším z celého týmu, a proto má také největší počet hitpointů. Demomen má jako jediný ve výzbroji granáty, a to ve svém granátometu, s nímž se umí zdatně ohánět. Pokud je třeba pročistit chodbu od protivníků, rád použije i po domácku vyrobené bomby. Sami si pak asi dokážete představit, jaká jatka po pár vteřinách nastanou.

  
Heavy v akci * Věžka jest k nezaplacení * Muž bez stínu

Sniper překvapivě snipuje, a to s mistrovskou precizností. Při jeho příchodu na bojiště doslova padají hlavy, a tak je třeba si dát na tuto postavu veliký pozor. Pokud je však neopatrný a je donucen k boji na blízko, může použít svůj samopal nebo mačetu, což oproti zbraním ostatních moc nadějně nevypadá. Medic pochopitelně léčí ostatní členy týmu a pokud tito mají plné zdraví, dokáže jim ho i nad normál navýšit. K boji může použít jen jakousi pochybnou řezačku kostí, avšak jeho nejlepší vlastností je bezpochyby dočasná nesmrtelnost. Spy je tajemný špión, který na sebe dokáže vzít podobu nepřítele, a tím tak infiltrovat jeho základnu. Když je uvnitř a je opatrný, naskýtá se krásná příležitost vykostit celou základnu, aniž by její obyvatelé cokoliv tušili. Jako zbraň má nejraději svůj nůž a pokud se v blízkosti nachází nějaká stacionární věžka, dokáže ji během chvilky zručně zneškodnit, a to pomocí svých malých náloží.

  
Chytej! * Enemy Spotted * Hopla!

Scout je vychrtlý človíček s nepřirozeně rychlýma nohama. Díky tomu se pohybuje dvakrát rychleji než ostatní hráči na bojišti, a tak se nesmíte divit, když vám doslova uteče před kulkou. Skákat umí rovněž vysoko a pokud si skok dobře načasuje, může hopsnout až dvakrát za sebou. Jelikož je rychlý, nemůže si dovolit nosit těžké zbraně, takže u něj najdeme odlehčenou brokovnici, pistoli a také baseballovou pálku, se kterou hbitě sráží i ty nejotrlejší protivníky k zemi. Pyro je ultimátním bojovníkem na blízko, hlavně díky svému plamenometu a brokovnici; zvlášť plamenomet způsobuje doslova peklo na zemi. Posledním představovaným je Engineer. Tento veselý chlapík je specialista na vše mechanické, jeho hlavní předností je znalost, umisťování a opravování stacionárních věží (kulometných či raketových). Dokáže také vytvořit teleporty, které mohou používat všichni členové přátelského týmu, což výrazně urychlí transport na místo poslední smrti. Jako třešničku na dortu jsem si nechal fakt, že má u sebe vždy početné zásoby munice, čili s ní rozhodně není třeba šetřit. A to se vyplatí.

Změna vzhledu vždy potěší

Co se týče módů, nic moc se bohužel neví, protože Valve Software drží informace tvrdě pod pokličkou. Přesto k nám něco málo uniklo, a tak třeba víme, že se můžete těšit na klasický Team Deathmatch a Capture the Flag. Hra bude samozřejmě obsahovat i módy zcela nové jako třeba Sudden Death mód, v němž se, na rozdíl od ostatních, nemůžete respawnovat. Dalším příkladem budiž mapa Dust Bowl, ve které má jeden tým minutu na to, aby si rozestavěl a naplánoval obranu dvou kontrolních bodů, přičemž po uplynutí času se je druhý tým pokusí zabrat. Role se poté pochopitelně otočí.

  
Co to je za čudlíky? * Poslední okamžiky před smrtí * Děkujeme, že kouříte

Jak je od Valve zvykem, většina map by měla být hezky zpracována a prozatím tomu vše nasvědčuje. Někteří herní novináři ze zahraničních serverů si některé z nich dokonce vyzkoušeli na vlastní kůži. Využiji tedy jejich poznatků a dovolím si říci, že level design je na vysoké úrovni a lokace jsou údajně skvěle hratelné a zábavné. V každé mapě si každý z charakterů najde své oblíbené místečko, a tak se nemusíte bát, že by se takový sniper neměl kde schovat. Většina místností má více možných vstupů i výstupů, čili se rovněž není nutné strachovat o místa oblíbená prokletými kempery, díky nimž se hraní někdy stává hodně frustrující záležitostí.

Těšit se či nikoliv?

Tím jsme pomalu narazili na grafickou stránku hry. TF2 poběží na domácím Source enginu, o kterém se v dnešní době již není třeba do detailů rozepisovat. Co však stojí za zmínku je fakt, že má hra jasný a těžko nepostřehnutelný komiksový nádech, což může na druhou stranu mnohé z vás udivit. Neví se, co vývojáře k tomuto rozhodnutí vedlo, ale musím uznat, že vizuální zpracování prozatím vypadá dobře. Pokud by si to někdo z vás nedokázal představit, určitě mrkněte na okolní obrázky. Je třeba dodat, že se však nejedná o bůhvíjakou novinku, protože s tímto nápadem už přišel Ubisoft, a to ve svém úspěšném titulu XIII.

Světlé stránky hry
  • je to Team Fortress
  • 9 různých druhů povolání
  • zcela nové módy
  • celková vyváženost a skvělá hratelnost
  • kvalitní audiovizuální zpracování
  • komiksový nádech
Temné stránky hry
  • absence nových nápadů
  • stereotypnost
  • bugy a z toho plynoucí neustálé updatování

Myslím si, že by na tuto multiplayerovou akci měl těšit opravdu každý z vás, obzvláště fandové předchozích dílů. Na samotný závěr tohoto článku jsem si ponechal ty nejčerstvější a hlavně nejzajímavější informace. TF2 totiž vyjde jako součást balení Orange nebo Black Boxu, který bude obsahovat HL2: Episode Two, nedávno připomínaný Portal a právě dnes představovaný Team Fortress 2. Robin Walker a Doug Lombardi v rozhovoru pro IGN prozradili, že by mohly tyto boxy spatřit světlo světa už toto září! Zároveň však upozornil, že pokud nebude jen jediná z těchto tří her zcela připravená, platí nadále nynější datum vydání, tj. Vánoce letošního roku. Doufejme tedy, že si Valve Software pospíší a vydá Orange nebo Black Box již toto léto, abychom si venkovní i herní sucho pořádně užili.

Jak se těšíme: 95%

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

2.  1.  2018 |
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

7.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A