Preview: TES: Oblivion - RPG nové generace

Sága The Elder Scrolls s sebou vždy přináší pokrok. Úžasná volnost, skvělá grafika a podmanivá hudba, to jsou hlavní výhody, bohužel často tak náročné, že předbíhají svoji dobu. Pojďme se zahledět do budoucnosti a spatříme svitek čtvrtý - Oblivion.
Preview: TES: Oblivion - RPG nové generace

Platforma: PC, Xbox 360
Žánr: RPG
Výrobce: Bethesda Softworks (
http://www.bethsoft.com/)
Vydavatel: Bethesda Softworks (
http://www.bethsoft.com/)
Homepage:
http://www.elderscrolls.com/home/home.htm
Předpokládané datum vydání: 21. 11. 2005

Příchod konzolí nové generace s sebou nese mnoho změn. Některé věci však zůstávají stále stejné - třeba série The Elder Scrolls. Vždy je na technologické špičce a tu bude letos kolem vánoc představovat konzole Xbox 360. Nám, hráčům, to skýtá mnohé nezanedbatelné výhody, jednou z hlavních však je nemožnost rovnat hru až za chodu záplatami. Možná se tak konečně dočkáme dílu, který bude v době vydání dokonce i dohratelný.

IV

V minulém týdnu jsme vám přinesli video, které ukazuje možnosti čtvrtého dílu. Ti šťastnější z vás jej nejspíše již viděli, méně šťastným vlastníkům pomalejšího připojení tak bude muset stačit alespoň mé vyprávění. Napnu své chabé síly a pokusím se zasytit váš hlad po vědění. Vždyť Oblivion za to stojí.

   
Ema má mísu. Máma mele Emu. Budeme mít maso * Temná brána se otvřela poblíž a tak zde vládne tma * Na interiérech si dali grafici záležet stejně, jako mnohé dámy na svých extreriérech

Pokud vás automaticky se spojením next-gen konzole napadne možnost kvalitnější grafiky, jste zde na správném místě. Čtvrtý svitek přinese možnosti dosud v RPG nevídané, které za normálních okolností spadají do náručí stříleček. Vždyť koho by při tvorbě hrdiny zajímaly různé fyzikální efekty. Okovy ve vězení mohou klidně ležet na zemi, řeknete si možná, ale to jste u asi u konkurence. Tady můžete očekávat dynamické osvětlení, které nechá ony okovy vrhat stín přesně dle jejich pohybu. Stačí do nich lehce strčit a už se kývají jako opravdové, a stejně tak si hraje jejich stín na zdi.

Drobnost, jak by někdo mohl namítnout, ale právě tisíce takovýchto detailů by mělo dát dohromady skvělý celek. Pokud se tedy najde přístroj, který by výsledné představení utáhl. Majitelé Xboxu 360 se v tomto ohledu mohou nám, vlastníkům PC, klidně smát, protože nemusejí řešit problémy s ovladači a složitým nastavováním grafiky. My zase se na oplátku zasmějeme jim, pokud se přeci jen vloudí nějaká ta chybka.

LIVI

Tvůrci her si v poslední době oblíbili číslovku šestnáct. Jak že se to pozná? Stejně jako konkurenční Gothic 3, i Oblivion se bude pyšnit šestnácti čtverečními kilometry herního území. Vnější prostory však nebudou dílem lidským, tedy s výjimkou měst, ale veškerou tvorbu nechali vývojáři z Bethesdy na počítači. Vysvětlili mu, jak vypadá les, jak rostou stromy a výsledek je lepší, než by člověk čekal. Jednotlivé kmeny se kymácejí ve větru, pod nimi jsou menší stromky a detaily nekončí ani u trávy.

   
Bu bu bu! * A když jsme došli do Mordoru, tak tamk bylo takový Oko * Proč musí být všde samí kostlivci?

Občas však v lese naleznete nějaké podivné ruiny z dob dávno minulých, jenž svým vzhledem připomínají starověké Řecko. Pak je jasné, že někde poblíž bude jeden z více než dvou stovek dungeonů. A můžeme si být jistí, že oproti dílu třetímu budou dávat smysl, protože jejich tvorba není náhodná, ale dílem programátorů. To má důsledky jak dobré - třeba již zmíněnou logiku a ucelenost - tak i slabší, protože nemůžeme čekat rozsáhlá podzemí, kterými nás dokázal unést legendární Daggerfall.

Překvapivě vašimi největšími protivníky nebudou klasické nestvůry. S těmi se velmi snadno vypořádáte, ať už pomocí zbraně a štítu, nebo magií. Pro ty plíživější jsou dokonce připraveny luky, ale to je vám málo co platné proti pastem, kterými mají být jednotlivá podzemí přímo prošpikovaná. Ať už se jedná o klasické šipky, komory s otravným plynem, nebo klidně i jezdící mříže, za něž by se nemusel stydět ani samotný Indiana Jones - se všemi si budete muset nějak poradit. Nejjednodušší asi bude je obejít, ale mnohdy se nevyhnete nutnosti dostat se přímo skrz ně.

   
Právě jsem si zlepšil schopnost psaní hloupých popisků * Stromy se pěkně kymácejí ve větru * Kravavý západ slunce

BLIVIO

Abych ale souboje jen tak neodflákl, vrátím se k nim pořádněa a s nimi si projdu i celým RPG systémem. Jak už jsme v sérii zvyklí, nebudou nás čekat žádné zkušenosti, ale pilné trénování. Kterou ze svých schopností používáte, ta se zlepšuje, ostatní se mohou posílit jedině cvičeními teoretickými. Jako vždy najdete po světě tisíce knih, z nichž některé vám pomohou s tréninkem. Stačí si přečíst něco o šermu a vašeho hrdinu hnedle budou v boji napadat lepší útočné a obranné manévry a zabíjení nepřátel tak bude hračka. A nebo také ne...

Klasicky je možno si vybrat mezi pohledem přímo očima vaší postavy, nebo pokud se rádi kocháte složitými bojovými pohyby, můžete nechat kameru za jejími zády. Ovládání souboje je stejně jednoduché jako v Morrowindu. Údery zbraní klasicky natahujete délkou držení příslušného tlačítka - a co nejde železem, to podlehne magii. Opět narazíte jak na kouzla klasická, tak i v podobě lektvarů, které vám dočasně propůjčí nějaké extra schopnosti. Ty pak můžete použít proti silnějším protivníkům, se kterými se občas musíte utkat. Pokud tedy nejste plíživé nátury a raději všechny neodstřelíte z dálky.

  
Za krále lichů! * A děj se přesový do Drážďan v době druhé světové * Odlesk sem, odlesk tam, odlesk kam se podívám

Co by to bylo za svět, kdyby jej tvořili jen nepřátelé? V císařství narazíte na devítku větších měst a sem tam i nějakou tu osadu či vesnici. Hlavní dějová linie vás povede za záchranou císařova syna, protože jeho otec byl zavražděn a otevírají se brány pekelné. Většina normálních lidí je tak vyděšena a připravuje se na obranu svých obydlí. Tisícovky NPC budou dělat obyčejné denní rituály, ale ne naskriptovaně. Tvůrci předurčí všem pouze jejich cíle a nechají umělou inteligenci, ať rozhoduje o jejich osudu. Můžete tak vidět ženy, co pro jistotu doma trénují lukostřelbu, stejně jako muže, kteří se ostražitě baví na ulicích o přicházející hrozbě.

OBLIVION

Uvidíme, co bude pravdy na slibech autorů, že každá vaše akce ovlivní každého jednotlivce a ten si pak bude o vás držet určité mínění. V Morrowindu to bylo vyřešeno prostě číselnou oblibou, uvidíme, zda v tomto směru pokročíme někam dále. Stále máte možnost postavy libovolně ukecávat, navíc se ale můžete rozhodovat podle jejich tváří. Pokud se při výběru vhodné akce usmívají, můžete si být skoro jisti dobrým výsledkem, ať už se jedná o úplatek nebo nevinný vtípek.

Na co se těšíme
  • The
  • Elder
  • Scrolls
Čeho se bojíme
  • Bugy od Bethesdy
  • Že to nerozjedeme

Byl bych poměrně překvapen, kdyby po předchozích dílech zůstalo ozvučení pozadu za grafickou stránkou. Vždyť melodie z Morrowindu mi dodnes znějí hlavou a dá se předpokládat, že u Oblivionu tomu bude nejinak. Již nyní se vydávám opečovávat svého křemíkového miláčka, aby zvládnul letošní tvrdou zimu. Předpokládám totiž, že jakmile Oblivion vyjde, ponese to těžce. A kdyby se najednou přestaly objevovat mé články, tak vězte, že za to bude moci právě Oblivion.

Těšíme se: 99%

Download: Ukázka hry s komentářem (120 MB)

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG
Výrobce: Bethesda Softworks | Webové stránky hry
  • Poutavý příběh
  • Nekonečná volnost
  • Dokonalá hudba a zvuky
  • Povedená grafická stránka
  • Možná příliš akční
  • Srovnávání monster s vaší úrovní

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konzolí nové generace

Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konz…

Hráči už si začínají dělat sranda i z profesionálního simulátoru Microsoftu.

19.  10.  2020 | | 2 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: hororový balíček a Layers of Fear 2 zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: hororový balíček a Lay…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

23.  10.  2020 | | 1 N/A