Preview: The Conduit – konečně pořádná akce na Wii

Wii se doposud profilovalo jako konzole pro tzv. causal hráče, ale co pravověrní pařani? Konečně se jim blýská na lepší časy, The Conduit se blíží.

Za touto hrou stojí zkušení matadoři z High Voltage Software, kteří se na vývojářské scéně pohybují již 15 let a mají za sebou tituly jako Call of Duty 2: Big Red One a Baldur's Gate: Dark Alliance, obě pro Gamecube, nebo America's Army: True Soldiers a Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 pro X360. Svou premiéru si také odbyly na Wii titulem Gyrostarr, který vyšel v distribučním systému WiiWare. Na nedávno proběhlé Tokyo Game Show měl The Conduit premiéru - tvůrci dovezli hratelnou alpha verzi. Přinášíme vám první dojmy z hraní a několikero videí.

 

Eric Nofsinger: „Většina Wii titulů je odpad a my se to snažíme změnit...“

The Conduit má šanci stanout na špicí Wii her. A to především svou grafickou stránkou. Tady vývojáři zapracovali a vyvinuli Quantum 3 engine, který z Wii dostává daleko více, než předchozí hry. Engine je na vysoké technické úrovni a z prvních hratelných ukázek je vidět, že Wii není jen PS2 s pohybovým ovládáním.

conduit_gallery_003.jpgconduit_gallery_005.jpg

„Myslíme si, že by se většina vývojářů a vydavatelů měla stydět za to, že nejsou schopni ani z části využít schopnosti platformy Wii. Většina titulů ani nevypadá jako pozdější PS2 tituly a to je podle mne podraz vůči všem vlastníkům Wii,“ rozčiluje se Kerry Ganofsky, CEO a zakladatel High Voltage Software. „Věříme, že 3rd party vývojáři potřebují snad jen trochu popostrčit. Wii je schopno předvádět daleko více než to, co jsme doposud mohli vidět. Doufáme, že naší hrou The Conduit nasadíme laťku všem ostatním daleko výš, než je doposud.“ dodává Ganofsky.

conduit_gallery_006.jpgconduit_gallery_008.jpg

Eric Nofsinger, jeden z nejdůležitějších lidí podílejících se na vývoji hry, k této problematice říká: „Většina Wii titulů je odpad a my se to snažíme změnit. Poslední rok jsme proto strávili zkoumáním technických možností Wii a dostali jsme z něj daleko víc, než si kdokoliv dovede představit. Máme spoustu pokročilých grafických efektů, které na Wii doposud nebyly k vidění a to vše při pevném framerate. Naším cílem je být nejvíce technicky inovativní vývojáři pro platformu Wii.“

The Conduit míří do Holywoodu

High Voltage Software se rozhodl, že pro svou hru vybere ten nejlepší možný dabing a tak se vypravil do Hollywoodu a uspořádal zde konkurz na obsazení dabérských pozic hlavních postav. Hlavnímu aktérovi hry propůjčí hlas Mark A. Sheppard, britský herec a muzikant, známý ze seriálů Battlestar Galactica, 24 či Firefly. „Myslím si, že příběh hry je úžasný a hráči si jí užijí,“ říká o hře herec. Dalším dabérem, který svůj hlas propůjčí John Adamsovi je William Morgan Sheppard, jehož jsme mohli vidět například v seriálu StarTrek: Next Generation či Babylonu 5. S dabováním her tento muž s pronikavým hlasem již zkušenosti má. Mohli jsme jej slyšet v několika dílech Medal of Honour, v Metal Gear Solid 2, v Escape from Monkey Island či StarWars: Force Commander. „Jedná se o povedený, zajímavý a velice dobře napsaný příběh,“ chválí Morgan Sheppard. Poslední, ale jistě ne nejmenší hvězdou, která vývojářům na spolupráci přikývla, není nikdo jiný než sám Kevin Sorbo, který bude dabovat teroristu Promethea. Tento americký herec je především známý jako Herkules ze seriálu Herkules: The Legendary Journeys a kapitán Dylan Hunt v seriálu Andromeda. Účinkoval také ve spoustě filmů, například v Kullovi Dobyvatelovi nebo v nedávném Meet The Spartans.

V krátkosti se podívejme, co Quantum 3 engine dovede a jaké grafické efekty je schopen vytvořit. Předně se jedná o efekty, které jsou normálně k vidění na ostatních next-gen konzolích u vertex a pixel shaderů – dynamické bump mapování, reflexe a lom světla/vody/... , stínování, pokročilé přechodové efekty, interaktivní voda, motion blur a mnoho dalších. Běžnému hráči tyto výrazy moc neřeknou, problém ale je, že tyto výrazy nic neříkají velkému množství Wii vývojářů!

Běžnému hráči tyto výrazy moc neřeknou, problém ale je, že tyto výrazy nic neříkají velkému množství Wii vývojářů!

Zde máme Quantum 3 engine v akci s názorným předvedením mnoha jeho vymožností

VIDEO: 481 'The Conduit - ukázka technologií'

Emzáci a superzbraně

O čem to vůbec bude? Tvůrci nejsou ohledně příběhu moc sdílní, ale poskládali jsme pár informací z uniklých střípků. Děj se odehrává ve Washingtonu, který se stal epicentrem emzáckého útoku. Nyní na řadu přichází hráč, jakožto agent tajné služby Ford, jenž musí odkrýt pravdu stojící za invazí. K tomu mu pomáhá velké spektrum zbraní a dovedností používat je. Sami tvůrci hru označují jako koridorovou FPS, stejně jako například Medal of Honour: Heroes 2, Resistance: Fall of Man nebo hry ze série Halo. Jednoduše je hra rychlá, boj je řešen stylem běž a střílej, žádné prodlevy a ke vší spokojenosti nám pomáhají velice futuristicky vymodelované superzbraně. Těšit se také můžeme na vyspělou AI a speciální zařízení zvané All Seeing Eye (ASE), což je jakýsi mimozemský scanner. Skrze něj budeme řešit malé logické hříčky, které ustavičnou akci lehce naředí.

VIDEO: 482 'The Conduit - trailer'

U ovládání se tvůrci nechali inspirovat hrami Medal of Honour: Heroes 2 a Metroid Prime 3. Naštěstí nezůstalo jen u kopírování, ale High Voltage Software přidal spoustu vlastních nápadů. Stále sice míříte wiimotem a postavě udáváte směr pohybu nunchakem, ale škála nastavení ovládání, citlivosti a především deadzone (která určí, jak daleko můžete pohnout kurzorem ze středu obrazovky, než se začne pohybovat perspektivní pohled) je obrovská.

conduit_gallery_012.jpgconduit_gallery_016.jpg

PC hráči si podle Nofsingera nastaví deadzone co nejmenší s nejvyšší citlivostí kurzoru a udělají z wiimotu velice ultimátní záležitost, jakou je kombinace myš+klávesnice. Na druhou stranu konzoloví hráči se spolehnou na míření ve větší deadzone se střední citlivostí.

Nikdy nezabiješ bližního svého

Další vlastností hry, kterou se chtějí High Voltage Software zapsat do dějin konzole Wii, je multiplayer. Ten má být umožněn až šestnácti lidem v online modu a čtyřem při splitscreenu. Online multiplayer bude evidentně využívat servery Nintenda, takže se asi bohužel dočkáme nepříjemností s obstaráváním friends kódů, ale není zatím nic pevně dáno, takže nebudeme předbíhat. Další novinkou v multiplayeru, kterou The Conduit bude obsahovat, je WiiSpeak. Malá krabička na televizi vám umožní real-time hlasovou komunikaci.

Nofsinger: „Je zde nesmyslyný a neustále se opakující argument, který tvrdí, že majitelé Wii nechtějí „dospělé“ tituly...“

První hands-on dojmy ze zahraničních serverů jsou bohužel v mnoha ohledech rozporuplné. Jedni tvrdí, že hra v pohybu sice vypadá dobře, ale není to nic jiného, než nablýskaná PS2 grafika, jiní zase tvrdí že grafika je podobná, ne-li stejná jako u launchových X360 titulů. Ovládání a samotná hratelnost je ale prý zvládnutý na jedničku. Ať se jedná o házení granátů, přes citlivost ovládání, až po samotné zabíjení oněch obrovských monster z vesmíru. Při první možné příležitosti vám přineseme naše vlastní dojmy, teď pouze několik citací ze zahraničních serverů:

theconduit8_cg_sept26.jpg

Nejvíce mě zaujaly pohyby a animace nepřátel, kteří vypadaly tak, jak bych si je v tomto prostředí představoval. A také hraní si s All Seeing Eye (ASE) – zařízením, které se používá k odhalení tajných dveří/... a k odemknutí logických sekvencí – toto je velice hezké a unikátní řešení, které pomáhá udržet hráčovu pozornost.“

Randy Nelson, Joystiq.com

I když vystavovaná verze byla pouze pre-alpha, vypadala o dost lépe než Red Steel. Metroid ovšem v mnoha ohledech vypadá lépe, ale na to Eric Nofsinger řekl: „To je jako by jsi prohlásil, že jsi lepší než Ježíš,“.“

AJ Glasser, Kotaku.com

The Conduit vypadá fantasticky. … Úroveň grafických detailů a celkově vyvedení grafiky vám navozuje pocit jako by jste hráli X360 hru, v porovnání se současnými Wii tituly. Je to naprosto neuvěřitelné! High Voltage Software posunuly možnosti konzole o velký kus dopředu, dokonce jsme čekali kdy se z bílé krabičky začne kouřir. Je to pěkně velký skok oproti, řekněme, Red Steelu.“

Stephen Johnson, G4TV.com

Teď už jen čekat

Jak jsem uvedl na začátku a především v článku, opravdoví hráči se mají na Wii na co těšit. Dlouho jsem hledal slova závěrem, až jsem natrefil na následující prohlášení Erica Nofsingera, jednoho z hlavních lidí stojících za The Conduit, tak doufám, že se nebudete zlobit když je použiji:

conduit_overview_cg_ahndoiw_gall_003.jpgconduit_overview_cg_ahndoiw_gall_007.jpgconduit_overview_cg_ahndoiw_gall_012.jpg
 

„Je zde nesmyslyný a neustále se opakující argument, který tvrdí, že majitelé Wii nechtějí „dospělé“ tituly, když žádné z těchto dospělých her nekoupíte. A ještě větší nesmysl je, že jim jde pouze o hratelnost. Samozřejmě jim jde o hratelnost, ale my věříme v to, že chtějí taky skvělou grafiku. Při vývoji Conduit se snažíme vytvořit Wii hru, která bude mít skvělou hratelnost, ale bude vypadat jako X360 titul a myslím, že našlápnuto máme velice dobře.“

 

Dostupné pro: Wii
Žánr: Akce | střílečka
Výrobce: High Voltage Software | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 26. června 2009
Diskuze (4) Další článek: Extra Klasika: Empire Earth II, Trainz a F.E.A.R.

Témata článku: , , , , , , , , , , ,