Preview: The Legend of Zelda - Phantom Hourglass - další záchrana nevinné princezny

Řítí se na nás další část Zeldí ságy, od které mnozí očekávají mnohé. Staronové principy vyvolávají spekulace a dohady, ale pravda je jen jedna. Připojte se k naší exkurzi za jednou z nejočekávanějších her na handheldy a zjistěte, co lze očekávat a na co se připravit.
Preview: The Legend of Zelda - Phantom Hourglass - další záchrana nevinné princezny

Platforma: NDS
Žánr: akční RPG
Výrobce: Nintendo (
http://www.nintendo.com)
Vydavatel: Nintendo
Homepage:
http://www.zelda.com/universe/game/phantom/
Předpokládané datum vydání: Srpen 2007

Když jsem se prvně doslechl o představení nové hry v Zeldí sérii na handheldy, je jasné, že jsem samou nedočkavostí nadskočil. Pro mě je Nintendo DS zmenšené Nintendo 64, na kterém vyšla zcela jasně nejlepší Zelda všech dob - Ocarina of Time. Nemohl jsem se dočkat, co nám to ti kluci japonští zase vykouzlí za skvost, a v hlavě si začal promítat všechny doposud vydané 3D díly. Jak to tak u nově ohlášených titulů bývá, videa nikde, obrázky nikde; nezbývalo než klepat prsty o stůl a čekat a čekat. Kdo si počká, ten se dočká a stejně jsem se dočkal já. Bohužel to pro mě nebylo zrovna příjemné zjištění, spíše mě polil studený pot a v zádech jsem ucítil kudlu. Ptačí pohled? To nemyslí vážně. Ptačím pohledům mělo u Zeldy odzvonit zároveň s posledním 2D dílem pro GBA, Minish Cap. Očekávání vystřídalo mírné zklamání, i když mně bylo jasné, že Nintendo není radno podceňovat. A jak to tak vypadá, v tomto případě to platí dvojnásob.

  

Hezky na začátek

Jak jsem tedy uvedl, zapomeňte na styl ala Ocarina of Time, tady se hraje jiná liga; stejně jako v dobách NES, SNES a GBA, i tady kamera zabírá našeho ušatého hrdinu seshora. Jestli chtěli tvůrci jakýmkoli způsobem oživit upadající (ale přesto skvělou) sérii nebo jim došly nápady nebo jen rádi experimentují, to nevím. V dnešní době monumentálních level designů a velkolepých záběrů kamery to vypadá dost nemotorně, zvlášť jedná-li se o hru, jejíž předchůdci nádhernou architekturou přímo hýřili. Jak se ale zdá, vše klaplo na jedničku, nebo se tak alespoň dá usuzovat z ohlasů z celého světa. Chvála sem, chvála tam, člověk už pomalu začíná žárlit, že si Japonsko dávno hraje a my ještě musíme čekat.

Aby to zase nevypadlo moc jednotvárně, celá hra z ptačího pohledu snímána není. Jsou tady jiné pasáže, převážně plavba po moři, kde je kamera plně ovladatelná a poskytuje nádherný výhled. A propos plavba po moři, jak jistě víte, Phantom Hourglass je přímé pokračovaní vynikajícího Wind Wakeru z Gamecube (ti, kdo nevědí, se to právě dozvěděli), jehož hlavním charakteristickým bodem bylo moře. Obrovská plocha modré barvy s 49 ostrovy a ostrůvky, kde plavba z jednoho koutu do druhého mohla zabrat i více než patnáct minut! Mnoho lidí bylo jistě znechuceno (já osobně jsem byl nadšený), vždyť ze všech stran přilétaly stížnosti o stereotypu a zdlouhavosti. Jestli byla plavba ve Wind Wakeru dobrá či špatná, to se můžeme opravdu jen dohadovat. Jisté ale je, že plavba v Phantom Hourglass bude jiná.

  

Největší změna spočívá v tom, že loď, nyní jakýsi miniaturní parník, není plně pod hráčovou kontrolou. Ten může na dotykovém displeji nakreslit dráhu plavby, ale tím jeho ovládání lodi končí. Tedy pokud nepočítám střílení z děla a používaní jiných „udělátek“. Samotné moře je pak mnohem kompaktnější, i když o žádný rybníček se jistě nejedná. Skládá se ze čtyř částí se svými unikátními ostrovy, přičemž každá část se odemkne až po nalezení speciální mapy v jakémsi hlavním vodním dungeonu. Plavba mezi ostrovy samozřejmě nebude jen o nakreslení čáry a čekání, na cestě budou vyskakovat různé překážky a nepřátelé. Pro zkoumavé hráče, kteří si rádi hrají na piráty, se nabízí i možnost hledání pokladu (ovšem je potřeba mapa s velkým X, jinak byste hledali jehlu v kupce sena).

Hybaj za dobrodružstvím

Klasické chození po souši se ale vrací ke starým principům, ovšem nyní je vše zabaleno do balíčku s jedinečným ovládáním. Celá hra jde hrát jen přes dotykový displej, samozřejmě je jen na hráči, co si zvolí. Tento nový způsob se ale zdá být zvládnuty na výbornou, což jistě přijde vhod začínajícím uživatelům tohoto handheldu. Umístění stylusu na displeji symbolizuje malá víla (dobře známá z Ocariny), která taky slouží pro interakci s okolím - pomáhá poznat, s čím a jak se dá manipulovat. Boj probíhá taky přes „dotykáč“, klepnutím stylusem hrdina bodne, rychlým táhnutím sekne a rychlým nakreslením kruhu kolem něj vznikne znalcům známý kruhový útok, vhodný hlavně pro případy, kdy je kolem příliš mnoho nepřátel.

  

Nepřátele mají být variabilní, ať už druhem či způsobem jejich zdolání. Ze začátku hry přijdete do kontaktu s obyčejnými potvůrkami, na které obrazně řečeno stačí silněji kýchnout, abyste se jich zbavili. Později ale nastoupí protivníci těžšího kalibru, na něž už bude třeba strategie. No a jak už to v Zeldí sérii bývá, když se nebojuje, tak se řeší puzzle. Stejně tak to platí i zde, podle dostupných informací si s nimi tvůrci dost vyhráli a o variabilitu nebude nouze. Osobně puzzle vložky ve hrách vděčně přijímám, přeci jen je dobré, když si člověk odpočine od všech těch mečů, motorových pil a brokovnic.

Co se týče klasického adventuření, nechybí spousta NPC, různorodých volitelných úkolů a hledání tajných míst. Bavíme se tady přece o Zeldě, ne?

Jako z pohádky

Vizuální styl přebírá žezlo od Wind Wakera, i když je jasné, že na kvality svého taťky nemá - taky jede na slabším hardwaru. I tak ale vše vypadá skvostně, cel-shading je zvládnutý bravurně a textury se ani po přiblížení kamery nerozpadnou na hrst velkých bloků. Hra opravdu ždímá NDS, jak jen to jde, což doufám "vyhecuje" ostatní vývojáře k lepším výkonům (ne že by na NDS nebyly opravdu hezké hry, jen je jich pomálu). Postavy jako Tetra jsou zpět, možná trochu roztomilejší, než dřív (divím se, že je to ještě možné), ale pořád jsou to ti samí páprdové, i když o pár polygonů chudší.

Na co se těšíme
  • Čistá esence hratelnosti
  • Kompaktnější plavba po moři
  • Nespočet hádanek
  • Unikátní ovládání
Čeho se bojíme
  • Kamera

Co je to vůbec ten Phantom Hourglass? Jsou to jakési přesýpací hodiny, ukrývající písky času. Samozřejmě nejde o plagiát Prince z Persie, tady mají úplně jinou úlohu. Tyto hodiny dávají svému nositeli čas na bezpečný průzkum starobylého vodního chrámu, který jsem zmiňoval dříve. Jakmile čas vyprší, začne postavičce rapidně ubývat zdraví, což jak jistě uznáte, není zrovna milé. Když to shrnu, jedná se o koncept „vletět do hlavního dungeonu, najít jednu ze čtyř hlavních map, pomocí ní vplout do neprobádané oblasti, splnit tam hlavní quest, čímž se navýší množství písku času a s tou se vrátit zpět do hlavního dungeonu a prozkoumat ho hlouběji pro nalezení dalších map“. Zní to jednoduše, nezapomeňte ale, že jde jen o hrubý nástin.

Kdy že to bude?

Evropské datum vydání je stanoveno na srpen tohoto roku, což zájemcům určitě vyloudí úsměv na tváři. Je to taky jeden z mála případů, kdy nějakou hru dostane Evropa dříve, než USA, tak si toho važme. Rozhodně si odložte na tuhle pecku peckoucí nějaký peníz, bude to stát za to. A kdo ještě není rozhodnutý, může si počkat na naši recenzi, která vyjde, jakmile se nám tenhle skvost dostane do spárů. Nevím jak vy, já si ale jdu kousat nehty nedočkavostí.

Jak se těšíme: 95%

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

2.  1.  2018 |
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

7.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A