Preview: The Suffering: Ties That Bind - Torque se vrací

Zabil svou ženu a děti. Zbláznil se z toho. Zavřeli ho do vězení a doufali, že se ho zbavili... Osud tomu ale chtěl, že se jako jediný zachránil, když věznici přepadla banda mutantů. Nyní se vrací a věřte, že nic z jeho mužnosti mu nechybí. Naopak – je ještě silnější než dřív a jeho kotlety jsou ještě hustší. Torque se vrátil, třeste se!

Žánr: Hororová  akce
Vydavatel: Midway
Datum vydání: srpen/září 2005

Vinaři to mají jednoduché. Dobrý ročník poznají už dávno před tím, než začnou tisknout viněty a s předstihem mohou své zákazníky připravit na to, že „letos se zkrátka urodilo“. Život herních recenzentů oproti tomu připomíná práci řezníka na jatkách. Je to hlavně díky tomu, že většinou nevědí, do čeho jdou.

   

Mámo, já bych jed! * To se ti to lítá, když máš vrtulník * Za maminku, za tatínka a ještě jedna za tatínka - a ještě jedna za…

A oni jsou pak ale těmi, kdo ukazují palcem buďto nahoru, nebo dolu. Často jsou to totiž oni, kdo rozhodne o tom, zda bude vypasené prase žít nebo zda se z něj stane jen další položka na pultu s uzeninami. V případě Ties that Bind budou mít rozhodování těžké. Nejde totiž ani tak o plnohodnotné pokračování povedeného hororu z loňského léta, ale spíše o objemnější datadisk, který by měl vylepšit nedostatky – žádné výrazné změny tedy nečekejte.

Zrůdy všech zrůd

Na jaká monstra se vlastně můžeme „těšit“? Ruku v ruce se změnou dějiště jdou právě i nepřátelé, kteří sice budou připomínat známá monstra z jedničky, budou však lehce pozměnění. Například do zelena zbarvený a stříkačkami ověšený maník z minula bude nyní připomínat spíše narkomana.

Nouze ale nebude ani o nové nestvůry; fantazie autorů je – zdá se - nevyčerpatelná a dáte-li si tu práci jednotlivé příšery pozorovat, zjistíte, že ve většině případů jde o normální lidi z ulice. Takový úředník bez končetin, pes s lidskou hlavou nebo třeba pavouk, který ponese na zádech hned několik kulometů... Ledaskomu nažene strach již samotný popis monster. Uvidíme ale, jak to bude fungovat v praxi; sliby autorů byly obrovské i posledně a i když monstrům nechyběl punc originality, co do počtu citelně ztrácela a brzy se jich hráči přejedli.

Neznalost neomlouvá

Tím, že se nebude jednat o žádnou převratnou novinku, se netají dokonce ani sami autoři. I to je jeden z důvodů, proč hra ponese pouze jiný podtitul a nebude se honosit dvojkou v názvu. Ruku v ruce s tím počítají tvůrci i s hráčovou znalostí původní hry; pokud vás The Suffering minul, rozhodně nepřijdete o to hlavní, ale budete ochuzeni o všudypřítomné narážky, které bez znalosti souvislostí nebudete mít šanci pochopit. Vzhledem k tomu, že se původní verze hry chlubila hned třemi různými konci, je její znalost prakticky nutností – autoři slibují, že si do Ties That Blind budeme moci nahrát uložené pozice z minula a pokračovat přesně tam, kde jsme skončili.

Navazovat ale nebude jen příběh. Všechny vaše skutky z minulosti budou promítnuty i do současnosti, což znamená jediné; na své cestě budete potkávat známé postavy, které se k vám budou chovat podle toho, co jste jim minule (ne)provedli. Dále tu je samozřejmě možnost začít úplně od začátku a NPC postavy se k vám potom budou chovat úplně jinak. To by spolu s několika dalšími dějovými liniemi mělo být zárukou dlouhotrvající zábavy.

Autoři sice nepřímo naznačili, že tentokráte různých zakončení nebude tolik, přesto však příběh dozná jistého posunu vpřed. Nemám teď namysli přímo novou dějovou zápletku - ta je snad samozřejmostí – ale mnohem nelineárnější děj. Nyní bude mnohem více záležet na každém vašem kroku a málem i na každém jednom slůvku v dialozích, protože zatímco minule bylo již předem jasné, že vaším úkolem bude pozabíjet všechny nestvůry ve vězení a při tom z něj nějak utéci, teď se dostanou ke slovu i atraktivnější lokace s novými zrůdami a úkoly.

   

Torque potí krev * Akrobatická skupina Injekční jehla & syn * Každý jsme nějak začínali, každý nějak skončíme

Hra na city

Příběh obecně bude pojat zcela odlišným způsobem. Stísněnost vězeňských prostor nahradí obrovské lokace, malé cely vystřídají exteriéry velkoměsta… Řeknete si, že by to s dějem jako takovým souviset nemělo, jenže opak je pravdou. Budeme navštěvovat místa, kde Torque vyrůstal. Stejně jako minule byste se totiž měli s hrdinou v první řadě sžít.

K tomu by měla opět napomoci především hra na city, která se v původní hře autorům velmi vydařila. Nebudou tedy chybět duchové vašich dětí, kteří vám budou připomínat váš hrozný čin. Stejně tak se nejednou setkáte i s vaší ženou Carmen.

Jinými slovy - hrou na city nemám na mysli nic jiného, než sérii animací a retrospektivních videí, díky nimž bychom opět měli obnovit symbiózu z minula. Protože pakliže se něco původnímu Sufferingu povedlo na výtečnou, byly to právě všudypřítomné emoce, které ze hry udělaly spíše kvalitní interaktivní thriller křížený s hororem. Nemluvě o hutné atmosféře.

Pocit že jste opravdu „tam“ by měly dodat i NPC postavy. Opět jich bude nepřeberné množství a opět bude záležet na každém vašem kroku. NPC totiž mají sloní paměť; jakmile jim něco provedete, je jediné cesty zpět - přes load. Do značné míry se ke slovu dostanou i morální otázky; nečekejte však nic ve stylu Knights of the Old Republic. Zde jde spíše o jednoduší dilemata typu „zabít, či nechat žít?“.

   

Když vyrazí kostlivci do ulic, může je zastavit jen jediný muž * Něco takového bych doma mít nechtěl * A zombí roku 2005 se stává…

Z Baltimoru až na konec světa

Jak jsem již naznačil, Ties That Bind se bude odehrávat v mnohem větších lokacích, než tomu bylo posledně. Prostředí velkoměsta v sobě skrývá mnohá překvapení, takže se můžeme těšit na takové lahůdky, jako podlouhlé temné uličky ala Benátky, továrny, podzemní tunely a dokonce zavítáme i do baltimorské věznice. Určitě vám vrtá hlavou, proč by se Torque vracel do míst, které ho málem stálo krk. Rozřešení je jednoduché; hlavní dějová linka se totiž bude opět motat kolem zrádných mutantů - a jak se zdá, epicentrum této zkázy je právě zde.

Na likvidaci všech těch záporňáků nám poslouží hned několik způsobů; jsou tu samozřejmě klasické střelné zbraně, ale chybět nebudou ani Torquovi ojedinělé schopnosti. Dokonce mu jich od minula pár přibylo a staré se dočkaly různých vylepšení. Neotřele zní hlavně možnost změnit formu monstra, v něž se náš „hrdina“ přeměňuje.

Vylepšení sem, vylepšení tam

Vylepšení se dočká i umělá inteligence. Tupá monstra by měla nabrat i na síle a obecně se tak dá říci, že hraní bude mnohem obtížnější. Připočteme-li k tomu přítomnost vojáků, kteří mezi sebou dokonce budou komunikovat a ve stylu Far Cry se na vaší likvidaci i dohadovat, tak myslím, že po stránce hratelnosti nás strašák jménem Nuda jen tak nedostane.

Na likvidaci monster – většinou se jedná o neživá stvoření, takže zabíjení nepřipadá v úvahu – budete samo sebou potřebovat nějakou tu zbraň. I na tomto poli tvůrci nezaháleli a nabídnou hned trojnásobný počet zbraní  oproti původnímu Sufferingu. To ale rozhodně neznamená, že se budete moct oddat svým zabijáckým smyslům a udělat z hraní pravá jatka; ba naopak – v mnohem větší míře bude uplatněna taktika, protože si s sebou nyní nebudete moct vzít vše, co po cestě najdete. Stejně jako ve skutečnosti bude mít i náš virtuální hrdina jistá omezení.

   

Zakrslý úředník * Správný muž má mít nůž... * ...a čím větší, tím lepší

S trendem vylepšování a přidávání nových prvků půjde ruku v ruce i ovládání, které by mělo konečně být pro majitele PC mnohem pohodlnější. Opět ale s největší pravděpodobností nepůjde o převratné změny. Společnost Midway přeci jen dává přednost konzolovému trhu, kde mimochodem i původní Suffering slavil větší úspěchy, než na PC scéně. To mělo za následek i horší vizuální zpracování, které by rovněž mělo být mnohanásobně vylepšeno.

Grafický engine ale bude původní, takže ona vylepšení nejspíše nebudou nijak zásadní. Audio stránka by oproti tomu opět měla být fascinující. Bez nadsázky. Vždyť kde jinde než v hrách, kde jde o požitek, pocity a atmosféru, by měla být zvuková stránka tím nejlepším?

Těšíme se
  • Nová prostředí
  • Emotivní zážitek
  • Noví nepřátelé
  • Torquovi chlapácké kotlety
  • Zvuky a hudba
Bojíme se
  • Grafika
  • Bude stát pár změn za koupi?
  • Umělá inteligence

The Suffering: Ties That Bind vypadá jedním slovem slibně. Sice se herní koncept ani v nejmenším nezměnil, přesto by se ale vše mělo vylepšit a celkově by tak hra měla být minimálně o třídu výš než starý Suffering. Jediné, co mne tak trochu straší, je grafika. Ani minule totiž nebyla z nejdokonalejších a tak jsem opravdu zvědavý, jak se ji autorům podaří vyšperkovat. Každopádně pravdu se dozvíme už koncem léta.

Zní to sice slibně, ale na úplně "novou" hru to nevypadá. Ani datadisk to není… Jistojistě se ale máme na co těšit!

Jak se těšíme: 80%

Diskuze (1) Další článek: Prodejnost videoher v Japonsku: PSP se drží

Témata článku: