Preview: The Wheelman – Vin Diesel bez servítek

Zajímá vás, jak by mohla vypadat hra, která by kombinovala GTA či Mafii s Vinem Dieselem? Tady je.

V dnešní době se, podle mého názoru, akční hry nejčastěji dělí na dva typy. První používá předem nastavený lineární postup; stačí střílet na všechno, co vám přijde pod ruku a občas vyřešit nějaké to puzzle. Přestože jsou zde výjimky jako například Far Cry, kde je hráči umožněno řešit jeden problém více způsoby, pořád se nejedná o plnohodnotnou svobodu pohybu.

Plešatá hlava, drsný výraz a hlavně svaly takové, že sotva projde dveřmi. Toť Vin Diesel, který se nám představuje jako agent Milo Burik

Tu umožňuje až druhý typ, kde si prostě chodíte po rozlehlé lokaci, čas od času někoho odbouchnete, splníte úkol a když se vám zachce, pokračujete v hlavní příběhové linii. Tento případ je už delší dobu zastoupen herní sérií Grand Theft Auto, která se dočkala opravdu nevídaného úspěchu.

wheelman 1.jpgwheelman 2.jpg

Tigon Studios, stojící za akcí The Chronicles Riddick: Escape from Butcher Bay, chce představit vizi jakéhosi svého GTA (nebo možná spíš Drivera), ovšem zda se bude jednat o vizi úspěšnou, to se dozvíme až po vydání hry - jisté ambice tahle hra však má. Není divu, Riddick byla skvělá hra. Autoři se tedy opět vrhají do projektu podle filmu, ale pro nějaké přílišné obavy není důvod - už předtím ukázali, že umí.

Vin Diesel dobývá Ameriku… ehm Barcelonu

Plešatá hlava, drsný výraz a hlavně svaly takové, že sotva projde dveřmi. Toť Vin Diesel, který se nám představuje jako agent Milo Burik. Je tajně nasazen do Španělska (konkrétně Barcelony), aby se vydával za nájemného řidiče a vypomáhal tak různým kriminálním živlům. Možná vám v tomto typu her chyběla větší míra interaktivity - přece jen když jedete autem 150 km/h a napálíte to do telefonní budky, která mimochodem vyvázne bez škrábance, na zážitku to moc nepřidá.

art.jpg

Poslední dobou se tyto nedostatky napravují a to samé si dali za úkol i tvůrci této hry. Sice neslibují komplexní destrukci ála Red Faction, ale i tak by mělo jít o propracovaný systém kolizí. Barcelona plná létajících střepů, kol a kdoví čeho ještě… No nezní to lákavě? Nic jiného se snad ani nedalo čekat, když se jedná o hru, která na adrenalinových honičkách a velkolepých bouračkách staví. Výsledek pak připomíná akci jako v Burnout, ovšem v jiném podání.

Auta, auta, autíčka

Akce se však nemá zaměřit na pěší sekce (kterých bude asi jen 20 % v celé hře), ale spíše na jízdu v autě, což dokazují první ukázky. V nich třeba můžeme Milo Burika vidět, jak své auto otočí o 180° a střílí na pronásledovatele v podobě barcelonských policistů. Samozřejmě, střílení z auta už bylo použito mnohokrát, ale určitě nešlo o takové – dá se říct kaskadérské – kousky. Taškařice s autem mohou oživit hraní, proto je vítám s otevřenou náručí. Komu by se taky chtělo pokaždé, když potká nepřítele, vyskakovat z auta ven.

wheelman 3.jpgwheelman 4.jpg

Ke všem těmto vylomeninám bude potřeba focus, což je stavový ukazatel, který se bude postupně při používání těchto fint vybíjet. Jeho zpětné nabití ale nemá být podle tvůrců nijak složité, jelikož se tak bude dít vždy, když autem do něčeho vrazíte nebo se dostanete do vzduchu. Nutné je naučit se své auto pořádně ovládat, protože výše zmíněné „dovádění“ bude nejspíš jediným způsobem, jak si focus opatřit.

Můžeme Milo Burika vidět, jak své auto otočí o 180° a střílí na pronásledovatele v podobě barcelonských policistů

Vše to zní skvěle, obávám se ale jisté stereotypnosti, protože až na pár triků s autem se v ukázkách nic převratného neobjevilo. Sice se najdou prvky, např. v podobě efektivních filmových scén, které se sem tam aktivují při výbuchu, nebo najetí na plošinu, ale i toto může brzy omrzet. Záleží jen na tom, jaké tempo autoři nasadí.

Pixel sem, pixel tam

Po grafické stránce je na tom Wheelman prozatím solidně. Těžko se to stylisticky vyrovná nádherným screenshotům z Mafie 2, ale i tak si kvality hra udržuje. Modely jsou propracované (hlavně na Vinu Dieselovi se autoři pořádně vyřádili), na druhou stranu prostředí mi občas připadlo umělé, až plastické.

Vývojáři se jistě snaží, aby jejich hra vypadala co nejlépe – to přeci měl být největší přínos nextgen konzolí - někdy se snaha ale změní na přeplácanost. Znáte to, to je když se lesknou i tkaničky u bot. Doufejme, že se tento symptom Wheelmanovi vyhne obloukem. To ale nemění nic na faktu, že se jedná o detailní provedení Barcelony a že o dostatek místa pro manévrování nebude nouze.

wheelman 5.jpgwheelman 6.jpg

Z vlastní zkušenosti se předem obávám špatného frameratu PS3 verze, jelikož současná hratelná verze má problémy i na Xboxu 360, na který je vývoj podstatně jednodušší. Vše je ale prozatím ve vývoji, proto není třeba zbytečného stresování. Tvůrci mají dost času na vyladění hry, sami se nechali slyšet, že si dali za cíl dosáhnout stabilních třicíti snímků za sekundu. 

wheelman 7.jpgwheelman 9.jpg

Musím uznat, že se mi Wheelman líbí. Má potenciál, ale i tak k němu budu přistupovat s mírným odstupem, hry podle filmů často můžeme házet rovnou do odpadkového koše. Jsou sice výjimky, ale je jich jako šafránu. Už jednou nás lidé v Tigon Studios překvapili, třeba se jim to opět podaří. A kdyby ne, série GTA či Mafie zůstane dobrá už „nafurt“. Než se ale naskytne možnost pořádně tomuto kousku nahlédnout pod kapotu, slunce ještě několikrát zapadne. Do té doby můžeme jen a jen spekulovat.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Third person akce
Výrobce: Tigon Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 20. března 2009
  • Rychlost, akce, spád
  • Spektakulární efekty
  • Příjemné ozvučení a atmosféra
  • Při delším hraní může nudit
  • Mrtvé město
  • Nic moc grafika
Související články
  1. Nové hry na obzoru: Filmové hrátky
  2. Recenze: The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay – zachraň se, kdo můžeš!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A