PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Tiberium – rozkaž a zastřel

Po dlouhé době se chystá střílečka z prostředí Command and Conquer, tentokrát prý půjde o výrazně větší úspěch. Potvrdí se slova tvůrců, nebo jen hledají vhodné zasazení pro svoji hru? Podívejte se s námi, zda i Tiberium jako hra bude nakažlivě chytlavé.

Platforma: PC, X360, PS3
Žánr: FPS
Výrobce hry: Electronic Arts (
http://www.ea.com)
Vydavatel hry: Electronic Arts (
http://www.ea.com)
Homepage hry:
http://www.tiberium.com/
Předpokládané datum vydání: Rok 2008

Bylo nebylo, jednoho krásného dne, asi tak pět let zpátky, vznikla střílečka Renegade, v níž jste se poprvé dostali do světa strategií Command and Conquer. Abych byl přesnější, do světa tibériových válek, protože série CaC měla ještě pár odboček směrem k alternativní přítomnosti. Pokud se něco nepokazí, tak se přibližně do roka dočkáte další střílečky, která bude žít šťastně až do smrti. Konec pohádek, podívejte se sami, co se na vás chystá.

  
Vidím světlo na konci tunelu * Co je to za screen? Scrin? * Vega, Ricardo Vega

Základem stříleček z pohledu první osoby bývá většinou ona první osoba. V případě Tiberia se jedná o týpka jménem Ricardo Vega. Nejen že má pěkně drsné jméno, ale také slušnou hodnost předsunutého bojového důstojníka, zařazeného do speciální jednotky RAID (Rapid Assault and Intercept Deployment). A s trochou odhadu je jasné, že se bude jednat o skupinu vojáků speciálně vycvičených na boje v první vlně, rychlé nasazení, zásah a nenápadné zmizení dříve, než si protivníci uvědomí, že byli obráni o nárok na budoucnost. Pokud tedy nepočítáte možnost posmrtného života.

  
To se ti běží, s robotama za zády * Orca vás vítá * Kdo říkal, že raketomet je jen na jednu raketu?

Jako velitel jedné z úderných jednotek dostanete do rukou smrtící arzenál v podobě ochranného obleku a jedné zbraně. Pokud vám přijde, že se autoři zrovna dvakrát nepředali, tak je vhodné podotknout, že ona zbraň zřejmě poctivě studovala televizní reklamy a přichází v příjemném balení čtyři v jedné. Jedná se tedy zároveň o raketomet, granátomet, útočnou rychlopalnou pušku a zbraň chrlící energetické výboje s vysokou přesností na velké vzdálenosti (koho nezajímají efekty, spokojí se s praktickým označením sniper). A aby nebylo možností málo, i váš oblek není obyčejná uniforma, ale dokáže vás ochránit před nepříjemnými efekty Tiberia, stejně jako dostat z nejedné šlamastyky díky zabudovaným tryskám. Jak jsem říkal, nenápadně zmizet se občas hodí.

  
Ještě orlíka GDI na slipy a je to dokonalé * Master Chief? Ne, Ricardo Vega * Na hrudníku je třeba vyrýsovat svaly i přes oblek

Zmínka o Tiberiu asi probudila nejednoho stratéga, který již strávil slušný čas mumláním o jakýchsi akcích pro hlupáky. Nejen střílením je totiž živ důstojník, velkou část práce za vás zvládnou udělat vaši podřízení. Stačí jim jen vhodně rozkázat a máte problémy vyřešeny. Stejně jako ve strategiích vám navíc pomůže kontextové rozkazování, kdy stačí ukázat na cíl, vybrat si, které jednotce rozkazujete, a daná skupinka už podle cíle pozná, co má udělat. Pokud ukazujete na nepřítele, pokusí se jej zneškodnit, jakmile ji odkážete do míst temných a okultních, spokojeně tam odkráčí.

  
Rychlá Rota zasahuje

Přitom jako vaši podřízení mohou fungovat různé skupiny od běžných vojáků s puškami, raketomety a dalším vybavení, přes ozbrojené roboty, až třeba po útočné helikoptéry Orca. Většina jednotek, se kterými jste se mohli seznámit ve strategiích, se vrací pod vaším vedením, některé dokonce při cestě stihly pobrat i nějaké to vylepšení. Děj hry se totiž odehrává až po třetí tibériové válce, kdy byla zažehnána invaze nepřátelské rasy Scrin, a GDI, ta hodná strana, za níž hrajete, se už musí jen postarat o bezpečnost na Zemi a problémy s Tiberiem a Bratrstvem NOD. Nic nového, nepočítám-li, že některé z tajemných budov Scrinů zůstaly nedotčené a zavřené, takže se s cizáky možná stejně ještě utkáte.

  
I na Scriny platí výboje a náboje * Na Petěrburg! * A pro tohle se bohuje

Stejně tak se potkáte i s Tiberiem, které opět bude sloužit jako platidlo. I když má pro některé potřeby vcelku příjemnou vlastnost nakazit sebou samým jakýkoliv jiný materiál, kterého se dotkne, stále jej potřebujete více pro získávání nových jednotek. Přitom ale prý bude možné zkoumat podstaty tohoto mimozemského materiálu a tvůrci tvrdí, že se dostanete dokonce i k tajemství celého stařičkého sporu mezi GDI a NOD. Ostatně, po těch letech už je pomalu na čase. Otázkou přitom zůstává, zda i ve hře pro jednoho hráče se podíváte na druhou stranu barikády, dá se předpokládat, že multplayer nabídne všechny tři strany konfliktu.

Hra je souběžně vyvíjena jak pro PC, tak i pro konzole Xbox 360 a PS3. Neboli neočekávejte ani na PC nutnost zaměstnávat k ovládání hyperinteligentní chobotnici, ale spíše počítejte se zjednodušeným ovládáním odpovídajícím gamepadům. Jako příklad by mohlo sloužit právě zadávání rozkazů vašim jednotkám: na konzolích tuto funkci obstará D-Pad, kdy každý z jeho čtyř základních směrů znamená rozkaz pro jednu ze čtyř možných jednotek. Ovládání tak bude příjemně jednoduché bez nutnosti znát desítky a stovky zkratek; ano zůstáváme stále u série Command and Conquer.

Na co se těšíme
  • Konečné docenění Renegade
  • Možnost najít chrám NOD a popovídat si s Kanem
  • Nová GD-10 čtyři zbraně v jedné
  • Jednoduché ovládání jednotek
  • Svět Command and Conquer
Čeho se bojíme
  • Málo jednotek
  • Nevyváženost mezi akcí a taktikou
  • Datum vydání

O rozhýbání celé parády se bude starat některá z upravených verzí Unreal Engine, takže spousta pohybujících se světýlek, odlesků a efektů je v očekávání. Pokud chcete realitu, obraťte se raději na jinou hru, zde dostanete pouze čisté sci-fi. Ovšem podobná kategorie platí i pro datum vydání, sice se spekuluje o konci tohoto roku, případně začátku příštího, ale autoři se spokojili s nic neříkajícím označením „When it’s done.“ Snad si nevezmou příklad z tvůrců Duke Nukem Forever, který má vyjít také někdy v té době.

Jak se těšíme: 80 %

Diskuze (7) Další článek: Předobjednejte si Turning Point

Témata článku: , , , , , , , , ,