Preview: Tomb Raider: Anniversary – osmička šťastným číslem?

Lara Croft slaví desetileté výročí ve velkém stylu. A pokud jste si kdysi dávno oblíbili sérii Tomb Raider (konkrétně pak její první díl), týkají se oslavy i vás. Anniversary totiž nebude ničím jiným, než remakem prvního Lařina putování.
Preview: Tomb Raider: Anniversary – osmička šťastným číslem?

Platforma: PC, PS2, PSP
Výrobce: Crystal Dynamics
Distributor: Eidos
Homepage:
http://tombraider.com/anniversary
Žánr: Akční adventura
Datum vydání: březen 2007

Lara Croft. Řekněte tato dvě slova komukoliv a vsadím se, že drtivá většina respondentů této miniankety vám řekne o koho jde. Proslulost světoznámé dívčí hrdinky vzešla zejména z prvních dvou (možná ještě trojka se dala označit přívlastkem kvalitní) titulů Tomb Raider. A pak už to šlo ráz naráz; flashové animace, komiksy, fanouškovské hry, obrázky, nude-patche, plakáty, diskusní fóra, fankluby a dokonce filmy.

  

Staří známí dinousaři se na nás opět přijdou podívat * Sestrojení obřího systému ozubených kol - hlavní náplň začátku hry * Ještě kousíček!

Zvrat nastal ve chvíli, kdy Eidos začal dobrodružství Lary Croft vydávat jako na běžícím páse a to ne vždy v kvalitě, která byla hráči požadována. Sláva jedné z neproslulejších počítačových hrdinek klesala s rychlostí odbrzděné horské dráhy (ne vše je totiž nafukovací) a drtivá většina herní komunity si u pátého, šestého a sedmého dílu vytvořila názor, že Lara už zkrátka nemá kromě bujného poprsí co nabídnout.

Poosmé lépe?

Tomb Raider: Anniversary vstupuje do boje se ztracenou reputací s jasným cílem; být znovu kvalitním titulem (a pochopitelně prodat co nejvíce kopií). 

Anniversary tak již od počátku vývoje sází na osvědčené trumfy. Původně se mělo jednat o pouhý remake prvního dílu (mezi hráči jeden z nejoblíbenějších a také nejuznávanějších), který by byl v podstatě jakýmsi výročním dílem oslavujícím desetileté výročí série.

  

Jednotlivé úrovně her budou mnohem rozsáhlejší * Lara Croft zvládne zkrátka všechno * Přibudou i nové pohyby

Zlom však nastal ve chvíli, kdy Eidos kvůli neúspěchům „odvolal“ z vývoje Core Design (tým se věnoval sérii od prvního až do šestého dílu – právě jeho neúspěch se mu však stal osudným) a nahradil ho zkušeným Crystal Dynamics. Důsledek na konečný produkt to bude mít jediný; Anniversary nebude remakem jedničky, bude se jí pouze inspirovat.

Potěšující je skutečnost, že autoři se hodlají zaměřit na nedostatky prvního dílu, ty zcela vypustit a naopak dovést k dokonalosti to, co u hráčů svého času slavilo úspěch. Chystanému osmému dílu nahrává do karet i opětovné zapojení tvůrce Lary Croft Tobyho Garda, který se hodlá na vývoji aktivně podílet.

Ještě jednou do již prožitého

Příběhová linie zůstane zachována; změny nastanou pouze v detailech, které by měly hráčům pomoci složitý děj hry snáze pochopit. Opět se tak můžeme těšit na dobře známou úvodní scénu, kdy Lara stojí před hustě zasněženou jeskyní, která se na chvíli otevírá, aby hlavní hrdince prozradila své tajemství. Následuje dlouhá zasněžená chodba, nastražené jedovaté šípy, první kontakt s vlky, podivnými ptáky a… Dál už to znáte. Kdo zapomněl, tomu jen připomenu, že hlavním úkolem je nalézt tajemný artefakt Scion a předat ho do správných rukou.

  

Tu máš, neřáde! * Jak se tam dostanu? * Lara je i po deseti letech stále kočka

Ruku v ruce se starou známou dějovou linií jdou logicky i ostatní aspekty. Pro hráče to tak znamená, že si jako doma nebude připadat jen první hodinu. Brzy po prozkoumání starodávného chrámu s Larou navštívíme i destinace jako Egypt či Atlantida. Potěší také skutečnost, že i nepřátelé budou výhradně staří známí. Už nyní se tak můžeme těšit na již zmiňované vlky a ptáky, ale třeba také proslulé medvědy, dinosaury (ach, ta nostalgie) či lidské nepřátele.

Stará dobrá Lara

Aby byla zachována co největší míra původní atmosféry, můžeme se těšit i na několik zajímavých „novinek“, zcela se vymykajících návykům posledních dílů. Kupříkladu můžete zapomenout na jakoukoliv elektroniku (mobilní telefon, PDA či záchytné háky) nebo na postavy, které by hlavní hrdinku doprovázely – Lara bude tentokrát opět samotářkou.

  

A jsem v koncích! * Grafika bude v Anniversary překrásná * Ještě dva a mám to z krku

Autoři mysleli také na hard-core pamětníky prvního dílu – pamatujete například na situace, kdy jste chodili podél zdi a zkoušeli za ní jakoby „tahat“, zdali se neobjeví nějaká skrytá místnost? Pak vás jistě potěší zpráva, že toto nabídne i Anniversary. Zní to šíleně, ale zejména na toto se já osobně nehorázně těším. Stejně tak i na maličkosti jako kruhový inventář či arzenál známý z jedničky.

Lara Croft po faceliftu

Ačkoliv z předchozích řádků se může zdát, že Anniversary bude vlastně jen „druhá“ jednička, není tomu tak. Titul nabídne také spoustu změn - mnohem rozsáhlejší úrovně nebo například nové Lařiny pohyby.

Kapitolou samou pro sebe je pak technické zpracování, které pochopitelně nemůže vypadat tak, jako před deseti lety. Hra poběží na modifikovaném enginu z Legend, který se navýsost osvědčil. Mimo zmiňovaných vylepšených prostředí (ostatně, okolní obrázky nastavují laťku hodně vysoko) se autoři zaměřili také na detailnější model samotné hrdinky, která by měla omládnout přesně o deset let. Kupodivu k tomu zřejmě nebude zapotřebí skalpel…

Podobně by na tom mělo být i zpracování hudební kulisy, které bude sice kvalitní, nicméně tentokrát bude odsunuto na druhou kolej. Co si pod tím představit? Časté ticho, všudypřítomný šelest, občasnou přítomnost tichounkých melodií a v krizových situacích pak zvýšenou hlasitost, která zákonitě vyvolá mrazení v zádech. Co se dabingu týče, známo je prozatím jméno osoby, která Laru namluví – role se ujala britská herečka Keeley Hawes.

Na co se těšíme
  • stará dobrá první Lara
  • ještě vylepšený (asi) nejlepší díl série
  • nádherná grafika
  • hutná atmosfére
  • Lara
Čeho se bojíme
  • možnosti následování příkladu pozdějších dílů série
  • že už to nebude totéž jako před lety

Uvidíme se v dubnu, slečno Croftová

Původně avizovaný březnový termín byl před několika dny posunut na termín dubnový – což není změna nikterak závratná, avšak fanoušci to nevidí rádi. Nutno podotknout, že Tomb Raider: Anniversary vypadá prozatím velice dobře a pokud se autorům skutečně podaří nastolit atmosféru prvního dílu, budu jim já i miliony dalších nesmírně zavázáni. Prozatím však nezbývá nic jiného, než čekat. 

Jak se těšíme: 85%


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Minecraft zdarma: 5 her, které si můžete zahrát hned teď

Minecraft zdarma: 5 her, které si může…

Minecraft se dočkal extrémního úspěchu a dodnes staví své domy z bloků miliony hráčů. I když mnoho lidí hru „upirátilo“, my jsme proti pořizování her na černo. Pokud si však chcete zahrát Minecraft a nechcete platit, možná vám pomůžou naše tipy na jiné parádní herní kousky.

15.  8.  2018 | | 3 N/A
Red Dead Redemption 2 vypadá jako dokonalá westernovka od Tarantina

Red Dead Redemption 2 vypadá jako doko…

Rockstar špatné hry nedělá. A když spojíte divoký západ s jedním z nejlepších studií, máte zaděláno na hit.

12.  8.  2018 |
Reportáž: Navštívili jsme virtuální hernu v Praze

Reportáž: Navštívili jsme virtuální he…

Virtuální realita vás doslova shodí na zem.

8.  8.  2018 |
Fotoseriál z českého survival royale: Vigor pěkně zblízka

Fotoseriál z českého survival royale: …

Další český battle royale začíná vystrkovat růžky. Jak vypadá a jak působí?

7.  8.  2018 |
Herní filosofie: sex ve hrách aneb kdy budou pixely sexy

Herní filosofie: sex ve hrách aneb kdy…

Sexualita ve hrách již dávno není tabu. Přesvědčte se s námi.

10.  8.  2018 |