Preview: Tony Hawk’s Proving Ground – jízda pokračuje

Devátý díl série se blíží. Ano, opravdu je Tony Hawk již tak dlouho mezi herními hvězdami a vypadá to, že stále nové výmysly mají šanci jej ještě dlouho udržet. Však se přesvědčte sami, co je na vás chystáno.
Preview: Tony Hawk’s Proving Ground – jízda pokračuje

Platforma: Xbox 360, PS3, PS2, Wii, Nintendo DS
Žánr: Skateboard
Výrobce: Neversoft (
http://www.neversoft.com/)
Vydavatel: Activision (
http://www.activision.com/)
Homepage: Zatím není
Předpokládané datum vydání: Q4 2007

Najde se mezi čtenáři někdo, kdo jako já pamatuje první díl série Tony Hawk’s Pro Skater? Dovolím si odhadovat, že se počet takových nedostane přes počet mých prstů, a to si ještě můžu některé i ukopnout. A přitom se už objevilo osm dílů, poslední z nich nesl výmluvný název Project 8. Podívali jste se v něm, pokud jste si jej oblíbili, na západní pobřeží USA, kde Tony Hawk vybíral osm kvalitních jezdců.

Devítka ke štěstí

To je však pomalu již minulostí, protože se blíží díl devátý – Proving Ground. V něm se přesuneme na druhou stranu Spojených států. I bez zkoušení zeměpisu si možná někteří z vás vzpomenou na Philadelphii, kde jste se proháněli již v druhém díle série, Baltimore a zamíříte i do hlavního města – Washingtonu D.C. Pokud vám pouhá tři města přijdou málo, musím připomenout, že v každém z nich naleznete trojici proslulých částí, což by podle autorů mělo dohromady dát více prostoru, než bylo kdy k vidění.

  
Projedete si i vesmírné muzeum * Tvorba vlastních triků začíná u výběru místa * Pořádně protažený grab

Příměrem k dřívější dílům jsem však nechtěl říci, že by byly opět omezeny vaše možnosti. Právě naopak, pokud si vzpomenete na funkci „Nail the trick,“ pak zde narazíte na další dvě možnosti, jak současným stisknutím obou páček dostat vaše prkno pod kontrolu. Tentokráte budete moci rozpohybovat své nohy dle vašich přání i při tricích s chytnutím a manualech, takže Rodney možná dostane konkurenci. Pokud tedy triky ve hře dokážete převést i do skutečnosti.

Předvádět se ale budete moci i virtuálně, protože hra bude podporovat tvorbu záznamů, které pak můžete sdílet s kamarády. A aby se neřeklo, že se jedná jen o nějaké primitivní možnosti, tak vám bude umožněno vaši jízdu snímat z různých kamer, nebo při prohlížení všelijak rotovat, naklánět, vše pak stříhat, libovolně prohazovat a ozvučit některou z padesáti našlápnutých písniček ze soundtracku.

A jdeme na věc

Nejdřív by to ale chtělo jezdit, což vám zajistí hlavně kariéra. Tak bude volnější, než jste možná zvyklí, protože i když budete nejspíš začínat stejně v příměstských oblastech Philadelphie, můžete si volně přehazovat pořadí míst, kde budete jezdit. Stejně tak by měla být volnost i v příběhu, kdy jednotlivé animace, kterých bude na osmdesát, bude možno přehrát v libovolném čase. A, aby to nebylo málo, nebudete mít v podstatě žádné pevné úkoly. Podle vašeho stylu ježdění si budete vybírat, co se vým právě zlíbí.

Jezdci totiž budou rozděleni do tří skupin: Hardcore jsou experti, kteří tvrdě dřou svoje vysněné triky k dokonalosti a moc se nestarají o dění kolem. Jezdci, kteří si jen užívají kontakt se svým okolím a nejraději by přeměnili ulice v jeden velký skatepark, spadají do kolonky riggers. A třetí kategorii tvoří odborníci na různé soutěže shánějící si sponzory a hledící především na zisk, ty najdete ve hře jako career. Přitom není žádná jasná hranice, kdy patříte do které skupiny.

  
Stříhání videa * Pořádný seskok s flipem * Tailslide, nebo tailstand?

V průběhu hraní si budete plnit úkoly, které se vám zalíbí, čímž si budete také u všech tří skupin různě upravovat vaše postavení. Pokud budete jezdit jen soutěže, je docela jasné, že vás hra zařadí mezi ostatní career, zatímco neustálým ježděním podobných triků se dostanete mezi hardcore. Nic vám ale nebrání zůstat bez specializace a prostě si jen užívat širokou škálu různých vychytávek, které na vás budou připraveny.

Víc hlav, víc prken

Nemusíte na to být ani sami, stačí přijet k nějaké telefonní budce a podle tvůrců se tak dostanete do jakéhosi matrixu – připojíte se k online hrám. Mimo klasických hitů odzkoušených mnoha díly potkáte i zajímavé novinky, jako je třeba horse, ale pro osm hráčů. Přitom se můžete ostatním chlubit i trofejemi, které si postupně pří průchodu hrou budete získávat do svého hangáru, nebo jiného příbytku podle libosti. Samozřejmostí je i možnost si trofeje různě ozdobit, záleží jen na vašem vkusu, jak bude vaše hala vypadat.

Těšíme se
  • větší volnost
  • Tři strany, kte kterým se přidat
  • Nové možnosti jízdy a triků
  • Je to Tony Hawk
  • Velikost území
Bojíme se
  • Vyčerpanost série
  • Zmatený příběh

Do vydání ještě zbývá přibližně půl roku, takže se mnohé může změnit, zatím ale vypadá nový Tony Hawk nadějně. Stále rostoucí míra volnosti za chvilku dosáhne reálného života jezdce na skateboardu a záleží jen na vás, zda budete dlouhé zimní večery trávit úpravami gripu vašeho prkna, zkoušením ollie doma na parketách, nebo hledáním nových triků v Tony Gawk’s Proving Ground. Však uvidíte sami, do Vánoc je času dost.

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A