Preview: Too Human – být příliš člověkem se někdy nevyplácí

Dnes si povíme něco o několik let pečlivě připravovaném titulu, který má všechny předpoklady, aby se zapsal zlatým písmem do dějin herního průmyslu. Co byste řekli na mix RPG, third-person akce, severské mytologie, cyberpunkové sci-fi a hutných soubojů á la Dante? Jedním slovem – nářez!

Platforma: X360
Typ hry: akční RPG
Výrobce: Silicon Knights (
http://www.siliconknights.com)
Vydavatel: Microsoft Game Studios (
http://www.microsoft.com)
Distributor v ČR: není znám
Homepage:
http://www.xbox.com/en-US/games/t/toohuman/
Datum vydání: 6. květen 2008

Po opětovném přečtení jednoho z posledních dílů našeho seriálu „Profil vývojáře“ jsem náhodou zjistil, že jsme si o chystaném dítku autorů ze Silicon Knights neřekli vůbec nic. Jelikož jsem ale od přírody dobrák a také jsem díky nedávné Game Developers Conference našel spoustu nových informací, přináším vám komplexní článek o titulu, který můžeme s klidem připsat na seznam nejočekávanějších her letošního roku pro platformu Xbox 360. A že se nejedná o bůhvíjak dlouhý cár papíru, je vám určitě jasné.

Kdysi dávno v daleké, předaleké galaxii

Počátky vývoje hry Too Human se datují už do roku 1999, kdy byla hra oficiálně představena veřejnosti na výstavě E3. Původně šlo o titul určený výhradně pro konzoli Playstation One, postupem času však autoři nepochopitelně inklinovali ke GameCube, čímž začal vývoj prakticky od samotného začátku. Za pár let udělali znovu stejnou změnu, když si snad jako první vývojářské studio licencovali engine nové generace, dnes známý jako Unreal Engine 3. Po jeho pracném přeprogramování (dosud trvá soudní spor mezi Silicon Knights a studiem Epic ohledně nefunkčnosti jistých grafických elementů a nedodání kompletního technologického balíčku) a dlouhém vývoji samotné hry se vše pomalu ale jistě chýlí ke konci.

  
Úááá! * Tohle mě naučila jedna roztleskávačka * Silové kopí

Příběh hry je inspirován severskou mytologií a řádnou porcí poctivého cyberpunku. Přesunete se do dávného období ještě před slávou Říše Římské, vládou egyptských faraónů, záhadným potopením Atlantidy, nebo dokonce mrazivou dobou ledovou. Vžijete se do role Baldura, syna kybernetického boha Odina, který je ostatními druhy považován za méněcenného, protože se svým chováním až příliš podobá tomu lidskému. Lidstvo je v této době výstupem nezdařeného technologického pokusu, a tak vesměs existuje jen jako obyčejná pracovní síla. V momentě, kdy na planetu zaútočí vyspělá robotická mimozemská rasa, božstvo známé jako Azaire si uvědomí, že je v ohromné početní nevýhodě a je třeba jednat.

Aby se svým množstvím vyrovnalo krutým nájezdníkům, začne vylepšovat lidské pokolení různými implantáty, i přesto se ale k němu nadále chová s pohrdáním a absolutním nezájmem. Baldur v něm však spatří velký potenciál a bojovnost, a tak se ho po dlouhém sebezpytování odhodlá chránit za každou cenu. Tím dobrosrdečným bohem budete pochopitelně vy, a jak si můžete snadno domyslet, ve hře potkáte další zástupce nordického božstva: třeba Thora s mocnými kladivy nebo s nikým se nemazlícího obra Lokiho. Ve výsledku se tedy můžete těšit na jakési Vikingy ve vesmíru, kde vedle klasických mečů, run a helmic stojí hologramy, laserové zbraně a neonové nápisy jednoho nejmenovaného fast foodu s hamburgery.

Kam s ním?!

Kdybych se pokusil Too Human jednoznačně zaškatulkovat, pravděpodobně bych dopadl stejně jako nebohý Sisyfos. Proto se z toho vymaním šalamounsky, když vám řeknu, že hra v podstatě obsahuje to nejlepší z Diabla (hutnou akci), World of Warcraft (strom dovedností), God of War (impozantní architekturu a obrovské nepřátele) a Devil May Cry (meče, střelné zbraně a úctyhodné výskoky). Nejedná se ale o kopie v pravém slova smyslu, protože, jak jsem už naznačil o pár řádek výše, Too Human je ve vývoji pěkných pár let, čili nemůže být o vykrádání nápadů často žádná řeč. Vidím však, že někdo mezi vámi stále čte tyto řádky s nadzdvihnutým obočím, a tak si jednoduše představte akční RPG, ve kterém můžete porcovat protivníky dobře naleštěným mečem nebo je rozstřílet zbraněmi jako cedník.

  
Co s námi jen bude? * Jen jsem šel na malou, sakra! * Podíváte si i do lesů

V jako každém správném RPG si i zde budete muset vybrat určitý charakter. K dispozici je jich celkem pět: Champion, Commando, Bioengineer, Berserker a Defender. Prvně jmenovaný se prozatím zdá být dobře hratelný pro nováčky, jelikož je vhodný na blízkou i delší vzdálenost. Commando zase oplývá značnou palebnou silou a také se specializuje na vybuchující věcičky, jako třeba přísavné miny nebo granáty. V jeho výbavě také naleznete roztomilé explozivní pavoučky, se kterými můžete prozkoumávat nové oblasti nebo třeba vystřelovat nepřátelské zadnice do už tak zamořeného ovzduší. Bioenginner je klasický healer držící sebe i své souputníky v říši živých pomocí pokročilé nanotechnologie. Berserker nepobral mnoho inteligence, na druhou stranu by před jeho mocnými údery pokleknul i samotný Herkules. A konečně Defender oplývá nejsilnějším brněním, což bude hlavně tím, že svou postavou doslova připomíná tank. A to se vyplatí, no ne?

Být, či nebýt člověkem, toť otázka

Vylepšování vaši postavy bude pochopitelně možné pouze získáváním zkušeností, a to zabíjením nepřátel nebo plněním různorodých questů. Schopností je podle slov vývojářů spousta, což je způsobeno třemi různými stromy dovedností, takže si zejména milovníci Diabla nebo World of Warcraft přijdou na své. Kromě klasických RPG vlastností budou k dispozici futuristické implantáty, se kterými si v bojích výrazně polepšíte, ovšem to sebou přinese jedno morální dilema: čím více použijete implantátů, tím rychleji se začnete měnit v chodící stroj. Opačným způsobem si pochopitelně ponecháte lidské rysy, avšak za cenu své slabosti. Ale co byste jako Baldur pro své milované lidské plémě neudělali, že? Volba bude záviset jen a jen na vás.

  
Trefa, hehehe! * Tak pojďte! * Všimněte si vyplazeného jazyku

Co se týče vybavení pro umravňování nepřátel, podle dostupných informací jde jeho počet do stovek. Jak už bylo řečeno, těšit se můžete třeba na meče, dýky, hole, pistole nebo laserové pušky a granáty. Ze zabitých protivníků budou také padat různé věcičky, pro které dříve nebo později najdete uplatnění. Sbírání se provádí automaticky, a to když přes věc jednoduše přejdete. Pokud nemáte místo v inventáři, hra sama vyhodí ty nejhorší kusy a ponechá nejlepší, čímž vás autoři zbaví otravného skládání věcí á la Diablo´s Tetris a nechají vás se naplno věnovat svižným bojům. Jen jako třešničku na dortu zmíním, že veškeré kousky vašeho vybavení si budete moci vylepšit mytologickými runami, kromě unikátních setů dávajících již tak ohromné množství působivých vlastností navíc.

Na co se těšíme
  • podivný, ale zajímavý příběh
  • mytologie spojená s cyberpunkem
  • next-gen audiovizuální zpracování
  • spousta charakterových vylepšení
  • svižná a nářezová akce
Čeho se bojíme
  • nevyužitý potenciál
  • vykrádání nápadů
  • po čase stereotypní
  • nedostatečná optimalizace

Není všechno zlato, co se třpytí? Pche!

Na závěr bych už snad jen představil vynikající audiovizuální zpracování poháněné zmiňovaným UT3 grafickým enginem. Too Human bude obsahovat plnohodnotný 720p rendering a při zapnutém 4x anti-aliasingu vám údajně hra poběží ve vysokém rozlišení velmi svižně, a to i když se na obrazovce bude vyskytovat 50 až 70 nepřátel. Přesto autoři přiznávají, že některá místa ještě pilují k dokonalosti, protože v nich občas dojde k nenadálému poklesu FPS nebo špatnému úhlu natočení snímací kamery. Pro milovníky multiplayeru doplňuji, že veškerou kampaň čítající 15 hodin herního času můžete absolvovat v kooperačním módu až pro čtyři hráče. I když se může zdát herní doba celkem krátká, na maximální 50 úroveň dosáhnete teprve až po čtvrtém dohrání. Podle všech indícií autoři plánují trilogii, ovšem to celé bude záviset na prodejnosti tohoto dílu. Já osobně si myslím, že se máte opravdu na co těšit, a jestli autoři dodrží vše, co za ta léta naslibovali, máme tu horkého kandidáta na hru roku 2008. Podle zákulisních informací by se totiž měl Too Human objevit na pultech obchodů 6. května letošního roku, a tak už můžete začít šetřit své těžce vydřené penízky.

Jak se těšíme: 90 %

Dostupné pro: X360
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Silicon Knights | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 29. srpna 2008
  • Úžasný svět
  • Netradiční ovládání
  • Podařená grafika
  • Chytlavá akce
  • Stereotypní mise
  • Krátká hrací doba
  • Otravá kamera
  • Spousta nevyladěných prvků
Diskuze (5) Další článek: Těšte se na off-roadové závody Baja

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,