Preview: Turok Rebirth – ulovte si svého ještěra

Neohrožený lovec dinosaurů se vrací v moderním kabátku, aby v džungli plné hladových druhohorních bestií zjednal náležitý pořádek. Nabídne hráčům nový Turok Rebirth víc než jen Unreal 3 engine? Čtěte v našem preview.
Preview: Turok Rebirth – ulovte si svého ještěra

Platforma: PS3, Xbox 360
Typ hry: akční
Výrobce: Propaganda Games (
http://propagandagames.go.com/)
Vydavatel: Buena Vista (
http://www.bvg.com/)
Homepage:
http://buenavistagames.go.com/turok/
Datum vydání: začátek 2008

Když se v roce 1997 objevila na platformách Nintendo 64 a PC hra Turok: Dinosaur Hunter, téměř okamžitě si našla početné publikum hráčů, které se nemohlo nabažit zábavného lovu prehistorických ještěrek. Během několika dalších let jsme si mohli užívat sérii přímých i nepřímých pokračování, včetně konverzí všeho druhu. Popularita značky značně zakolísala až s příchodem pátého, zatím posledního, dílu s podtitulem Evolution, který se v roce 2002 dočkal mnoha nelichotivých kritik jak od recenzentů, tak samotných hráčů. Čtyři roky ticha, během nichž to se sérií nevypadalo vůbec dobře, skončily až těsně před loňskou E3. Tehdy nám totiž začínající studio Propaganda Games představilo svoji žhavou novinku, Turok Rebirth.

  
Ten zub zkrátka musí ven! * Kdokoliv vyhraje, my to nebudeme * Od Velociraptorů bude lepší udržovat patřičný odstup

Vzhůru do džungle

Hlavní postava, populární komixový hrdina Joseph Turok, je svými nadřízenými vyslán splnit delikátní úkol - zlikvidovat svého dřívějšího učitele, Rolanda Caina. Mohlo by se zdát, že to pro ostříleného zabijáka bude jen další prácička na seznamu splněných kontraktů, to by se ovšem jeho cíl nesměl prohlásit za samozvaného vládce jisté prapodivné planety a naverbovat přitom hordy vesmírných žoldáků. Ptáte se proč „prapodivné“ planety? Inu, mohlo by jít o docela obyčejný kus tropickou flórou porostlé skály, nebýt ovšem faktu, že se to zde jen hemží druhohorní faunou. Ještě štěstí, že Turok (to je mi ale náhoda!) má se zabíjením dinosaurů své vlastní zkušenosti…

  
Tiché zabíjení bude důležitou součástí hry * Rebirth nenabídne jen dinosaury * Krev prýštící z ran bude v novém Turokovi všudypřítomnou záležitostí

Co bychom si povídali, dějová linka již na první pohled nezaujme originalitou. O to překvapivěji zní fakt, že autoři chtějí z příběhu udělat jeden z nejsilnějších herních aspektů. Jak? Především důrazem na osobnosti jednotlivých postav, s nimiž se Turok na svém putování setká. Do akce totiž vyráží i se speciálním týmem vycvičených lovců, zvaným Whiskey Company, z nichž každý se má pyšnit vlastní propracovanou minulostí, povahou a složitou motivací svých činů. Ani Joseph to navíc nemá lehké - díky svým dřívějším kontaktům s Cainem působí ve skupině jako outsider a zvláště zezačátku se musí sakra snažit, aby si urval alespoň kus respektu.

Staronoví ještěři

Situace se má následovně: váš hlavní cíl je Cain, v cestě vám stojí jeho žoldáci. Dinosauři přicházejí na řadu hned vzápětí, tentokrát ovšem v trochu jiné podobě, než jsme zvyklí. „Chtěli jsme naše šupinaté mazlíčky představit v poněkud uvěřitelnějším světle, než tomu bylo v minulých dílech,“ vysvětluje Josh Holmes, vůdce projektu, „naši dinosauři se chovají jako skutečná zvířata. Útočí, když se cítí ohroženi, loví, když mají hlad, zabíjí se mezi sebou a často napadnou i vaše lidské nepřátele. Jejich chování se samozřejmě liší druh od druhu, o to zajímavější však bude samotná hratelnost - neustále se budete pokoušet odhadnout, jak se ten který ještěr v příští vteřině zachová.“

  
Kdo s koho * Rotační kulomet se často stane nedocenitelným pomocníkem * S lukem budete moci své oběti efektně přišpendlit na libovolný povrch

Autoři slibují, že nový Turok nebude jen hloupou akční střílečkou. Ta možnost zde samozřejmě existuje, nikdy ovšem nebude od věci lehce zpomalit, vzít do ruky nůž, kuši a toulec šípů a neslyšně odpravit pár nepozorných nepřátel. Důraz na autentický zážitek zkušeného lovce se vůbec táhne celou hrou - zdaleka nejvíce se to projeví na tzv. „dodělávacích pohybech“. Systém si můžete představit jako ten, který jsme měli možnost vidět v Prince of Persia: Two Thrones. Když s nožem v ruce překvapíte nic netušící, zraněnou nebo jinak oslabenou oběť, přepne se hra do third-person pohledu a v efektní minihře (kdy musíte neustále mačkat příslušná tlačítka ovladače) následuje neskutečně brutální útok, po němž se protivník již zpravidla nezvedne.

Názorná ukázka brutálního útoku ze zálohy

Osamělý lovec

Přestože vývojáři přiznávají, že většinu času se Turok bude džunglí prodírat na vlastní pěst, několikrát vám po boku stane i váš tým. V takových chvílích většinou přijdou na řadu akčnější pasáže, během nichž budou projektily svištět vzduchem a na scéně se objeví i ti největší predátoři, které hra nabídne - Tyranosauři, Allosauři a mnozí jiní. Škoda jen, že členy Whiskey Company nepůjde aktivně ovládat, o vše se má starat pokročilá AI, kterou autoři samozřejmě vynášejí do nebes.

  
Skryti v neprostupné džungli vyslechnete mnoho rozhovorů * Noc je časem lovců * Časem samozřejmě zasednete i do kokpitu monstrózních pochodujících tanků

Hra nabídne široké spektrum známých i neznámých druhohorních ještěrek, od obligátních Velociraptorů po obrovské býložravé Stegosaury a Apatosaury. Velcí Karnivoři byli již zmíněni, na řadu ovšem přijdou i další, mnohem bizarnější potvůrky. Z několika screenshotů jsme mohli spatřit přerostlé štíry a další blíže nezařaditelné hmyzouny, tajemné mlžení autorů však napovídá, že mají v rukávu ještě další esa. „Naše planeta nabídne nespočet geneticky zmutovaných hybridů, o nichž ale zatím raději pomlčíme - nechceme vám zkazit překvapení,“ tvrdí Holmes.

  
Je libo pečené stehýnko? * V některých případech bude lepší vzít nohy na ramena... *  ...nebo skončíte podobně jako tento nebožák

Své si samozřejmě řekne i brutální zbraňový arzenál, který rozhodně nebude nijak minimalistický. Koneckonců - jdeme lovit dinosaury, no ne? Různé plazmové pušky a supertěžké kulomety stěží překvapí, takový speciální granátomet, jehož projektily mají podobný efekt jako plasmové granáty ze hry Halo, už je ovšem jiná písnička. Ano, správně, stačí jedním obdařit nebohého Velociraptora uprostřed hodující smečky a - zbytek si už určitě domyslíte sami. Jako feromony z Half-Life 2 pak působí speciální funkce brokovnice, jež vystřelí těleso, co aktivně přitahuje dinosaury z širokého okolí. Nejenže je tak můžete vylákat na otevřené prostranství, ale i vstříc nic netušícím nepřátelským žoldákům. Pojízdná technika, tradiční součást většiny FPS dneška, pak samozřejmě nesmí chybět ani zde.

Trailer

Radost pohledět

O skvělý vzhled nejnovějšího Turoka se stará Unreal 3 Engine, není proto divu, že mnohé uvolněné screenshoty vzbuzují úžas. Nejde ani tak o krásné prostředí, či animace postav, každého musí na první pohled zaujmout ohromující modely dinosaurů. Zcela bez nadsázky se dá tvrdit, že takto dokonalé ještěry jsme zatím mohli spatřit leda tak ve filmovém Jurském Parku, kde jsme rozhodně neměli možnost vzít do ruky brokovnici a trochu jim pocuchat fasádu. A když už jsme u toho - neskrývaná brutalita skutečně hraje v Rebirth prim. Jakmile poprvé spatříte, jak Turok nemilosrdně zabodne nůž do obličeje nepřátelského vojáka, či bez váhání podřízne krk běsnícího Velociraptora, nebudete ani vědět, zda máte žasnout či znechuceně kroutit hlavou. Jedno je jisté - ESRB omezení zamíří zatraceně vysoko.

Na co se těšíme
  • Dinosauři!
  • Dodělávací útoky
  • Zbraňový arzenál
  • Unreal 3 Engine
Čeho se bojíme
  • Přílišná linearita
  • Stereotyp

Původně se hra měla na trhy dostat již v listopadu 2007, nedávné tiskové prohlášení však vydání odsunulo až na únor příštího roku. Turok Rebirth se zatím profiluje jako zábavně vypadající FPS, která kromě dinosaurů nabídne jak dobře zpracované stealth prvky, tak zajímavé zbraně a brutální akci. Jde sice o první projekt Propanda Games, samotní autoři však rozhodně nejsou žádnými nováčky. Čtyři zakladatelé jsou bývalí zaměstnanci EA a zbytek týmu tvoří lidé, kteří se podíleli na takových peckách, jako Splinter Cell, Prince of Persia či Quake. Je tedy docela možné, že se sérii Turok blýská na lepší časy.

Jak se těšíme: 90%


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 4 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 5 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vezmou do víru dění

Nové obrázky ze závodů F1 2018 vás vez…

Další závody formulí od Codemasters se blíží a tvůrci nám uvolnili čerstvou várku obrázků.

3.  7.  2018 |