Preview: Venetica - Smrť jí sluší

Smrtelně krásná hrdinka, na smrtelném loži a přesto ve smrtelném nebezpečí? Cože? Seznamte se s opravdu netradičním RPG.

Co když "smrt" není jen slovo? A co když to není ani hrůzostrašný chlápek bez obličeje, navlečený v hábitu a s kosou přes rameno? Tvůrci rozporuplné adventury Jack Keane z německého studia Deck13 přicházejí s vskutku unikátní vizí ohledně celého umírání, kterou nám již někdy v průběhu příštího roku představí v zajímavě vyhlížejícím RPG Venetica. Otázkou tak zůstává, co nám mohou nabídnout kromě neotřelého nápadu?

art.jpg

Narodit se v podstatě na smrtelné posteli a až do svého skutečného skonání ji metaforicky neopustit může být značně skličující. Hlavní hrdinka dnes představované hry - Scarlett - to ale bere vcelku dobře. Ačkoliv to netuší, je dcerou Smrti, přesněji řečeno Smrťáka.

Narodit se v podstatě na smrtelné posteli a až do svého skutečného skonání ji metaforicky neopustit může být značně skličující

S tím jde samozřejmě ruku v ruce nejen velká moc, ale rovněž velká zodpovědnost (že by Spider-manova vlákna dosáhla i sem?), jež bude svěřena do rukou hráčům, kteří se budou muset nemalým dílem zasadit o navrácení všeho do původního stavu.

Venetica, Venecia

Venetica nás totiž přenese do volně pojatých Benátek někdy v 16. století. Zde se postupně dozvíme, že Smrt vůbec není abstraktním pojmem, jak si to mnoho lidí myslí. Naopak se jedná o bytosti z masa a kostí, kterým je v pravidelných intervalech svěřována tato nezáviděníhodná role. Každou generaci totiž tajemná rada Corpus vybere z lidí vhodného kandidáta, jenž se stane jakýmsi hostitelem tetičky zubaté. Jak už to tak ale bývá, ani tato záhadná a prastará rada není neomylná, díky čemuž se jí podaří na svět přivést dvě Smrtky.

2.jpg3.jpg

Zatímco jedna se věnuje výhradně své práci bez jakýchkoliv postraních úmyslů (zplození potomka přece není postranní úmysl, nebo je?), druhá má s naším světem krapet jiné plány. Nejvíc by se jí totiž líbilo, kdyby na Zemi mohla rozpoutat apokalypsu a pokud možno se zbavit nejen všech nepřátel, ale pro jistotu všeho živého. V cestě jí ovšem stojí „kolegyně“, která se tak stává prvním a nejdůležitějším cílem. Je tedy na čase, aby Scarlett poznala svou pravou podstatu a vydala se na spletitou cestu nejen za záchranou světa, ale především za záchranou svého otce.

Smrtelně krásná

I když se příběh může jevit jako předzvěst hororových hodů, tvůrci, snad omylem, snad schválně, zjemňují hutnou atmosféru technickým zpracováním, které vše ladí spíše do pohádkového odstínu. Zatímco pro některé se tato skutečnost může jevit jako nepřekonatelný problém, jiné, jako například mě, tento fakt mile překvapil. V době, kdy je snahou vývojářů honit se za maximálně realistickým zpracováním, je návrat k herním kořenům nádherným osvěžením, jež slibuje unikátní zážitek. Záleží tak pouze na Deck13, jak se s nadějně rozjetým projektem poperou.

Kromě audiovizuálního zpracování jistě mnohé zarazilo rovněž žánrové zasazení, které k tvůrčímu studiu v pozadí moc nesedí (na trh doposud dopravili čtveřici her a všechny byly adventury). RPG je ovšem nadmíru lákavým příslibem změny, která by mohla přilákat řadu nových hráčů.

A právě u hry Venetica, která i přes své pohádkové zpracování slibuje správně temnou atmosféru

Dopředu je přitom zajištěn i postupný vývoj postavy, kdy se Scarlett bude muset naučit ovládat všechny své schopnosti, již jí, coby dceři Smrti, po právu náležejí. Je tedy potřeba doufat, že se tvůrci nad vývojovým stromem hlavní hrdinky alespoň na chvíli pozastaví a dopřejí nám možnost vydat se několika různými směry.

art2.jpg

Nejen nedotaženým vývojem postavy, ale může být hra zmařena. Coby velký fanda soundtracků věřím, že kvalitní hudební podkres zaručuje polovinu úspěch. A právě u hry jako je Venetica, která i přes své pohádkové zpracování slibuje správně temnou atmosféru, bude soundtrack dost možná rozhodujícím faktorem při závěrečném hodnocení. Modlím se tak, a vy byste měli taky, aby se oslík (dtp Entertainment) znovu otřepal a pomohl zaměstnat nějakého šikovného skladatele. Ostatně v Německu o ně přeci nemůže být nouze. Jména jako Hans Zimmer, či Klaus Badelt mluví sama za sebe.

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG
Výrobce: Deck13 | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 2009
  • Sexy hrdinka
  • Jednoduchý soubojový systém
  • Příběh
  • Velká HW náročnost
  • Nedotažené souboje
  • Lineárnost
  • Repetetivnost
Související články
  1. Staňte se dcerou smrti ve hře Venetica

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

17.  6.  2018 | | 2 N/A
V God of War je tajemství, které ještě nikdo neobjevil, tvrdí studio

V God of War je tajemství, které ještě…

Podle kreativního ředitele studia Santa Monica, Coryho Barloga, je v God of War stále ještě ukryté něco, co zatím nikdo z více než pěti milionů hráčů na světě neodhalil.

4.  6.  2018 | | 6 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Battlefield V se chlubí novým trailerem a slibuje režim Battle Royale

Battlefield V se chlubí novým trailere…

9.  6.  2018 | | 2 N/A
Skvělá akční parodie Totally Accurate Battlegrounds dočasně zdarma

Skvělá akční parodie Totally Accurate …

Je to free, tak proč to nezkusit.

7.  6.  2018 |
Agony: přehnaně odporné (recenze)

Agony: přehnaně odporné (recenze)

Kdo ví, třeba každý z nás jednou skončí v pekle. A pokud to tam vypadá jako v Agony, rozhodně se nemáme na co těšit.

7.  6.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

9.  6.  2018 | | 12 N/A