Preview: Virtua Fighter 5 - nová generace bojovek

Před nějakou dobou jste se na Doupěti mohli začíst do preview nejnovějšího pokračování ságy Virtua Fighter, tehdy verze VF4 Final Tuned. Rok s rokem se sešel, staré arkády vystřídaly nové a konzole nové generace se derou na svět. A s nimi i nový Virtua Fighter.
Preview: Virtua Fighter 5 - nová generace bojovek

Platforma: arkády Lindbergh, PS3
Typ hry: Bojovka
Výrobce hry: Sega-AM2 (
http://www.sega.co.jp/)
Vydavatel: Sega (
www.sega.com)
Homepage hry:
www.virtuafighter.jp/
Český VF fan web: virtuafighter.doupe.cz
Datum release na arkády: Q1 2006
Datum konzolového release: neoznámeno


Nové pokračování Virtua Fightera, o jehož pátém dílu se dosud více spekulovalo než vědělo, vám nyní můžeme představit detailněji. Hlavním zdrojem informací byla akce v tokijské herně Club Sega, kde proběhlo dvoudenní testování beta verze VF5 za účasti veškeré japonské smetánky. Na čtyřech arkádách mohl každý hráč za 100 jenů okusit ranou fázi této japonské národní bojovky.

  
Návrat klasiků i nových tváří: Akira * Lau * Goh

Pohyb, pohyb!

Jak už má Sega ve zvyku, každé pokračování je směsicí toho nejlepšího z předchozích dílů a nových prvků, jejichž původ je při pozornějším pohledu patrný v historickém vývoji série. Už dnes je jasné, že VF5 bude stejný jako předchozí díly v ovládání postav zůstane u geniálně jednoduchých kombinací punche, kicku, guardu a osmi směrů. Nově je ovšem pojat systém pohybu bojovníků. Klasický dvouosý kříž (pohyb dopředu a dozadu a úkroky nahoru a dolů), společný všem postavám, byl nyní rozšířen o šikmé směry (šikmo vpřed dolů a šikmo vpřed nahoru), což bylo dosud výsadou toliko Liona a Shuna. Jejich input, df+P+K+G a uf+P+K+G, teď umožňuje všem postavám VF5 provést diagonální pohyb, kterým se k oponentovi dostanou z boku a to jim umožní provádět různá účinnější komba. Klasický systém úhybů do stran je zachován, framový postih za neúspěšný evade ovšem vypadá - díky nové animaci - naprosto hrozivě. Nevýhoda po něm se odhaduje na 40 až 50 framů, zatím bez podrobností ohledně možnosti náprav nebo vkládání obranných technik.

Testovaná beta verze prezentovala dvě nové postavy, a to mexického wrestlera El Blaze a zatím bezejmennou bojovnici používající opičí kung-fu. Práce na těchto postavách však nejsou zdaleka dokončeny. El Blaze bojuje ve stylu lucha libre, jehož výhod může využívat zejména v postoji, do něhož přejde po stisknutí P+K+G. Výškově je menší než řezníci Jeffry a Wolf a podle dostupných videí i o dost rychlejší.

  

Nechybí brutální síla,... * ...zákeřná úskočnost... * ...ani smrtící krása

Kdo plotí, ten jede

Pětková zápasiště jsou remaky starších arén, které si s sebou některé postavy nesou už od prvního dílu. Už z dříve vypuštěného videa bylo zjevné, že drtivá většina arén obsahuje nízké oplocení, což zejména u otevřených klasik typu zahrada či ostrov vyvolalo značný rozruch. K tomuto kroku se Sega odhodlala po analýze statitisíců VF4 zápasů poukládaných službou VF.NET (online servis, který umožňuje bojovat proti sobě hráčům v hernách po celém Japonsku), odkud vyplynulo, že japonští hráči z 90% preferují boje v arénách s vysokými neprorazitelnými zdmi. Aby ovšem postavy se silnou ring outovou hrou typu Lau, Pai nebo Lion nepřišly zkrátka, je možné oponenty dostat i z arén s nízkým plotem, pokud je zasáhnete po jugglu určité výšky. Úspěšný ring out tedy bude vyžadovat podrobnější znalost tahů postav i přesnější časování a celkově bude mnohem těžší jej dosáhnout.

Na vzhledu záleží

Kromě nových postav a inovovaného systému pohybu zaujala na první pohled grafická stránka hry. Hardware nových arkád Lindbergh nastavil žebříček vzhledu bojovek nové generace proklatě vysoko, a vizáž VF5 nebývá srovnávána s ničím menším než s uvolněnými trailery z MGS4. Potvrdilo se, že nové screenshoty na oficiálním japonském webu nejsou předrenderovanou grafikou, ale jsou sejmuty přímo z herního enginu VF5. Realismus bojovníků a jejich tahů předčí VF4:Final Tuned a společně s prací se světlem, stíny a odrazy od reflexivních povrchů se snaží vytvořit nový standard pro herní simulaci lidského pohybu ve třech rozměrech. O vlnění a vlání vlasů a oblečení se stará speciální fyzikální engine, vyvinutý exkluzivně pro VF5.

Počet výchozích vzhledů každého bojovníka byl rozšířen na čtyři a množství slotů, které může hráč na postavě upravit, byl pro každý outfit zvýšen pětinásobně - tedy na dvacet. Za zmínku stojí i originální krok, kterým Sega přiblížila vzhled jednoho z bojovníků, Liona, japonskému hráči, jenž se za svou desetiletou kariéru stal synonymem pro tuto postavu - Chibitovi.

  
Lionova aréna z VF3 je zpět * Otevírá se nové obchodní centrum * Velká čínská zeď je v rekonstrukci

S nový enginem přišly i další změny ve vzhledu postav. Výšké a váhové rozdíly obrů Jeffryho a Wolfa vůči drobnějším postavám jsou nyní daleko patrnější a odpovídají více skutečným údajům uváděným v manuálech, podobně jako je tomu v Tekenu 5. Grafický pocit z VF5 si lze lépe vychutnat díky kameře, která bojovníky sleduje z o něco menší vzdálenosti, než jsme zvyklí z VF4.

Na co se těšíme
  • Nový Virtua Fighter!
  • Nový grafický engine
  • Nové tahy
  • Nové postavy
  • Hratelnost
Čeho se bojíme
  • Přehnaně lesklé pokožky postav
  • Arén jako z Tekkenu
  • Data vydání

Útočné tahy i jejich framové statistiky v době testu prošly minimálními změnami oproti VF4:Final Tuned. Novou trajektorií kamery se ovšem mohly pochlubit nové přehozy a hit přehozy, z nichž ovšem většina byla z 8 zpomalena na 12 či 13 framů. Tato zásadní inovace činí mnoho klasických VF4 tahů bezpečnějších na blok, ale v kombinaci s novým diagonálním dashem a postihem za neúspěšný evade může oponenta nalákat do velmi nepříjemných situací. Oproti VF4 se tak hratelnost a taktika rozšiřuje o další vrstvu, a o to jde vždycky především.

Jak se těšíme: 92%

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

22.  1.  2018 | | 8 N/A
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |