Preview: Virtua Fighter 5 - nová generace bojovek

Před nějakou dobou jste se na Doupěti mohli začíst do preview nejnovějšího pokračování ságy Virtua Fighter, tehdy verze VF4 Final Tuned. Rok s rokem se sešel, staré arkády vystřídaly nové a konzole nové generace se derou na svět. A s nimi i nový Virtua Fighter.
Preview: Virtua Fighter 5 - nová generace bojovek

Platforma: arkády Lindbergh, PS3
Typ hry: Bojovka
Výrobce hry: Sega-AM2 (
http://www.sega.co.jp/)
Vydavatel: Sega (
www.sega.com)
Homepage hry:
www.virtuafighter.jp/
Český VF fan web: virtuafighter.doupe.cz
Datum release na arkády: Q1 2006
Datum konzolového release: neoznámeno


Nové pokračování Virtua Fightera, o jehož pátém dílu se dosud více spekulovalo než vědělo, vám nyní můžeme představit detailněji. Hlavním zdrojem informací byla akce v tokijské herně Club Sega, kde proběhlo dvoudenní testování beta verze VF5 za účasti veškeré japonské smetánky. Na čtyřech arkádách mohl každý hráč za 100 jenů okusit ranou fázi této japonské národní bojovky.

  
Návrat klasiků i nových tváří: Akira * Lau * Goh

Pohyb, pohyb!

Jak už má Sega ve zvyku, každé pokračování je směsicí toho nejlepšího z předchozích dílů a nových prvků, jejichž původ je při pozornějším pohledu patrný v historickém vývoji série. Už dnes je jasné, že VF5 bude stejný jako předchozí díly v ovládání postav zůstane u geniálně jednoduchých kombinací punche, kicku, guardu a osmi směrů. Nově je ovšem pojat systém pohybu bojovníků. Klasický dvouosý kříž (pohyb dopředu a dozadu a úkroky nahoru a dolů), společný všem postavám, byl nyní rozšířen o šikmé směry (šikmo vpřed dolů a šikmo vpřed nahoru), což bylo dosud výsadou toliko Liona a Shuna. Jejich input, df+P+K+G a uf+P+K+G, teď umožňuje všem postavám VF5 provést diagonální pohyb, kterým se k oponentovi dostanou z boku a to jim umožní provádět různá účinnější komba. Klasický systém úhybů do stran je zachován, framový postih za neúspěšný evade ovšem vypadá - díky nové animaci - naprosto hrozivě. Nevýhoda po něm se odhaduje na 40 až 50 framů, zatím bez podrobností ohledně možnosti náprav nebo vkládání obranných technik.

Testovaná beta verze prezentovala dvě nové postavy, a to mexického wrestlera El Blaze a zatím bezejmennou bojovnici používající opičí kung-fu. Práce na těchto postavách však nejsou zdaleka dokončeny. El Blaze bojuje ve stylu lucha libre, jehož výhod může využívat zejména v postoji, do něhož přejde po stisknutí P+K+G. Výškově je menší než řezníci Jeffry a Wolf a podle dostupných videí i o dost rychlejší.

  

Nechybí brutální síla,... * ...zákeřná úskočnost... * ...ani smrtící krása

Kdo plotí, ten jede

Pětková zápasiště jsou remaky starších arén, které si s sebou některé postavy nesou už od prvního dílu. Už z dříve vypuštěného videa bylo zjevné, že drtivá většina arén obsahuje nízké oplocení, což zejména u otevřených klasik typu zahrada či ostrov vyvolalo značný rozruch. K tomuto kroku se Sega odhodlala po analýze statitisíců VF4 zápasů poukládaných službou VF.NET (online servis, který umožňuje bojovat proti sobě hráčům v hernách po celém Japonsku), odkud vyplynulo, že japonští hráči z 90% preferují boje v arénách s vysokými neprorazitelnými zdmi. Aby ovšem postavy se silnou ring outovou hrou typu Lau, Pai nebo Lion nepřišly zkrátka, je možné oponenty dostat i z arén s nízkým plotem, pokud je zasáhnete po jugglu určité výšky. Úspěšný ring out tedy bude vyžadovat podrobnější znalost tahů postav i přesnější časování a celkově bude mnohem těžší jej dosáhnout.

Na vzhledu záleží

Kromě nových postav a inovovaného systému pohybu zaujala na první pohled grafická stránka hry. Hardware nových arkád Lindbergh nastavil žebříček vzhledu bojovek nové generace proklatě vysoko, a vizáž VF5 nebývá srovnávána s ničím menším než s uvolněnými trailery z MGS4. Potvrdilo se, že nové screenshoty na oficiálním japonském webu nejsou předrenderovanou grafikou, ale jsou sejmuty přímo z herního enginu VF5. Realismus bojovníků a jejich tahů předčí VF4:Final Tuned a společně s prací se světlem, stíny a odrazy od reflexivních povrchů se snaží vytvořit nový standard pro herní simulaci lidského pohybu ve třech rozměrech. O vlnění a vlání vlasů a oblečení se stará speciální fyzikální engine, vyvinutý exkluzivně pro VF5.

Počet výchozích vzhledů každého bojovníka byl rozšířen na čtyři a množství slotů, které může hráč na postavě upravit, byl pro každý outfit zvýšen pětinásobně - tedy na dvacet. Za zmínku stojí i originální krok, kterým Sega přiblížila vzhled jednoho z bojovníků, Liona, japonskému hráči, jenž se za svou desetiletou kariéru stal synonymem pro tuto postavu - Chibitovi.

  
Lionova aréna z VF3 je zpět * Otevírá se nové obchodní centrum * Velká čínská zeď je v rekonstrukci

S nový enginem přišly i další změny ve vzhledu postav. Výšké a váhové rozdíly obrů Jeffryho a Wolfa vůči drobnějším postavám jsou nyní daleko patrnější a odpovídají více skutečným údajům uváděným v manuálech, podobně jako je tomu v Tekenu 5. Grafický pocit z VF5 si lze lépe vychutnat díky kameře, která bojovníky sleduje z o něco menší vzdálenosti, než jsme zvyklí z VF4.

Na co se těšíme
  • Nový Virtua Fighter!
  • Nový grafický engine
  • Nové tahy
  • Nové postavy
  • Hratelnost
Čeho se bojíme
  • Přehnaně lesklé pokožky postav
  • Arén jako z Tekkenu
  • Data vydání

Útočné tahy i jejich framové statistiky v době testu prošly minimálními změnami oproti VF4:Final Tuned. Novou trajektorií kamery se ovšem mohly pochlubit nové přehozy a hit přehozy, z nichž ovšem většina byla z 8 zpomalena na 12 či 13 framů. Tato zásadní inovace činí mnoho klasických VF4 tahů bezpečnějších na blok, ale v kombinaci s novým diagonálním dashem a postihem za neúspěšný evade může oponenta nalákat do velmi nepříjemných situací. Oproti VF4 se tak hratelnost a taktika rozšiřuje o další vrstvu, a o to jde vždycky především.

Jak se těšíme: 92%

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A