Preview: Warhammer Online – válka se blíží

Po řadě odkladů se přiblížil další možný termín vydání MMORPG ze světa Warhammer, světa, kde je jen válka. Podívali jsme se tedy blíže na chystané novinky a zabrousili mezi přednosti, díky kterým by měla být hra úspěšná.

Platforma: PC
Žánr: MMORPG
Výrobce: Mythic Entertainment
Vydavatel: Neznámý
Homepage:
http://www.warhammeronline.com
Předpokládané datum vydání: Q2 2008

Je tomu už nějaký ten pátek, sobota i neděle, od doby, kdy jsem psal preview na Warhammer Online. Mezitím se autorům podařilo spustit betu, zjistit, že daným směrem cesta nevede, překopat několik základních věcí, pokračovat v testování a odhalit většinu informací o hře. Pokud se těšíte aspoň z poloviny tak, jako já, prahnete po novinkách jak ork po boji. Což znamená, že bych vás asi neměl zdržovat a vrhnout se do akce.

Přesto si však dovolím malou odbočku pro ty, co ještě neměli to štěstí (a jejich peněženka smůlu) potkat svět Warhammer. Před dávnými časy, přesněji pětadvaceti lety, vydala tehdy neznámá společnost Games Workshop stolní hru Warhammer Fantasy Battles. Hráči v ní ovládají své armády a pohybují jednotkami po víceméně volné ploše ve snaze takticky překonat svého soka. Za čtvrtstoletí se ze hry stal fenomén, ke kterému se váží i knihy a, samozřejmě, i počítačové hry.

  
Klasický říšský kouzelník * Swordmaster se snaží porazit Witch Elfku * Ještě korbel piva a je dokonalý

K všerůzným strategiím by se v blízké době mělo přidat i moderní MMORPG Warhammer Online: Age of Reconing. Z čtrnácti možných ras, které jsou popsány armádními pravidly pro stolní verzi, vybrali autoři šestici urputných nepřátel. Klíčem k výběru byla nutnost mít jasného protivníka, se kterým daný národ nejčastěji bojuje. Ze hry tak vypadla snad nejklasičtější rasa Warhammeru – krysí lidé Skaveni, kteří bojují se všemi. Sítem neprošli ani lesní Elfové, kteří si žijí poklidně ve svém lese a pouze odstraňují nájezdníky. A i když by mohla znít lákavě možnost hrát za obry, nebyli pochopitelně vybráni, protože jejich slabinu v nízkém počtu by se nepodařilo do hry zahrnout.

Klasický trailer ukazující všechny dostupné rasy

Další rasy odpadaly, až zbyla zmíněná šestice, rozdělená na tři nezávislé soupeře. Proti bojechtivým orkům se postaví zruční a statní trpaslíci, lidé budou bojovat jak na straně Říše, tak i v armádách Chaosu. A ani rozkol v řadách Elfů nakonec neujde pozornosti, když na jedné straně stanou údajně vznešení, aby svedli nerovný boj proti svým temným bratřím. Každá z ras má za sebou rozsáhlý příběh, ať už se jedná o oficiální ze světa Warhammer, nebo upřesněný, a lehce upravený, pro potřeby online hry. Nakonec vznikla dvě velká společenstva – pořádku a destrukce. Docela pochopitelně se do první škatulky řadí trpaslíci, lidé a Elfové, druhou kategorii pak plní vojska orků, Chaosu a Druchii (jak jsou také temní Elfové zváni).

  
Ochrana v chrámu Morra * Podle počtu ostnů se jedná o Druchii * Jak je krásně na venkově

Rozložení sil je pro hru zcela klíčové, protože se projeví ve všech částech. Ať už se budete specializovat na souboje s nestvůrami, nebo proti živým soupeřům, vždy se budete snažit podpořit své společenstvo a vlastní rasu. Nebude se přitom jednat jen o nějaké pidlikání, výsledkem vaší snahy může být klidně i vyrabování hlavního města vašeho úhlavního nepřítele. Podle slov autorů přitom veškeré boje budou probíhat klidně i na jedné mapě, kde tu potkáte skupinku dobrodruhů na lovu nestvůr, onde zase dvě zápasící družiny mezi sebou.

  
Elfové jsou v háji * Dva na jednoho? Málo * Kolik hlav máš, tolikrát jsi hydrou

Pro milovníky soubojů PvP jsou připraveny čtyři úrovně bojů – od drobných potyček na potkání, kdy spíš náhodně narazíte na protivníka někde venku se můžete klidně dostat i na bojiště přímo v herním světě, kde budete podporovat svá vojska plněním různých úkolů. Dalším stupněm jsou pak bitvy na vyhrazených místech, kde jsou třenice mezi dvěma národy největší, Jedná se o speciální instance, kde bitva probíhá za rozličných podmínek, od nejmenších bojů o vlajky, až po mohutné souboje s různými cíly. A, jak jsem se již zmínil, pokud bude vaše strana extrémně úspěšná, můžete se dostat až k boji o hlavní město protivníka, nebo naopak vás do vaší bašty může zatlačit soupeř.

Jak bude přesně probíhat souboj mezi rasami

Zajímavostí je, že když se nepodaří naplnit kapacity bojišť, nemusíte zdlouhavě čekat. Jakmile aspoň jedna strana dosáhne potřebného počtu bojovníků, může začít bitva a druhá strana bude doplněna o počítačem ovládané žoldáky. Zatím ještě není moc jasné do jaké míry budete moci ovlivňovat jejich chování, ale jako nápad to zní zajímavě. Samozřejmostí pak na druhou stranu je, že alespoň v případě instancovaných  bojišť budete narážet na podobně silné soupeře.

  
Chaos tě vidí! * Dvouocasá kometa do hlavy to jistí * Přijek kočovný cirkus

Nejen bojem proti ostatním hráčům je však živa válka, takže přispět své straně můžete i obyčejným plněním všerůzných úkolů. Občas se však objeví komplikace v podobě hráčů, kteří budou mít úkoly přesně opačné. A to nemluvím o možnosti, že při plnění zadání se můžete rozhodovat nezávisle, každý má rád jiný postup a většina jich prý povede k nějakému výsledku. Pokud například potkáte překupníka, můžete mu buď pomoci, nebo na něj upozornit příslušné orgány. Odměna bude různá a tvůrci se dušují, že vaše rozhodnutí budou mít vliv i na další úkoly v budoucnu.

Na co se těšíme
  • svět Warhammer
  • humor a zábava
  • promyšlené PvP, PvE i RvR
  • souboje
Čeho se bojíme
  • čekání

Při tom všem bojování však váš avatar nezůstane neměnný, ale právě naopak, nabyté zkušenosti budou viditelné i navenek, trpaslíkům narostou delší vousy, orkové budou větší, brnění bojovníků Chaosu ozdobí nejedna temná trofej. Na první pohled tak poznáte, že na támhle toho pána v klobouku byste si raději neměli vyskakovat, nebo z vás díky holi v ruce udělá ropuchu. Chápu, že orkové rádi zelenou, ale ani to je neopravňuje napadat výrazně silnější protivníky.

Autoři pilně pracují na testování, v současné době je zapřaženo více než půl milionu dobrovolníků, kteří zkoušejí nejrůznější části hry. Podle všeho by se všichni nedočkavci měli dočkat do letošního léta, ale nač stahovat kalhoty, když Nuln je ještě daleko. Aspoň se máte na co těšit.

Jak se těšíme: 96%

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | MMORPG
Výrobce: Mythic Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. září 2008
  • Je to Warhammer
  • Bitvy o pevnosti
  • Žádné prostoje mezi boji
  • Tituly
  • Tome of Knowledge
  • Aukce
  • Cestování
  • Převaha Destrukce
Váš názor Další článek: Soulstorm míří do obchodů

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,