PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: XCOM – zachraňte Zemi

Jak by vypadal boj s mimozemskou hrozbou v padesátých letech? Autoři skvělé akce Bioshock 2 se pokouší odpovědět v nástupci legendární série.
Kapitoly článku

XCOM dává obrovský prostor tvůrčí imaginaci, neboť autorům dovoluje virtuálně oživit nejrůznější myslitelné kreatury a anomálie, jež se rozhodly, že Země je docela dobrým místem na strávení tematického víkendu s heslem „Kolik lidí zabiješ, tolikrát jsi mimozemšťanem.“ V prezentované ukázce  se hráč vydává do typického amerického městečka zejícího prázdnotou.

Kolik lidí zabiješ, tolikrát jsi mimozemšťanem

První kroky odhalí mrtvolu psa obalenou v černočerném slizu, tmavé šmouhy na asfaltu, smaragdovém trávníku a konečně prvního živáčka plazícího se z domku. Nešťastník ovšem zápasí s temnou hmotou, která jej postupně obalí a zbaví permanentní povinnosti dýchat.

Mimozemská pečeně: Smažit po všech stranách deset sekund

Když Carter a jeho dva uměle inteligentní spolubojovníci vstoupí do příbytku, konečně se rozpoutá akční peklo. Mimozemšťané mají v tomto případě podobu amorfních fláků černé hmoty, jež se s překvapivou hbitostí probourávají stěnami, lezou po zdech a útočí ze všech možných míst. Pár ran brokovnicí je ale na čas znehybní a odhalí zranitelné jádro. Jak se útoky stupňují, Carter vytáhne experimentální energetickou pušku. Žádný laser, nýbrž nekoordinovaná smršť elektrických výbojů, jež jsou schopny usmažit několik nepřátel najednou v řádně propečené asfaltové steaky.

XCOM02.JPG

XCOM zde připomíná obskurní parafrázi Krotitelů duchů, kde pro jakoukoliv diplomacii a bílé rukavičky není místo. Mimozemšťany je třeba potlačit jakýmkoliv způsobem. Třeba skleněnými granáty naplněnými černou kapalinou. Ty hráč dostal k boji se slizkými nepřáteli od profesora Mala, jelikož se s tímto typem nepřátel již v minulosti setkal a dodal týmu vědců dostatečné podklady pro výzkum nových zbraní.

Boj s neznámem

Akční řež s ektoplazmou uvnitř městských domků není jediným tématem hrátek s mimozemšťany. Záhy se totiž vizuální struktura ulice rozvlní, když se z meziprostorové brány vynoří mlčenlivý hranol. Artefakt s kódovým označením Titán si jen tak levituje nad silnicí, když tu se jeho základna rozzáří oslepujícím světlem, načež dematerializuje automobil parkující u krajnice.

XCOM zde připomíná obskurní parafrázi Krotitelů duchů

Pár výstřelů geometrický útvar jen rozzuří. Nic naplat, je čas udělat pár fotek, vzít nohy na ramena a doufat, že hoši v laboratořích najdou způsob, jak hranol poslat zpět do pekla deskriptivní geometrie.

XCOM01.JPG

XCOM nabízí autorům ke zpracování ohromnou látku. Na základě sání pohyblivého útvaru ukončujícího dlaň ruky mohou vytvořit desítky druhů mimozemských anomálií a bytostí k upoutání hráče (jinými slovy mohou si cokoliv vycucat z prstu). Důležité však bude zpracování struktury misí, pojetí příběhu a především nepředvídatelný element hratelnosti – XCOM je příliš netradiční hrou, aby bylo možné odhadnout, zda se bude dobře hrát. Proti čemu všemu se lidstvo postaví a zda se agent Carter podívá rovněž do mimozemských dimenzí, se hráči dozvědí nejdříve příští rok.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Akce s prvky strategie
Výrobce: 2K Marin
Začátek prodeje: 23. srpna 2013
  • Kvalitní dabing a zvuková stránka
  • Dobře zpracovaný vývoj postav
  • Speciální schopnosti
  • Solidní dávka vedlejších misí
  • Carter je drsňák za každou cenu
  • Občasné propady FPS
  • Nepůsobí moc originálně
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,