Příhody pana Trpaslíka – staronová česká adventura

Již několikráte jsme vás na těchto stránkách upozorňovali na připravovanou českou hru Pan Mravenec. Třenice kolem autorského zákona uplatňovaného ze strany Merchandising Prague, kterým nikdo zprvu nevěnoval příliš pozornosti, se posléze přerodily do nového zastrašujícího rozměru. Pan Mravenec se oprostil od své živočišné duše a stal se z něj Trpaslík.
Již několikráte jsme vás na těchto stránkách upozorňovali na připravovanou českou hru Pan Mravenec. Třenice kolem autorského zákona uplatňovaného ze strany Merchandising Prague, kterým nikdo zprvu nevěnoval příliš pozornosti, se posléze přerodily do nového zastrašujícího rozměru. Pan Mravenec se oprostil od své živočišné duše a stal se z něj Trpaslík.

O této změně jsme věděli již hodně dlouho, stále se však nevěděla definitivní podoba konečného verdiktu Merchandising Prague. S odstupem času se však správné stanovisko ukázalo a ve své velikosti postihlo vše, co jsme již v prvních článcích naznačovali – totiž podobnost se Sekorovým dílem, na něž má právě Merchandising Prague práva. Oficiální znění rozhodnutí vypadalo takto: "vývoj hry Pan Mravenec porušuje autorská práva k uměleckému kinematografickému dílu Ferdy zhotoveného na základě příslušné smlouvy na námět díla Ferda Mravenec". Jakkoliv složitě tato věta zní, mluví jasnou řečí – buď dojde ke změně názvu hry nebo právním postihům vůči lidem okolo Miroslava Mrni, řečeného Sergej.

Byť argumentace tvůrců důrazně oponovala vůči názoru Merchandising Prague, došlo nakonec ke změnám, které se nicméně z celkového hlediska na hře příliš neodrazí. Hlavní postava Mravence bude zaměněna za postavu pana Trpaslíka, stejně tak veškeré další rysy související se životem mravence – úpravy se tedy týkají v tak rané fázi vývoje především scénáře, jež musel být upraven k obrazu líbivému Merchandising Prague. Vzhledem k tomu, že přípravy hlavní postavy byly teprve ve fázi koncepčních návrhu a práce na animacích nebyly započaty, nejedná se o tragické zpoždění vůči očekávanému plánu.

Výsledkem tedy zůstává, že příběh se malinko odchýlí od původních záměrů. Stále zůstává rozdělení hry na dospělou a dětskou část, akční mezihry jako míchání barev a jiné drobnosti. Přestože grafika zatím vypadá velmi nasládle, věřím, že hra samotná bude humorná a především oddechová adventurka. A vám ostatním nezbývá než očekávat totéž.

Diskuze (4) Další článek: S.W.A.T. pro Unreal Tournament

Témata článku: , , , , , ,